Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kalk strooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kalk strooien

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb sinds kort de planten weer in de volle grond,
    Na een tijdje begonnen ze rare plekken te krijgen op het blad.
    Na een beetje zoeken en doen is het een beetje duidelijk geworden.
    Ik moet kalk strooien maar daar ben ik laat mee en ik vroeg me af als dat ook nog in mei kan.
    Overal word gezegd in het najaar maar inmiddels is het al mei....

    Graag een nuttig antwoord.

    b.v.d.

    #2
    Re: Kalk strooien

    Waarom probeer je niet gewoon? Waarom geef je een reet om wat iemand anders zegt? Bouw je een bom of is het een plant?...
    Handen in de lucht en groeten aan je tante...

    Comment


      #3
      Re: Kalk strooien

      Maar kan het dan niet schadelijk zijn voor de plant?
      want dat moeten we natuurlijk niet hebben..
      En kalk en meststoffen werken elkaar tegen en heb drie weken geleden ze in de grond gezet met meststoffen.

      Comment


        #4
        Re: Kalk strooien

        Google beantwoord je vraag niet ofzo? Heb je enig idee waar het internet voor dient?
        Handen in de lucht en groeten aan je tante...

        Comment


          #5
          Re: Kalk strooien

          Calmag strooi je rond de winter. Dat is nu te laat.
          Een kalkgebrek is echter mega zeldzaam, in Nederlandse bodem komt het niet zo gauw voor. Waarschijnlijk is er iets anders aan de hand; misschien staan ze te nat? Of andere problemen misschien.
          Probeer het iig niet nu bij te sturen, want dan springt de pH kilomters door het dak, en dan krijg je taferelen die ik vorig jaar had. Blokkades aan alle kanten, en veel verschillende problemen, dode plant tot gevolg.

          Een beetje kalk strooien kan geen kwaad, maar meer dan twee eetlepels zou ik niet doen. Het probleem vermindert dan naarmate de plant ouder wordt, en absoluut niet binnen 4 weken.

          Plaats eerst maar eens 'n foto. Misschien is er wel meer aan de hand dan alleen kalkproblemen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          Bezig...
          X