Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Indica verslagje en wat vragen over bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Indica verslagje en wat vragen over bloei

    Korting op 420shop
    Hoi

    Hier een kort kweekverslagje en wat beginners vragen, die schuin staan.
    M'n plantjes zijn geen Orange Bud maar de Indicamix van Nirvana: oa Top44 cross, Northern Light en Bubbelicious.. ook klassiekers! Ik heb er nu 7 staan.

    Naast de Indicamix een vrouwtje uit Purple Skunk van de shop, en 2 onbekende dames van een vriend.
    Begin Mei zijn ze ontkiemd, Half Mei al buiten gezet, en ze zijn nu 2 potten verder. Het gaat best erg goed, ik begin al een beetje te stressen Was het maar vast Oktober!


    Planten staan op zolder, buiten op een platje van 3 bij 1,2 meter. Omdat daar geen stromend water is heb ik een groot vat op zolder gezet en het Blumat systeem genomen.
    Eerst de probeerset en toen geupgrade naar grote sensors en extra druppelaars. Goed systeem, erg blij mee.


    Voeding: tijdens de groei heb ik niet bijgevoed, alleen Allmix en goedkope potgrond 50-50.
    Ik ben nu sinds een week Canna Terra Flores aan het geven. Eerst een kwart van de dosis en nu normaal.
    Vraag:
    Moet ik vanaf nu de normale dosis blijven geven, of kan het ook wat minder?
    Canna zegt zelf 1 tot 3 keer per week op voedingsrijke grond, maar dagelijks op voedingsarme grond. Dan gaat het wel erg hard met die flessen van 13 euro..


    De Indica's komen nog niet echt in bloei. Misschien dat ik sinds deze week de eerste tekenen zie..
    Vraag: Is het slim om nu nog kunstmatig te gaan verduisteren? Anders is het dadelijk November voor ze klaar zijn.
    Uitdunnen: De Indica's hebben best veel blad. Vraag: moet ik (de grote) bladeren gaan wegknippen?

    Supercropping, knakken.. Wat over gelezen. Is dat het nieuwe ding? Kan dat nog?

    Foto's: (sommige zijn bewerkt om de locatie een beetje te beschermen).
    De Purple Skunk staat nu 2 weken 'zichtbaar' in bloei. Het is de lange lijer (bijna 2 meter) op de foto's. Maar ik begrijp dat de plant dus eigenlijk al 4-5 weken bloeit?
    De Indica's zijn zo'n 70 cm zonder pot, de onbekende iets groter.

    bedankt..

    OB

    Attached Files

    #2
    Re: Indica verslagje en wat vragen over bloei

    Moet ik vanaf nu de normale dosis blijven geven, of kan het ook wat minder?
    Kan ook minder. Een keer groeivoeding tussendoor kan ook geen kwaad, zo kun je proberen om de alomvertegenwoordigde stikstofblokkade tijdens de bloei te tackelen. De bloeivoeding gaat dat veroorzaken namelijk. Kun je weinig tegen doen behalve hopen, eigenlijk.

    Vraag: Is het slim om nu nog kunstmatig te gaan verduisteren? Anders is het dadelijk November voor ze klaar zijn.
    Nee. Verduisteren kost je 21 dagen, tegen die tijd is het al bijna 12/12 van nature dacht ik. Dan verspil je eigenlijk veel moeite.

    Vraag: moet ik (de grote) bladeren gaan wegknippen?
    Het antwoord hierop is een logische vraag: Als je zonnepanelen weg haalt, leveren ze dan meer energie op?

    Supercroppen, knakken etc. kan ten alle tijden.

    Vanaf hoe veel weken geleden zag je witte pluimpjes in je toppen? En dan de pluimpjes, niet individuele sprietjes. Zo lang bloeit de plant al.

    Succes!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Indica verslagje en wat vragen over bloei

      Dankje voor de reactie LR2. Heb natuurlijk meteen wat zitten zoeken, zonder resultaat.
      ..Stikstofblokkade, daarmee bedoel je dat er minder/geen stikstof wordt opgenomen? En dat kun je aanpakken door stikstof-rijke (groei-) voeding te geven?
      De bloeiende Purple Skunk loopt bijna een maand voor op de anderen. Deze heeft dan ook een andere voedingsbehoefte?

      1. Ok.. de verkoper van de Canna zei gisteren dat ik nu ook even water kan geven, hij had het over iets van zouten die dan worden opgenomen, verdund..?
      3. Right.. zonne-energie is wat we willen. Maar plaats maken voor toppen hoeft dus niet?

      Knakken, ben een beetje bang dat ik de boel verkloot. Doe je het zelf? En zelfs nog in de bloei?

      De foto hieronder van de Purple Skunk is geschoten met een telelens op 23 Juli. Volgens mij toen nog geen witte pluimpjes. De overige planten zijn nu (11-8) nog niet zover als de PS toen.
      Attached Files

      Comment

      Bezig...
      X