Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste buitenkweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste buitenkweek

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal! Ik zit hier met een klein dilemma...

    Laat me even de situatie schetsen. Dit is mijn eerste kweek. Ik heb gisteren 3 zaadjes gekregen van een vriend. Deze kwamen van slechte wiet en we besloten om ze groot te brengen. Ik zou ze graag buiten zetten (in volle grond, op een zeer voedselrijke bodem, volle zon). Jammer genoeg is die vriend al begonnen met kiemen, ook al is het te vroeg. Ik heb ze nu al een dag verder laten kiemen met vochtig keukenpapier tussen 2 schoteltjes en ik denk dat ze bijna klaar zijn voor het zaaien.

    Het probleem is dat ik niet goed weet hoe ik de plantjes moet laten voorgroeien. Gewoon op de vensterbank of toch met behulp van kunstlicht? Kunstlicht kan perfect, maar ik heb schrik dat ze eenmaal in volle grond in bloei zullen schieten door het minder aantal zonne-uren buiten.

    Feedback zou zeer gewaardeerd worden! Dit is mijn eerste kweek en ik moet nog een beetje zoeken. :p

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    de zaadjes
    Attached Files

    #2
    Re: Eerste buitenkweek

    Tsja, die zul je tot tenminste midden mei binnen moeten houden..
    Maar de vraag blijft: rommelzaad met onzekere uitkomst.. Is dat de moeite en het geld waard? Te bedenken dat je tenminste 60W aan spaarlampen moet kopen/hebben (komt neer op tenminste 25 euro).

    Als je er 20 euro bovenop smijt, dan heb je piekfijn zaad en vrijwel gegarandeerd goede oogst. Da's minder geld dan een avondje zuipen in de kroeg, en je kunt er een jaar lang van blowen.
    Dan kun je ook wat later beginnen.

    Feedback: Enthousiasme is goed, misschien kun je deze planten gebruiken om vast te onderzoeken hoe het niet moet en in de tussentijd veel lezen. En dan begin je rond 15 mei gewoon met vers zaad van een winkel voor het echte gedoe. Stel dat deze planten overleven, dan heb je een leuk extratje. Stel dat ze het niet halen, dan heb je een wijze les.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Eerste buitenkweek

      Goed idee!
      Ik denk dat ik ze gewoon zo lang mogelijk onder tl ga houden en hopen op het beste. Dit zal dan mijn 'test-kweekje' worden.
      Bedankt voor het antwoord!

      Comment

      Bezig...
      X