Onkruid uit je tuintje verwijderen of laten staan

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • zaad1982
    Senior Stoner
    Member
    • Jul 2011
    • 48

    #1

    Onkruid uit je tuintje verwijderen of laten staan

    Korting op 420shop
    Hallo
    ik heb dus automazar gekocht en een weekje al binnen voorgegroeid.
    mijn tuintje zit vol met allerlei "onkruid"

    is het verstandig om het weg te halen of niet. Of maakt het niets uit

    eerlijk gezegd vind ik het wel wat hebben al dat groen en kleurige bloempjes.

    laat even wat weten
    gr
  • member16666
    Banned
    • Jul 2011
    • 780

    #2
    Re: Onkruid uit je tuintje verwijderen of laten staan

    dat maakt amper wat uit, bij mij laat ik zelfs het gras staan rondom mijn plantgat
    in de vrije natuur groei je langs andere planten, gewoonweg laten staan
    hebben de insecten er ook wat aan en is je plant ook nog eens extra beschermd want veel predatoren snel aanwezig
    groei ze

    Comment

    • LR2
      Mother of all Growers
      MemberLucky Member
      • Nov 2011
      • 8552

      #3
      Re: Onkruid uit je tuintje verwijderen of laten staan

      Laagblijvend onkruid is geen probleem. Het helpt te voorkomen dat de bodem inzakt (groot probleem bij boeren) en houdt extra voedingsstoffen en bodemleven vast.

      Probleem is wel, dat je grond minder droog komt te liggen en er een vochtige luchtlaag blijft bestaan. Dat kan nogal wat stamrot veroorzaken, of een bron van meeldauw worden.
      Dus zolang je geen meeldauw vind/ziet op het onkruid, en rondom de stam zo'n 15cm onkruidvrij houdt, dan is het eigenlijk alleen maar voordelig.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment

      • kanon
        Expert Grower
        420 MemberLucky Member
        • Sep 2015
        • 1387

        #4
        Re: Onkruid uit je tuintje verwijderen of laten staan

        volgens mij als je veel onkruid hebt is het bodem leven kwa zuur goed in je grond

        Dus dat zit wel goed

        Beetje onkruid lijkt me niet uitmaken en is alleen maar mooi kwa verdoezelen
        sigpic
        LED there be light

        Comment

        • zaad1982
          Senior Stoner
          Member
          • Jul 2011
          • 48

          #5
          Re: Onkruid uit je tuintje verwijderen of laten staan

          Ok dan weet ik dat ook weer.
          bedankt voor de reacties

          ga ze morgen in grond zetten

          Comment

          • FlintStoned
            Banned
            • Oct 2012
            • 5580

            #6
            Re: Onkruid uit je tuintje verwijderen of laten staan

            Oorspronkelijk geplaatst door LR2
            Laagblijvend onkruid is geen probleem. Het helpt te voorkomen dat de bodem inzakt (groot probleem bij boeren) en houdt extra voedingsstoffen en bodemleven vast.

            Probleem is wel, dat je grond minder droog komt te liggen en er een vochtige luchtlaag blijft bestaan. Dat kan nogal wat stamrot veroorzaken, of een bron van meeldauw worden.
            Dus zolang je geen meeldauw vind/ziet op het onkruid, en rondom de stam zo'n 15cm onkruidvrij houdt, dan is het eigenlijk alleen maar voordelig.
            onder eenkerstboom is het altijd droog,....

            Comment

            • zaad1982
              Senior Stoner
              Member
              • Jul 2011
              • 48

              #7
              Re: Onkruid uit je tuintje verwijderen of laten staan

              Zo net even mijn tuintje goed nat gemaakt.

              Vis het verstandig om het in de middag weer te doen?

              btw de plantjes zijn een cm of 10 nu

              Comment

              • LR2
                Mother of all Growers
                MemberLucky Member
                • Nov 2011
                • 8552

                #8
                Re: Onkruid uit je tuintje verwijderen of laten staan

                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned
                onder eenkerstboom is het altijd droog,....
                Klopt, maar wij LST'en graag en onze planten zijn veel minder gedrongen qua internodelengte. Als onkruid de ruimte heeft, bedekt het de bodem alsnog en haalt het zijn vocht wel van daarnaast.
                De bomen hier in de tuin hebben het gras tot aan hun stam staan, ook de hogere kerstbomen waarvan de onderste takken het reeds begeven hebben.

                Een beetje té voorzichtig zijn kan geen kwaad denk ik. Als je daar stamrot mee voorkomt.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                • member16666
                  Banned
                  • Jul 2011
                  • 780

                  #9
                  Re: Onkruid uit je tuintje verwijderen of laten staan

                  fusarium of phytium of (rhizoctonia) , nog nooit gehad buiten, zelfs niet langs de sloot tussen het hoge gras met mijn sativa(hybrids)
                  kunnen we dan ineens concluderen dat het genetisch anders ligt voor ruderalisafstammellingen?
                  of is het eigen aan potkweek buiten?

                  Comment

                  • FlintStoned
                    Banned
                    • Oct 2012
                    • 5580

                    #10
                    Re: Onkruid uit je tuintje verwijderen of laten staan

                    Oorspronkelijk geplaatst door zaad1982
                    Zo net even mijn tuintje goed nat gemaakt.

                    Vis het verstandig om het in de middag weer te doen?

                    btw de plantjes zijn een cm of 10 nu
                    euh neen,.. eigenlijk is het verstandiger om in de ochtend te wateren zoon 2 uur nadat de zon op is.

                    Comment

                    Bezig...