Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto Frysian Dew met toprot aan het einde van bloeiperiode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Auto Frysian Dew met toprot aan het einde van bloeiperiode

    Korting op 420shop
    Hey kwekers!

    Even geleden dat ik hier ben geweest, maar ik heb jullie hulp weer nodig. Begin juni heb ik twee Auto Frysian Dews geplant, expres als laatste deze zomer vanwege hun schimmelbestendigheid. Hoewel ik geen last heb gehad van meeldauw is de toprot toch toegeslagen bij de Friese dames (door m'n vriendin al 'Doutzen' en 'Rens' gedoopt ). Het zal wel door het extreme weer van afgelopen dagen komen. Ze staan in een kasje, maar de lucht blijft erg vochtig.
    20150901_124811.jpg 20150901_124957.jpg

    Ze zijn nu bijna 12 weken oud, ongeveer klaar om te oogsten dus. De trichomen aan de bovenkant zien er wel ok uit, maar onder is zijn ze nog vrij transparant/milky. Ook hier wat pics van:
    20150901_125220.jpg 20150901_125622.jpg
    Tricomen aan de top

    20150901_125231.jpg 20150828_115558.jpg
    Trichomen aan de onderkant

    Goed, dan nu mijn vraag aan jullie: wat is wijsheid om te doen in het kader van de toprot? Zo snel mogelijk oogsten, alleen de bovenkant afknippen/oogsten, of de toprop blijven weghalen en hopen dat ze nog af kunnen bloeien?
    Daarbij ook meteen de vraag hoe ik deze plantjes het beste kan oogsten (eerst afknippen en ophangen, losse takken afknippen of eerst enkel bladeren afknippen?).

    Dank alvast!
    Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

    #2
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Auto Frysian Dew met toprot aan het einde van bloeiperiode

      Dank voor je uitgebreide antwoord!
      Het liefst wil ik natuurlijk wiet die in ieder geval niet vies is, maar wel genoeg potentie heeft. Ik ga de plantjes nu goed in de gaten houden en knip weg wat ik weg kan halen. Ik hoop volgende week dan te kunnen oogsten, misschien de ene wat eerder dan de ander. Ik zal kijken of ik de geoogste toppen nog even in het licht kan laten liggen (ik neem aan dat je bedoelt "tot 2 dagen na het oogsten" ipv "drogen"?). Verder bewaar ik mijn opbrengst altijd in wekpotten, hopelijk scheelt dat nog wat voor de smaak.

      Ik las (op Rollingstoned) ook dat het helpt om na het verwijderen van toprot met een kwastje met azijn over de beschadigde delen te gaan, dat zou de achtergebleven schimmels moeten doden.
      Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

      Comment


        #4
        Re: Auto Frysian Dew met toprot aan het einde van bloeiperiode

        Mwa, de meeste schimmels kunnen vrij goed tegen vervelende omstandigheden. De toprotschimmel komt ook veel voor op fruit en groente, die van nature zuur zijn. Om dus zure azijn erop te smeren, doe je eigenlijk weinig behalve nieuwe groei inperken voor een dag of twee. Zeezout, of keukenzout, is wel funest voor een schimmel. Ook voor de plant als het op de wortels komt.

        De toppen in het licht laten liggen
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Auto Frysian Dew met toprot aan het einde van bloeiperiode

          Nou misschien dat ik dan nog zout ga oplossen in azijn en dat erop smeer De plant zou, naar mijn ervaring, toch nog maximaal 2 weken nodig hebben om de trichomen te kleuren dus als de plant zelf tegen die tijd dood gaat is dat niet zo'n probleem. Dit is mijn derde jaar, maar eerste keer met Frysian Dew. Vorig jaar heb ik 2 planten weg kunnen gooien aan de meeldauw en dit jaar niets van gezien, dus het is zoals je zegt: het wisselt enorm per jaar.

          Ik houd het in de gaten
          Mijn AF kweekverslag 2014: Automatic Mary, Bubblelicious en Northern Lights
          http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...orthern-Lights

          Comment

          Bezig...
          X