Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gele bladeren, zwarte punten en witte vlekken. Ik kom er niet meer uit.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladeren, zwarte punten en witte vlekken. Ik kom er niet meer uit.

    Korting op 420shop
    Beste medekwekers,

    Ik heb jullie mening nodig over mijn blad probleem. Ik zie gele en zwarte bladeren ontstaan met soms witte vlekjes. En de toppen lijken sinds anderhalve week niet echt meer te groeien. Het gaat om drie AMS buiten planten die nu zo'n vier weken in de bloei staan. Ze staan in 25 liter potten met daarin welkoop potgrond en turf. Dat is denk ik mijn eerste fout, te zure grond. Ik dacht dat het een goede keus was vanwege de luchtigheid van de grond[emoji5]️.

    Daarnaast verduister ik de planten, iedere dag om half 8 naar buiten en 's avonds om half 8 weer naar binnen. Dan staan de dames 's nachts veilig.

    Sinds de tweede week van de bloei ben ik 25ml per 100l pk 13-14 van Bio Nova gaan geven. Dit bij iedere waterbeurt. Bijna iedere dag een beetje dus. Omdat ik zelf aan overvoeding dacht ben ik hier drie dagen geleden mee gestopt. Maar ik zie (nog) geen verbetering.

    Ik zit dus een beetje met m'n handen in het haar! Ik heb al veel gelezen, is het magnesium te kort of fosfor? Overvoeding of juist te weinig. Graag hoor ik de mening van de experts[emoji57]. Moet ik actie ondernemen of gaan ze de eindstreep halen op deze manier?

    Hier de foto's:








    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

    #2
    Re: Gele bladeren, zwarte punten en witte vlekken. Ik kom er niet meer uit.

    N-blokkade door de bloeivoeding, paarskleuring en stilstand door de kou. Het N-gebrek zorgt er voor dat het duidelijker te zien is.
    De oplossing is: lekker niks doen. Verhelpen heeft geen zin.

    Als je iedere dag water met voeding geeft, gdan geef je of veel te veel, of milliliters per dag. Anders zou dat ook een probleem kunnen opleveren.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Gele bladeren, zwarte punten en witte vlekken. Ik kom er niet meer uit.

      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      N-blokkade door de bloeivoeding, paarskleuring en stilstand door de kou. Het N-gebrek zorgt er voor dat het duidelijker te zien is.
      De oplossing is: lekker niks doen. Verhelpen heeft geen zin.

      Als je iedere dag water met voeding geeft, gdan geef je of veel te veel, of milliliters per dag. Anders zou dat ook een probleem kunnen opleveren.
      OK, dan minder ik de voeding. Ik zat op 2 ml per dag voor de drie planten. Ga ik dat om de dag doen. Bedankt voor de reactie!

      Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

      Comment

      Bezig...
      X