Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jullie mening over mijn eerste buitenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    jullie mening over mijn eerste buitenkweek

    Korting op 420shop
    beste lezers,
    ik ben bezig met het plannen van mijn eerste buitenkweek, het plan is alsvolgt:
    ik wil 1 plant, de AMS auto want die is schimmel en rot bestendig, als iemand iets beters weet laat het me weten.
    ik wil deze plant gewoon buiten in een pot in de tuin in de volle zon zetten (voor de duidelijkheid, mijn bedoeling is dat ik hiermee begin op 15 mei).
    in deze pot van 9 liter wil ik gewone universele potgrond doen en zonder voeding, ik wil het niet al te lastig maken.
    deze kweek is gewoon voor mijzelf en het maakt mij niet echt uit hoeveel er vanaf komt, en ik wil het vooral gewoon proberen.
    als jullie opmerkingen hebben of vragen of tips, graag laat wat van je horen.

    mvg Tomas

    #2
    Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

    Als "schimmel en rotbestendig" de enige reden is dat je AMS kiest hoef je je keuze niet te beperken tot die ene soort.
    Met een gemiddelde van 6.15/10 op seedfinder.eu is het ook niet echt een toppertje, ze heeft bovendien 10 weken bloei nodig.

    Er zijn weinig/geen autoflowers die schimmel en rotbestendig zijn, het is vooral een verkooppraatje, en voor 99% afhankelijk van het weer.
    De groeiperiode is vrij kort bij autoflowers, dus als je 'n plantje gaat zetten deze zomer, zou ik die zeker niet al te vroeg doen.
    De langste dag is rond 21 juni, dus eind mei/ begin juni lijkt me de meest optimale tijd om te beginnen als je al je hoop op 1 plant vestigt.
    Succes!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

      Weet u dan een betere soort?

      Comment


        #4
        Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

        Dan mis je toh heel veel licht als je pas eind mei/ begin juni begint, want de dagen korten alleen maar na de equinox
        Niet te laat beginnen, mid mei is laat genoeg dan zou je eventueel eind augustus kunnen oogsten.
        En zoals QnQ zegt, er zijn betere afjes te vinden zoals je op seedfinder kunt zien
        Succes ermee !

        Comment


          #5
          Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

          Ik zou in begin april al een plantje gaan ontkiemen en voorgroeien en dan na een week of 3 naar buiten als het weer het toe laat. Dan na een week of 6 nog een plantje ontkiemen en voorgroeien. Dan heb je sowieso 2 x oogst van de zomer.
          Verder, er is volop keus in redelijk schimmel en rot bestendige plantjes maar hoe natter het is hoe groter het risico, bij alle soorten.

          Comment


            #6
            Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

            Zoals al eerder aangegevn is dat schimmel en rotbestendig hoofdzakelijk een verkoopspraatje, knoop dat vooral in je oren.
            Zoals Q al in meerder posten heeft aangegeven , ga op zoek naar buitenkweekverslagen en zie wat dat oplevert.
            Eerste drie weken is een plant niet veel dus wat vroeger beginnen is geen slecht idee.
            Zou je in april willen beginnen dan moet je wel de palnten kunnen beschermen tegen de koude : kastje erond buiten en/of binnehalen 's avonds bij koude nachten
            en dan mogen die zonder probleem met ijsheiligen voorgegroeid de grond in?
            Af in pot van 9l volstaat en die kun je soms beter direct plaatsen ipv over te planten
            zoveel groeiers zoveel methodes
            Veel inlezen helpt
            grtz

            Comment


              #7
              Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

              Ik denk dat je er verder niet veel over na moet denken Thomas, en het gewoon doen..
              We kunnen alle mogelijke scenario's voor je uitkienen, maar uiteindelijk hangt het toch af van de plant zelf en het weer.
              De kans bestaat dat het zaadje niet eens kiemt.. Of dat de zon zich een maand niet laat zien..
              Zoals ze hier in brabant weleens zeggen: doede niksaan.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

                ga je gang
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                Comment


                  #9
                  Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

                  Is A.M.S. wel een autoflower ? Zie hem niet staan bij Greenhouse ?
                  Is het van een andere breeder ?
                  Stemma doet het forum, stout 2017

                  Stemma doet stout (2016)
                  Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                  Comment


                    #10
                    Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

                    Bij de 420shop staat van wel

                    Comment


                      #11
                      Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

                      Deze bedoel je ? http://420shop.nl/ams-green-house.html
                      Ik zie er geen autoflower of ruderalis bij staan ?
                      Stemma doet het forum, stout 2017

                      Stemma doet stout (2016)
                      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                      Comment


                        #12
                        Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

                        Ghehe..Stemma is de enige die wakker is.
                        De commentaren op seedfinder zijn ook niet allemaal even positief.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

                          Ik ze3g;laat hem ze gang gaan
                          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                          Comment


                            #14
                            Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

                            U vraagt een mening, u krijgt een mening, een heleboel zelfs.
                            Opmerkingen, tips, alles is aanwezig.
                            Toppie toch ?
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: jullie mening over mijn eerste buitenkweek

                              Tnx iedereen heeft geholpen

                              Comment

                              Bezig...
                              X