Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is dit het werk van bladluis?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is dit het werk van bladluis?

    Korting op 420shop
    Goedemiddag,
    Wekelijks check ik mijn planten. Dit weekend zag ik dat twee van mijn vijf planten er zo uitzagen van boven:
    2016-06-19 12.45.10.jpg

    Ik zag een paar bladluizen op de steel zitten, dus heb de planten met zo'n brandnetelgoedje bespoten en de bladluizen zijn nu weg. Alsnog vraag ik me af of deze schade door bladluis veroorzaakt is, of dat het komt door voeding/andere insecten o.i.d. Kan iemand dit bevestigen?

    #2
    Re: Is dit het werk van bladluis?

    Denk eerder aan wantsen.https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...es-in-bladeren
    sigpic it is just a flower

    Comment


      #3
      Re: Is dit het werk van bladluis?

      Aah kijk! Daar lijkt het inderdaad op. Ik ga ff een weekje afwachten want ik kan ze zo gauw niet vinden op de plant, anders ga ik ze bestrijden. Dankjewel!

      Comment


        #4
        Re: Is dit het werk van bladluis?

        Wantsen bestrijden heeft geen zin; er zijn meer dan 40 soorten, die allemaal anders reageren. Als je zorgt dat je plant gezond blijft, dan maken die paar gaatjes niets uit.
        Liever wat gaatjes, dan gif op je planten. Tenminste, dat vind ik zelf.
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #5
          Re: Is dit het werk van bladluis?

          Wantsen komen en gaan. Bestrijden is idd geen optie. Je spuit dan enkel de goedaardige kapot en die wants is allang elders. Enigste is afvangen als je ze op je plant spot.

          Comment

          Bezig...
          X