Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rupsjes ongeveer 3 weken voor geplande oogst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rupsjes ongeveer 3 weken voor geplande oogst

    Korting op 420shop
    Ik loop sinds een paar dagen te vissen naar deze kleine en nog kleinere rupsjes. Ze zitten zeker in mijn twee grotere plantjes (1x wild Rose en 1x Amnesia Bilbo.) Eentje zeker wel 20 rupsen uitgehaald en andere ook al meer dan 4.
    Ik dacht in Oktober te oogsten, maar met deze plaag weet ik even niet wat te doen. Er wordt in deze forums gesproken over Biologisch product. 1-2 avonden spuiten en paar weken later oogsten moet dan kunnen.
    Mijn planten staan op terras en kan wel een paar x per dag inspectie voeren.
    Ik weet ook niet goed waar ze vandaan komen. (Komende dagen hier in de omgeving wel weer flink wat zon verwacht)


    Ik denk dat ik er wel al flink van ga genieten als ik een dezer dagen oogst, maar hebben jullie tips?

    #2
    Re: Rupsjes ongeveer 3 weken voor geplande oogst

    Voor duidelijkheid hier nog foto van zo'n krengetje op blad en ook midden in de topjes, waar ze gevonden worden.

    Comment


      #3
      Re: Rupsjes ongeveer 3 weken voor geplande oogst

      rupsen en slakken, die storen zich niet aan trichomen
      echt veel blad gaan die niet opeten
      en bij drogen vallen die er na een week vanzelf uit
      dus of je iets moet doen, dat laat ik in het midden
      nog een goede afbloei
      greetz
      B2N

      Comment


        #4
        Re: Rupsjes ongeveer 3 weken voor geplande oogst

        Ik denk ook dat de 'schade' niet groot genoeg zal zijn om er iets van te merken. Drie keer rupsen plukken in de avond en je hebt bijna alles weg..
        Scheelt weer spuiten met middelen enzo.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Rupsjes ongeveer 3 weken voor geplande oogst

          Tja, klinkt niet zo dramatisch gelukkig. Ben persoonlijk nog niet helemaal gerust, maar zal vandaag in ieder geval niet gaan knippen.
          vanaf wanneer kan ik gaan oogsten en drogen en kan ik beginnen bij de top en paar weken later de rest.

          Comment


            #6
            Re: Rupsjes ongeveer 3 weken voor geplande oogst

            Hier nog een foto met de vraag vanaf wanneer kan ik oogsten?

            Comment


              #7
              Re: Rupsjes ongeveer 3 weken voor geplande oogst

              Als ze klaar zijn.

              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...sten-Trichomes
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Rupsjes ongeveer 3 weken voor geplande oogst

                Ik heb nog wat verder onderzocht en ik ben eerlijk gezegd nogal serieus aangaande de rupsen. (Volgens mij eten ze allebTHC op en de gevolgen lijken desastreus) ook rupsen opspeuren en uit toppen halen is volgens mij ook heel slecht voor de plantjes.
                Uiteindelijk ga ik tips opvolgen van andere informatiebron en wel mix maken van knoflook en cayennepeper en na nachtje en verdunning met water kan die de rupsen verdrijven. We zullen het zien, maar eindperiode is niet erg makkelijk vind ik. Sterkte aan mede buitenkwekers!


                Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Rupsjes ongeveer 3 weken voor geplande oogst

                  Je hebt de beruchte THC -likkende rupsen daar ????
                  Manoman, die moet je er echt rap uithalen !

                  Voorzichtig op een andere plant met grote bladeren zetten werkt afdoende.
                  Je kan ze gewoon pakken, ze bijten niet ofzo en als ze er tussen zitten wip je ze met een stokje eruit.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Rupsjes ongeveer 3 weken voor geplande oogst

                    Ik weet ook niet goed waar ze vandaan komen.
                    2014-10-18.jpgVlinders zetten eitjes af op de plant en daar komen ze uit en beginnen met eten. om vervolgens zich weer te verpoppen te overwinteren en dan weer vlinder te worden enz. Beetje kip en het ei verhaal he. Ze komen in ieder geval niet uit de lucht vallen of aanwandelen ze worden daar geboren.

                    Rupsen eten bijna onafgebroken enkel als ze vervellen niet. Maar aan de hars gaan ze echt niet eten hoor. Groter probleem is hun strond die wel in je hars blijft plakken en op de plant blijft liggen. De strond kan een bron van schimmel worden.
                    Last edited by FlintStoned; 19 September 2015, 10:17.

                    Comment


                      #11
                      Re: Rupsjes ongeveer 3 weken voor geplande oogst

                      Het zijn vooral de uitwerpselen van rupsen die kunnen gaan schimmelen in je toppen met nat weer.

                      Comment

                      Bezig...
                      X