Bladproblemen... Wie kan ze lezen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Renzemens
    Stoner
    Member
    • Jun 2014
    • 23

    #1

    Bladproblemen... Wie kan ze lezen

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers!!
    Even een plaatje bij het praatje:

    De dames in de volle grond zijn blij op 1 na dat is een danceworld (cbd rijk)



    Ik werd gewaarschuwd dat het wel eens een MAN zou kunnen zijn.. Ik let dus goed op de okseltjes.. Geeft deze tekenen aan van: te veel water/te veel voeding of juist ondervoeding??

    Zo ook doen er een paar moeilijk in de kuip.. Heb biologische grond gebruikt voor moestuin.. biobizz voeding/alga a mic fish mix en bloom.. Dit is inmiddels op.. Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen..

    Dus wat is wijsheid wel of geen voeding meer bestellen..

    Heb beendermeel gehaald dit zou goed zijn vd bloei..




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Renzemens
    Stoner
    Member
    • Jun 2014
    • 23

    #2
    Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen



    Dit is er 1 in een kuip


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #3
      Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen

      Ik ben bang voor te natte bodem. Voel even rondom de stambasis of er geen slijmerig spul los komt als je erover heen wrijft. Krokante velletjes zijn prima, dat hoort er gewoon bij. Maar slijmerige smurrie wijst op rot.

      Het kan ook stootschade zijn van die spalk die je hebt gebruikt.

      Dat het blad in het midden van de plant afgeworpen wordt, is normaal. Die krijgen te weinig licht, en brengen derhalve geen energie op. Dan heeft de plant ze niet meer nodig. Zodra ze bruin zijn, kun je die er zo af plukken. Tot die tijd zal de plant er alles uit proberen te halen.

      Bizar dat je bloeivoeding op is, want ze bloeien nog niet.. Met één fles van 1.5L kan ik twee jaar doen.

      Leg eens uit hoeveel je van wat hebt gegeven. Hoeveel water je geeft per week/dag enzovoorts.
      De grond van die vollegrondplant ziet er drijfnat uit, in de schaduw gaat het dan gauw fout.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen

        Het is ook een heel klein potje voor zo'n grote plant.
        En alles wat LR2 zei natuurlijk.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Renzemens
          Stoner
          Member
          • Jun 2014
          • 23

          #5
          Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen

          Bedankt voor het reageren. Die in de volle grond heb ik wellicht iets te veel gegeven inderdaad. Ik geef die soms wat flutjes niet extreme hoeveelheden maar puur voor xtra voeding..

          Ik keek naar een schema van biobizz daar stond op vanaf de derde week ook met bloei beginnen (zoals ik het begreep)ik vond het ergens niet logisch maar heb ze toch allebei gegeven..

          Ik geef ze water op gevoel..flutten van 500ml tot 2 liter per plant in kuip (action) veel gaatjes voor afwateren..zo op de foto lijkt deze inderdaad ook klein maar dat is gezichtsbedrog..

          Hoe doen jullie dit?.. Regelmaat en x aantal hoeveelheid per x of ook op gevoel.. Ik laat ze soms ook even btje hangen.. Bij 1 zag ik net stamrot.. Ik vermoed dus toch ook echt te veel water [emoji58] ik heb t behandeld met goudzeep..

          Wordt vervolgd...




          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment

          • Gps
            Super Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2014
            • 1988

            #6
            Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen

            Probleem is dat het schema voor binnen onder een lamp is. Daarom is het ook maar 10 weken lang.
            Ik heb een Bcuzz schema, en heb een email gestuurd waarbij ik om een buitenkweek schema vroeg. Ik kreeg geen reactie.
            Op mijn schema staat zelfs het aantal uren licht. Iets wat voor een buitenkweek helemaal niet te regelen is.
            Lets not criticize but legalize

            Comment

            • Renzemens
              Stoner
              Member
              • Jun 2014
              • 23

              #7
              Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen

              Ja dat verklaart n hoop volgend jaar beter voorbereiden wat de grond betreft!

              Ik geef ze minder water er zat bij 1 ook stamrot dat lijkt me dan een duidelijk teken.. Ik heb t weggeschrapt en zal t zo behandelen met kaarsvet.. Ook las ik goudzeep..

              Wat de na zomer betreft wil ik ze binnen in een hokje verder bloeien ipv buiten er komt genoeg licht lijkt mij.. Wat zeggen jullie

              Grtz renzemens



              Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

              Comment

              • Gps
                Super Grower
                MemberLucky Member
                • Apr 2014
                • 1988

                #8
                Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen

                Ik zou daar waar je planten staan, alleen maar doorzichtig dakplaat gebruiken.
                Lets not criticize but legalize

                Comment

                • LR2
                  Mother of all Growers
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2011
                  • 8552

                  #9
                  Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen

                  Kun je die stamrot vastleggen op de gevoelige plaat? Het is een vrij zeldzaam fenomeen, dus hoe meer plaatjes er zijn, hoe makkelijker de diagnose voor een ander straks is.
                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment

                  • Renzemens
                    Stoner
                    Member
                    • Jun 2014
                    • 23

                    #10
                    Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen

                    Ja had er al foto's van gemaakt

                    Schoongemaakt


                    Kaarsvet



                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                    Comment

                    • Renzemens
                      Stoner
                      Member
                      • Jun 2014
                      • 23

                      #11
                      Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen

                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                      Kun je die stamrot vastleggen op de gevoelige plaat? Het is een vrij zeldzaam fenomeen, dus hoe meer plaatjes er zijn, hoe makkelijker de diagnose voor een ander straks is.
                      LR2, wat bedoel je met gevoelige plaat?


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment

                      • Wietefras
                        Amazing Grower
                        MemberLucky Member
                        • Mar 2013
                        • 4374

                        #12
                        Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen

                        Een foto maakte je vroeger met een gevoelige plaat.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment

                        • Renzemens
                          Stoner
                          Member
                          • Jun 2014
                          • 23

                          #13
                          Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen

                          Welcome to my greenhouse!!



                          Heb de dames hier vorige week ondergebracht zodat ze lekker droog blijven! Ze geven sinds vorige week pas tekenen van bloei dus betwijfel of ze t buiten zouden redden ventilatortje aan en gaan met die bloei!! Eentje is wat aan de gele kant heb haar te lang in n kleine pot laten zitten.. ik hoop dat dat de kwaliteit vd toppen niet benadeeld..

                          Groetjes Rens

                          Comment

                          • thugz
                            Amazing Grower
                            420 MemberMemberLucky Member
                            • Jun 2013
                            • 4284

                            #14
                            Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen

                            Mooie planten. Let wel op voor Meeldauw. In zo een kas kan de lv aardig oplopen.

                            Hopelijk kan je idd nu alles mooi afbloeien.

                            Thugz
                            Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
                            Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

                            Comment

                            • Renzemens
                              Stoner
                              Member
                              • Jun 2014
                              • 23

                              #15
                              Re: Bladproblemen... Wie kan ze lezen

                              Dankje nooit geweten dat t zo verslavend zou worden zo'n nieuwe hobby. Het is niet een dichte kas waar meer groentes staan oid en het hok is ook wat open hier daar (kieren) heb nu 1 ventilatortje aan staan misschien nog een tweede erbij scoren. Ph/en vochtmeter heb ik aangeschaft en dat is een uikomst!

                              Plaats tzt wel weer een paar foto's dat ze lekker gaan bloei bloeii bloeiennnn [emoji254]

                              Comment

                              Bezig...