Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

    Korting op 420shop
    Geacht forum,

    Ik heb 5 Sensi Skunks in een kas van 3x4 meter staan. Sinds begin deze maand staan ze allemaal in bloei en de toppen zien er goed uit:
    IMG_0862 kopie.jpg
    Er zitten echter nogal wat grote bladeren aan de planten die dof zijn en kleine witte vlekjes hebben:
    IMG_8414.jpg
    Ik heb het forum doorzocht, maar niks gevonden wat op dit probleem lijkt.
    Weet iemand van jullie hier meer van?
    Attached Files

    #2
    Re: Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

    Zie je iets dat lijkt op spinnewebben?

    https://nl.wikipedia.org/wiki/Spint_(mijt)

    Love,
    Wunkie
    Life's a bitch and then you die.
    So fuck the world and lets get high.

    Comment


      #3
      Re: Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

      Nee, geen spinnewebben.

      Comment


        #4
        Re: Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

        Ik begin me oprecht af te vragen waar ergens staat dat spint buiten een plaag kan vormen.. Het wordt zoveel gezegd de laatste tijd!
        Dat kan dus vrijwel niet, tenzij je in de tropen woont. Maar zelfs dan is het onwaarschijnlijk.

        Budfriendly, je hebt last van trips of spuugbeestjes (cicaden). Daar kun je niets tegen doen in de buitenlucht. Behalve als je ze steeds naar binnen haalt; dan zit daar het moment dat de trips zonder vijanden zijn gang kan gaan.
        Vaak zijn ditsoort plagen niet fraai om te zien, maar als het niet echt uit de klauwen loopt, dan is er weinig aan de hand.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

          Dank voor je reactie Gandhi. De planten staan in een kas, dus een beetje binnen... Ik zie geen beestjes op de planten, niet boven en niet onderop de bladeren. De planten lijken er vooralsnog geen echte problemen mee te hebben, maar het ziet er inderdaad gewoon niet fraai uit.
          De luchtvochtigheid in de kas is overigens wel behoorlijk hoog, loopt 's nachts op tot 95%! Er staan een paar grote ventilatoren de lucht goed in beweging te houden en er is een continue luchtverversing - verse lucht wordt in de ene hoek laag bij de grond binnengelaten en in de andere bovenhoek weer afgezogen. Tot nu toe af en toe een klein begin van toprot gevonden en dat knippen we meteen weg.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

              Ik wil niemand op z'n tenen trappen, maar foto 2 lijkt me een schoolvoorbeeld van schade veroorzaakt door spint, toch ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

                Spint zou je moeten zien zitten toch? De bladeren hebben dit al een maand en het wordt niet meer en niet minder. Er zitten geen beestjes op de bladeren, niets webachtig te vinden op de planten verder. In het verleden heb ik wel last van meeldauw en spint gehad, dit ziet er anders uit.
                Zou het iets met de luchtvochtigheid te maken kunnen hebben?

                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                Ik ben voor de zekerheid heermoes gaan koken.
                IMG_0873.jpg
                Las op https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...treksels-maken er wat over en ach, baat het niet, dan schaadt het niet...
                Morgen bespuit ik de bladeren er mee en ik hou jullie op de hoogte over hoe het verder gaat

                Comment


                  #9
                  Re: Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Ik wil niemand op z'n tenen trappen, maar foto 2 lijkt me een schoolvoorbeeld van schade veroorzaakt door spint, toch ?
                  Vind ik ook.

                  Spint zou je moeten zien zitten toch?
                  Hoe groot denk je dat een spintje is

                  2015-07-231.jpg

                  Comment


                    #10
                    DSCF8528.jpg

                    In mijn tropische kasje heb ik veel last van spint. Dat geeft duidelijk webjes, op de foto zit er wat olie op. En flinke bodemmijten, geen idee welke soort maar ze zijn bijna 5x groter.
                    DSCF8517.jpgDSCF8522.jpg

                    Combineer je de twee, en behandel je niet, dan komt het er zo uit te zien (Let op het webje bovenin bij de steel en de zaagrand van het blad):
                    DSCF8526.jpg
                    Leeggezogen tot op de nerf. Ontzettend handig als je geen zin hebt om te snoeien
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

                      Ik ben het met Q eens, foto 2 is duidelijk spint.

                      Comment


                        #12
                        Re: Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

                        976367389-mites-1.jpg976367481-mites-2.jpg976367508-mites-3.jpgspintschade.jpgspintschade3.jpg

                        Spint.

                        Comment


                          #13
                          Re: Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

                          Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                          tripsschade:
                          [ATTACH=CONFIG]279386[/ATTACH]

                          In mijn tropische kasje heb ik veel last van spint. Dat geeft duidelijk webjes, op de foto zit er wat olie op. En flinke bodemmijten, geen idee welke soort maar ze zijn bijna 5x groter.


                          Combineer je de twee, en behandel je niet, dan komt het er zo uit te zien (Let op het webje bovenin bij de steel en de zaagrand van het blad):

                          Leeggezogen tot op de nerf. Ontzettend handig als je geen zin hebt om te snoeien
                          Ik neem aan dat je daar spintschade bedoelt?
                          Dit is hoe trips schade er uit ziet. Dat heeft hij dus niet.


                          Love,
                          Wunkie
                          Life's a bitch and then you die.
                          So fuck the world and lets get high.

                          Comment


                            #14
                            Re: Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

                            Als zoveel mensen het zeggen, dan zal ik het vast bij het verkeerde eind hebben
                            De schade op mijn foto's heb ik zelf veroorzaakt zien worden onder de microscoop, dus daar twijfel ik niet aan. Ook al lijkt het inderdaad veel op elkaar.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              #15
                              Re: Sensi Skunk: mooie toppen, doffe bladeren

                              Avator4.jpg Hmmm Vreemd LR2 want op je foto loopt er gewoon een spintje. Trips is toch wat langwerpiger.

                              Comment

                              Bezig...
                              X