Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hermafrodiet of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hermafrodiet of niet?

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Hermafrodiet of niet?

    Dat is een herma ja, die balltjes moet je wegplukken voor er banaantjes uit komen, goed in de gaten houden de plant of er meer komen, die dan ook wegplukken.

    Comment


      #3
      Re: Hermafrodiet of niet?

      Ok, zolang ik die balletjes iedere keer wegpluk bestaat er geen kans op bestuiving? Ik check ze iedere dag dus kan er snel bij zijn. En die wiet die eraf gaat komen? Is die van mindere kwaliteit?

      Bedankt voor je antwoord

      Comment


        #4
        Re: Hermafrodiet of niet?

        Er bestaat kans op bestuiving ja. Van enkele zaadjes tot je hele toppen vol. Afhankelijk van hoe herma ze is. Plukken helpt maar tot op zekere hoogte, de rijping van zo'n banaan kan akelig snel gaan. In theorie, heb je slechts 1/10e banaan nodig om 100 planten te bestuiven. In de praktijk heb je ongeveer 1 compleet uitgegroeide man nodig voor een compleet bevruchte dame.
        Loont dat de moeite denk je? Om elke dag een kwartier te besteden aan je plant voor de komende 7-9 weken? In het minste geval ben je 16.5 uur aan het plukken in totaal. Dat zijn twee werkdagen, om het even in perspectief te stellen.

        De kwaliteit wiet die er af komt, is afhankelijk van de hoeveelheid zaad. Als er nauwelijks zaad in zit, dan houd je prima wiet over. Als er veel zaad in zit, kun je beter wat hooi gaan roken. Je spendeert dan per joint ongeveer 30 minuten aan het draaien (om de zaadjes eruit te plukken), en dan nog is het niet erg lekker.

        Blijkbaar is dat verduisteren dus niet helemaal duister geweest, of te onregelmatig. Vandaar dat het vaak afgeraden wordt voor beginners, de foutmarge is te klein.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Hermafrodiet of niet?

          Dank voor je antwoord. Blijft voor mij idd het dillema over. Hoe groot is de kans dat m'n andere twee planten ook een hermafrodiet worden? Vooralsnog zijn ze volledig vrouwelijk.

          En met betrekking tot het verduisteren, hoe precies komt dat dan. Ik heb ze in de schuur (geen ramen in de schuur) staan met een zeil erom heen. Ik heb ze tussen 7-8 smorgens naar buiten gedaan en tussen 7-8 savonds naar binnen. Daar zat dus wel eens een kwartier of half uurtje verschil in. Komt het echt zo precies?

          Comment


            #6
            Re: Hermafrodiet of niet?

            Hallo ik ben je 1 maand voor zit er midden in kan je veel vertellen, hier mijn topic BALLEN DIRECT WEGHALEN IK WAS 1 WEEK TE LAAT DACHT DAT DAAR OOK STAMPERS UITKWAMEN (WITTE HAREN)

            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...932#post540932

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Oorspronkelijk geplaatst door niccc View Post
            Dank voor je antwoord. Blijft voor mij idd het dillema over. Hoe groot is de kans dat m'n andere twee planten ook een hermafrodiet worden? Vooralsnog zijn ze volledig vrouwelijk.

            En met betrekking tot het verduisteren, hoe precies komt dat dan. Ik heb ze in de schuur (geen ramen in de schuur) staan met een zeil erom heen. Ik heb ze tussen 7-8 smorgens naar buiten gedaan en tussen 7-8 savonds naar binnen. Daar zat dus wel eens een kwartier of half uurtje verschil in. Komt het echt zo precies?
            Zolang er nog niet van die balletjes zijn uitgekomen, gebeurd er niks met je andere 2 vrouwtjes, dus direct weghalen, als ze terug komen weer weghalen, daarna kunnen ze wegblijven, maar blijft gevaarlijk! ik ben mijn herma ook aan het afbloeien, helaas veel bevruchting gehad, gekrompen toppen etc etc

            omdat ik er wel 2000 had was een pincet te veel werk, alles met vingers gedaan en met het idee geen stuifmeel aan de vingers te hebben veel toppen besmet, aks je ze fijnknijpt en je vingers lijken schoon ben je al te laat.

            Comment


              #7
              Re: Hermafrodiet of niet?

              Geen succes dus? Ik heb ze zojuist weg gehaald, het waren er een stuk of 8 in totaal. Ga het even een paar dagen aan kijken. Als er echt te veel bijkomen en ik zie dat ik het niet bij kan houden gaat die om, helaas..

              Kan iemand nog vertellen of ik iets verkeerd heb gedaan mbt verduisteren? Wil het de volgende keer graag goed doen!

              Comment


                #8
                Re: Hermafrodiet of niet?

                Als je verduisterd moet het ook echt pikdonker zijn en mag je de donkerperiode niet verstoren verder is het belangrijk dat je elke dag op het zelfde moment verduisterd. Een paar minuten vroeger of laten verduisteren per dag kan al voldoende lichtstress opleveren om een banaantje te vormen.

                Comment


                  #9
                  Re: Hermafrodiet of niet?

                  typisch greenhouse zaden,
                  had ook altijd hermas bij greenhouse

                  Comment


                    #10
                    Re: Hermafrodiet of niet?

                    Bedankt voor de reacties. Het is m'n eerste kweek dus het is vooral een leerproces merk nu.

                    Comment


                      #11
                      Re: Hermafrodiet of niet?

                      Nog even een kleine update. Dat is misschien interessant voor de lezers. Ik heb een stuk of 20 balletjes weg gehaald en daarna zijn ze niet meer terug gekomen. Weghalen is dus zeker het proberen waard!


                      Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                      Comment


                        #12
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Hermafrodiet of niet?

                          Ik hoop dat je het mis hebt! Zal zeker even een update doen.

                          Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

                          Comment

                          Bezig...
                          X