Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Paars blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paars blad

    Korting op 420shop
    Nu dat de temperatuur hier zo laag is 's nachts begin ik veel paars blad te krijgen.
    Heb al gelezen dat dit een normaal reactie is op de koude maar wat ik me afvraag is of die paarse bladeren nog
    fotosynthese kunnen geven. Ondanks het zonnetje overdag heb ik de indruk dat ze trager gaan.
    Ook de kleine bladeren in de toppen krijgen een paarse schijn, geeft dit een smaak of potentie verschil?

    Bedankt alvast

    #2
    Re: Paars blad

    Stel dat het blad niet meer kan fotosynthetiseren, dan kan het niet leven, geen energie aanmaken, geen sapstroom laten plaatsvinden.
    Het blad sterft dan binnen 12 uur..

    Heb je weleens een donker stuk plastic in de zon laten liggen? Heb je gemerkt hoe warm dat wordt? Dat probeert je plant nu ook (onder andere) te doen; zoveel mogelijk licht vangen en zoveel mogelijk warmte opnemen zodat de stofwisseling op gang blijft.

    Met lagere temperaturen in de nacht kan er weinig groei plaatsvinden, dat klopt. Maar stil staan ze pas als het dag en nacht onder de 10 graden blijft.

    Potentieverschil zal er niet zijn, smaakverschil wel. De paarse stof - ik ben even de naam ervan kwijt, er is een topic over uit 2010 ofzo - zorgt (als die in de top zelf zit) voor een smaak die meer richting bastogne/brosse koeken gaat, vind ik zelf. Als die kleur alleen op het blad zit dan is er nauwelijks verschil te proeven.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Paars blad

      Bedankt voor de duidelijke uitleg LR2.

      Comment


        #4
        Re: Paars blad

        De paarse stof - ik ben even de naam ervan kwijt
        anthocyanen, flavonoiden

        Comment


          #5
          Re: Paars blad

          Ja heb er wat over gegoogeld, weer wat wijzer geworden.

          Thx

          Comment

          Bezig...
          X