Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Winterwiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Winterwiet

    We zullen zien want heel veel haren van de andere toppen zijn al bruin

    Comment


      #32
      Re: Winterwiet

      als bruintje het niet meer trekt,trekt bruinje het niet meerin de vapo kan ook natte wiet
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #33
        Re: Winterwiet

        ik heb op die manier (in witter achter raam) nog 20 gram van een plantje gehaald. ppp feminised. het plantje begon na een weekjehalf al te bloeien en is maar zo'n 30 cm hoog geworden me overal kleine maar wel nog compacte topjes. heb hem wel tot aan de 2e internode onder tl gezet om strekken int begin te voorkomen. ik denk dat zelfs in de wintermaanden het licht buiten uiteindelijk sterker is dan 1000watt hps maar het is de verkeerde lichtkleur.....
        1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

        Comment


          #34
          Re: Winterwiet

          ik denk dat zelfs in de wintermaanden het licht buiten uiteindelijk sterker is dan 1000watt hps maar het is de verkeerde lichtkleur.....

          Comment


            #35
            Re: Winterwiet

            Ja, das wel de juiste smiley

            Comment


              #36
              Re: Winterwiet

              neem maar eens een lichtmeter en ga op een niet bewolkte dag even naar buiten.
              1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

              Comment


                #37
                Re: Winterwiet

                Wat heeft lichtmeter met lichtkleur te maken?
                Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                Comment


                  #38
                  Re: Winterwiet

                  Niet bewolkte dagen in de wintermaanden, ja die hebben we echt veel.
                  Je plant staat dus achter een raam, meet maar eens hoeveel lux/ lumen je ontvangt van de zon op een vierkante meter achter je raam, meet dan eens hoeveel lux/ lumen een 1000watter hps geeft op een vierkante meter.
                  Geef mij maar een plant onder een 1000 watter ipv achter een raam in de winter.

                  Comment


                    #39
                    Re: Winterwiet

                    De growshops zouden volstaan met ruiten..
                    Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                    Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                    Comment


                      #40
                      Re: Winterwiet

                      Daar heb je gelijk in liever onder een 1000watter dan achter een raampje

                      Comment


                        #41
                        Re: Winterwiet

                        Oorspronkelijk geplaatst door wullox View Post
                        neem maar eens een lichtmeter en ga op een niet bewolkte dag even naar buiten.
                        Daar hoef je geen lichtmeter voor te hebben, enkel je gezond verstand. De zon geeft op zijn maximum zo'n 120 000 lumen. Dat is op het middaguur in de zomer, wanneer de zon op haar hoogste punt staat, bovenaan de elips die ze maakt. Zowel gezien ten opzichte van de aarde die rond haar as draait als de elips die de aarde maakt rond de zon. Een 1000 watt HPS haalt dat ook.
                        Nu zijn we in de winter en de zon staat op haar laagst. Overigens verandert er nauwelijks iets aan het spectrum van de zon, dus waarom zou het de verkeerde kleur zijn?
                        Geen idee hoeveel lumen het in februari zou zijn. Trouwens doorgaans de meest sombere maand. Maar veel meer dan 10 000 zal het niet zijn.

                        Comment


                          #42
                          Re: Winterwiet

                          Als je achter glas de temperatuur zo hoog kan krijgen als in een tentje, dan lijkt de zon me een betere lichtbron dan welke lamp dan ook. Slaapkamer, zolderraampjes e.d. kweekjes hebben vaak een maximumtemperatuur van 22 graden C. Dan gaat het allemaal wat trager. Onnodige strekking is wel tegen te gaan door plexiglas te gebruiken denk ik; dat laat meer licht door dan glas.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #43
                            Re: Winterwiet

                            Mooie verwarmde kas zou best zijn natuurlijk voor jaartje rond kweken met evt wat bijverlichting.
                            Maarre is het niet zo dat kasglas meer licht doorlaat dan plexiglas?
                            Valt met n folie misschien te overtreffen maar met plexiglas??
                            Lijkt me ook van belang onder welke hoek t licht op t glas valt.

                            Met n hps in je kas kweek je swinters in je zomersas. .
                            Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
                            Het systeem betreurt dit ten zeerste.

                            Comment


                              #44
                              Re: Winterwiet

                              Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                              Als je achter glas de temperatuur zo hoog kan krijgen als in een tentje, dan lijkt de zon me een betere lichtbron dan welke lamp dan ook. Slaapkamer, zolderraampjes e.d. kweekjes hebben vaak een maximumtemperatuur van 22 graden C. Dan gaat het allemaal wat trager. Onnodige strekking is wel tegen te gaan door plexiglas te gebruiken denk ik; dat laat meer licht door dan glas.
                              In de winter op een bewolkte dag geeft de zon in huis achter je raam mss 100 tot 1000 lux, dat kan je toch niet beter vinden dan eender welke lamp.

                              Comment


                                #45
                                Re: Winterwiet

                                bron wikipedia: Enkele typische voorbeelden[bewerken]

                                Zonlicht: 100 000 - 130 000 lux (100 - 130 klx)
                                Daglicht, indirect zonlicht: 10 000 - 20 000 lux (10 - 20 klx)
                                Bewolkte dag: 1000 lux (1 klx)
                                Kantoor: 500 lux
                                Erg donkere dag: 100 lux


                                is het niet eerder tussen 1000 en 10 000? er zijn deze winter al zeer veel onbewolkte dagen geweest met een aangenaam zonnetje, en vergeet niet dat het gratis is he
                                1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                                Comment

                                Bezig...
                                X