Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bubble Kush autoflower buitenKweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bubble Kush autoflower buitenKweek

    Korting op 420shop
    Welkom!

    Ik ga binnenkort Bubble Kush autoflower buiten kweken.

    Ik ga het ten eerste ontkiemen in kokosgrond in de vensterbank, standaard 20 graden en af en toe hoger.
    Na 2 weken van plan het buiten te zetten en mix maken van Turf en Kokosgrond, waarin ik de wietplant in ga overpotten in een pot van ongv 10 Liter.
    Eventueel voeding bijkopen wanneer het nodig gaat zijn, maar dit wil ik nog afwachten.

    Tips voor Betere grondmix?
    Tips voor Juiste vloeibare Voeding?
    Tips waar ik een (plastic) pot van tussen 10 en 15L kan kopen?

    Alle opmerkingen en tips zijn welkom!

    #2
    Re: Bubble Kush autoflower buitenKweek

    Ontkiemen in watten of een glas water is misschien veiliger als je onervaren bent met ontkiemen in aarde.

    Autoflowers zijn niet aan te raden om over te potten, deze hebben een beperkte groeitijd dus je verliest grootte van de plant dus ook opbrengst en naar eigen ervaring beginnen deze echt als ze nog zeer klein zijn al te bloeien wanneer je ze eerst in een kleine pot steekt.

    Vloeibare voeding is vaak niet nodig bij autoflowers, omdat deze meestal niet zo groot worden en in een pot van rond de 10-20 liter zit er meestal wel voldoende voeding hiervoor.

    Een pot van rond de 10-15 liter haal je gewoon bij een tuincentrum of de gamma ofzo :p wat het dichtste bij is. Koop beter geen zwarte want deze warmt heel hard op in de zon, tenzij je hier iets rondhangt of deze schildert.

    Comment


      #3
      Re: Bubble Kush autoflower buitenKweek

      gebruik geen vensterbank en geen cocos.
      Cocos blijft te lang nat, heeft geen voeding en weinig 'biologisch leven' en geen enkele buffercapaciteit (voor pH en voeding).
      Beter gewoon onbemeste potgrond of zaaigrond gebruiken, kost wat meer, maar dan heb je minder kans op mislukken.

      Koop een stukje gaas, of een open geknipte plastic fles/beker en dan kun je prima buiten ontkiemen. Dat gaas/bekertje is dan tegen de vogels. Als je buiten kiemt dan bespaar je de planten een flinke optater die ze zullen krijgen als je van binnen naar buiten gaat.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: Bubble Kush autoflower buitenKweek

        Passionist, bedankt voor tips.
        bij ontkieming tussen watjes moet je ze toch op donkere plaats leggen tussen 18 en 25 graden?
        Potten ga ik niet meer doen, ik ga in put graven en grondmix erin doen

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        LR2, kokos blijft inderdaad nat, ik mix de gron 1/3e kokos, 2/3e turf voor luchtigheid.

        Dan kan het toch wel gewoon?
        En over het ontkiemen in platic flesje, is jou dat vaak gelukt?

        Comment


          #5
          Re: Bubble Kush autoflower buitenKweek

          Donker is helemaal niet nodig. In geen enkel stadium van de kweek, behalve in de nachtperiode elke dag.

          In turf kan wel, maar turf heeft algemeen een ph van rond de 4. Dat is veel te laag. Je wilt rond de 6.5 of 7 zitten. Dus dan zou 50% potgrond, 25% turf, en 25% cocos beter zijn. Zolang je de grond niet aandrukt, dan blijft die best lang luchtig. Al helemaal als je van onderen water geeft. Dan zakt de grond niet zo gauw in.

          Ontkiemen in plastic flesjes doe ik niet. Ik zet mijn potjes buiten onder een stukje gaas en daar moeten ze het zelf maar oplossen.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Bubble Kush autoflower buitenKweek

            Ik kijk ook even mee
            Succes,
            2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
            2016 - Greyvol's buitenkweek
            2017 - Santa Maria van Space Cees

            Comment


              #7
              Re: Bubble Kush autoflower buitenKweek

              Ik doe het altijd met een plastic flesje. Je knipt gewoon de bovenste helft af en draait de dop eraf. Dit zet je dan over je plantje een beetje vast in de grond, dat zorgt voor een goede hoge luchtvochtigheid wat kleine babyplantjes nodig hebben. Als het erg warm wordt buiten en de zon schijnt hard dan kan dit wel te warm worden voor je plantje of je bladeren zelfs verbranden. Dan zet ik het meestal even in de schaduw.

              Comment


                #8
                Re: Bubble Kush autoflower buitenKweek

                1 zaadje in de ontkieming, heb nieuwe plek nodig om te kweken dus vandaar maar 1tje.
                Nu tussen vochtig keukenrol en kleine bordjes omdat me toch veel wordt verteld dat ik donker moet ontkiemen.
                Daarna in pot van halve liter en na weekje overpotten in open grond.

                Welke grond zal ik gebruiken?, ben dr nog steeds niet uit.

                Comment

                Bezig...
                X