Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bladproblen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladproblen

    Korting op 420shop
    Hallo medekwekers,

    Ben dit jaar (te) vroeg begonnen, maar mijn auto Blueberry is er aardig doorheen gekomen. Hij bloeit al een week of 4, maar krijg bladproblemen. Na enig leeswerk denk ik dat het een P tekort is. Kan een ervaren kweker mijn probleem vaststellen?
    Plant staat in kweektunneltje in 10 liter pot op 50/50 kokos/tuinaarde. Heb een aantal keer plagron terra Bloom meegegeven in de voeding en de helft van de aanbevolen dosering gebruikt.
    Please help!!!


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Last edited by Gewone man; 1 June 2015, 20:22.

    #2
    Re: Bladproblen

    Bioflores, terrabloom en andere bloeivoeding bevat vaak voldoende P en K.
    De paarse verkleuring en de algeheel lichte kleur van de plant doen me een stikstofgebrek vermoeden. Dat kan komen door een blokkade (bekend fenomeen bij teveel bloeivoeding) of door flinke overwatering. Of omdat er simpelweg te weinig voeding in de bodem heeft gezeten (cocos is leeg, tuinaarde vaak ook).
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Bladproblen

      Bedankt LR2! Overwatering zeker niet, ben ik zuinig mee. Tuinaarde was bemest, maar heb geen groeivoeding gegeven wegens eerdere ervaring met overvoeding.
      Bloeivoeding ongeveer 3 x gegeven, nogmaals halve dosis tov aanbevolen hoeveelheid gebruikt.
      Twijfel dus tussen blokkade door te veel bloeivoeding of gebrek aan N.
      Hoe nu verder? Heb ook pk 13 14 besteld maar heb ook nog NPK korrels in voorraad.
      Wat is het advies?



      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment


        #4
        Re: Bladproblen

        Spoelen ook een optie?


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment


          #5
          Re: Bladproblen

          Als je extra voeding wil toevoegen zou ik het houden op het vloeibare, bij die korrels duurt het te lang vooraleer deze voeding afgeven.
          Als je twijfelt over de oorzaak, probeer eens een weekje enkel water te geven(met de juiste ph-waarde) en kijk of het zich verder verspreid. Een tekort aan voeding is meestal makelijker op te lossen dan een overvloed.

          Comment


            #6
            Re: Bladproblen

            Bedankt wanker...
            Een ph meter aanschaffen dus, want die heb ik niet.
            Je kunt die korrels natuurlijk oplossen in water, heb ik geprobeerd en lukt prima. Heb nog niet toegediend. Ik twijfel nog. Even nachtje over slapen...


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Comment


              #7
              Re: Bladproblen

              Yeah, typisch gevolg als je geen groeivoeding geeft en met zo weinig bloeivoeding is het ook geen overdosis bloeivoeding.
              Ze zien er wel erg nat uit, dat speelt zeker mee. Kokos is leuk, maar 50% door je aarde is erg veel.

              Een theelepeltje van die korrels in een 1.5L fles en 10 minuutjes goed schudden dan kun je dat in 2 dagen bij geven.
              Bloedmeel is beter, da's alleen maar N, en daar is een tekort van.
              Spoelen en een week niks geven is onzin natuurlijk als er een tekort is, daarmee spoel je alle voeding die er eventueel nog in zit weer weg, dan wordt het nog veel erger.
              Maar niet al te gek meer doen nu ze al zover bloeien.
              ::::::: BLADPROBLEMEN ::::::: BEESTJES ::::::: ZIEKTEN rechts.png De HELPDESK

              black_line_horz.gif
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X