Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • auwtoflauwer
    Stoner
    Member
    • May 2016
    • 21

    #1

    Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

    Korting op 420shop
    EDIT: Kan het zo zijn dat 1 van mijn 5 autoflowers ondanks de feminized seeds toch een mannetje is geworden? Ze vertoont m.i. geen bloeiverschijnsele als enige, en heeft bredere bladeren.

    Hier 5 fotos van het 'mannetje' en daarna een foto van de andere planten die al toppen maken:

    man.jpgman1.jpgman2.jpgman3.jpgman4.jpg

    vrouwtjes.jpg












    Ontzettende noob vraag, maar heb echt lang gegoogled en kon niks anders vinden dan 'witte haartjes'. Wat moet ik mij daar precies bij voorstellen? Ik heb 5 stuks XXL Amnesia Autoflowers op het balkon staan, en bij sommige lijkt het alsof er een topje gaat komen en bij een andere niet. Ik heb wat foto's bijgevoegd ter verduidelijking.

    Ik heb vandaag nog wat groeivoeding gegeven, moet ik nu al beginnen met bloeivoeding denken jullie? Heb de zaadjes precies 8 weken geleden in de grond gezet, en op de site van de zaadjes staat dat ze een oogsttijd hebben van 14 weken. Ze zijn btw ongeveer 70 cm hoog en op de site staat dat ze tussen de 1,20 en de 1,80 lang worden. Kan ik daaruit opmaken dat ze nog lang niet uit de groeiperiode zijn?

    Dank voor uw aandacht!
    rst.jpgrst1.jpgrst2.jpgrst3.jpgrst4.jpg
    Last edited by auwtoflauwer; 11 July 2016, 21:55.
  • Brightsatyr
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Jun 2016
    • 9

    #2
    Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

    Weet niet echt hoe ik het zelf goed kan verwoorden maar hier heb je een voorbeeldje van mijn toppen:

    Op de bovenste zie je toppen die al wat verder in de bloei zijn en op de onderste nieuwe. Hoop dat dit helpt.

    Verstuurd vanaf mijn XT1068 met Tapatalk

    Comment

    • FlintStoned
      Banned
      • Oct 2012
      • 5580

      #3
      Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

      Ze staan in bloei hoor. Als je stampers (pistels) Ziet op het einde van de takken dan noemen we dat ware bloei. Die "witte haren" zijn dus de stampers van de vrouwelijke bloemen.

      Comment

      • kanon
        Expert Grower
        420 MemberLucky Member
        • Sep 2015
        • 1387

        #4
        Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

        geen twijfel over mogelijk dat dit een duidelijke bloei is en zie zelf al THC aanmaak
        sigpic
        LED there be light

        Comment

        • LR2
          Mother of all Growers
          MemberLucky Member
          • Nov 2011
          • 8552

          #5
          Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

          Uit ervaring en nattevingerwerk kan ik zeggen dat je 2-3 weken van de echte bloei af zit autowflower.

          Uit sites kun je op maken dat mensen hun zaden willen verkopen voor zoveel mogelijk geld, ze beloven goudbergen en super oogst. Uit de disclaimer kun je opmaken dat die garantie geldt tot aan de deur.
          Uit ervaring van anderen kun je dan opmaken of die autoflowers XXL zijn of niet, maar er zijn nog geen/weinig ervaringen. Dus er rest één manier: er zelf achter komen.

          Als je straks witte pruiken ziet, dan ga je jouw vraag een beetje dom vinden. Zo overduidelijk gaat het zijn. Maar tot die tijd, lekker afwachten. En geen bloeivoeding!!!!
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

            Voor de duidelijkheid: Ze moeten nog langer dan 6 weken.
            Ik gok op een weekje of 8 nog.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Stemma
              Exquisite Grower
              420 Member
              • Mar 2014
              • 7415

              #7
              Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

              En een eervolle vermelding in Q's topic
              Stemma doet het forum, stout 2017

              Stemma doet stout (2016)
              Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

              Comment

              • Tokkelboer
                Advanced Stoner
                Member
                • Aug 2015
                • 65

                #8
                Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

                Oorspronkelijk geplaatst door jonkofied
                stop gewoon met die autoflowers,niks als problemen heb je er mee,
                heb er zelf al tig geprobeerd,zitten soms wat goede planten tussen,maar vaak is het bagger



                Autoflower blue diesel van GrowersChoice vind het niks geen rommel. Hij is 1 meter hoog en 70 cm breed.
                Heb er ook nog 3 die tussen het mais gaan.
                Dus alle autoflowers zijn slecht is wel heel kort door de bocht.
                Niet dat ik vaker autoflowers binnen afbloei, maar vind dit wel een goed voorbeeld dat autoflowers zekers niet slecht zijn.

                Comment

                • Silas
                  Admin
                  Lucky MemberModeratorAdmin
                  • Sep 2009
                  • 1272

                  #9
                  Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

                  On topic.

                  Het is een pracht van een plant, maar moet nog zeker 7 a 8 weken bloeien (zoals QnQ ook al zei).
                  Veel gestelde vragen over het forum
                  JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                  ?
                  420Shop.NL
                  "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

                  Comment

                  • Stemma
                    Exquisite Grower
                    420 Member
                    • Mar 2014
                    • 7415

                    #10
                    Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

                    Nog even terugkomend op de 'witte haartjes', dit noemt men pistels. Deze groeien vanuit de calyxen en zijn bedoeld om mannelijke pollen op te vangen. Hier een filmpje van leafly.com met wat uitleg over de anatomie van de cannabisplant. Als je hierna nog vragen hebt, stel ze


                    Dit plaatje hoort erbij

                    Stemma doet het forum, stout 2017

                    Stemma doet stout (2016)
                    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                    Comment

                    • auwtoflauwer
                      Stoner
                      Member
                      • May 2016
                      • 21

                      #11
                      Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

                      Ten eerste dank voor alle reacties! Ze staan dus in de bloei, maar nog niet in de 'echte bloei' ?


                      Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                      Uit ervaring en nattevingerwerk kan ik zeggen dat je 2-3 weken van de echte bloei af zit autowflower.

                      Uit sites kun je op maken dat mensen hun zaden willen verkopen voor zoveel mogelijk geld, ze beloven goudbergen en super oogst. Uit de disclaimer kun je opmaken dat die garantie geldt tot aan de deur.
                      Uit ervaring van anderen kun je dan opmaken of die autoflowers XXL zijn of niet, maar er zijn nog geen/weinig ervaringen. Dus er rest één manier: er zelf achter komen.

                      Als je straks witte pruiken ziet, dan ga je jouw vraag een beetje dom vinden. Zo overduidelijk gaat het zijn. Maar tot die tijd, lekker afwachten. En geen bloeivoeding!!!!
                      Daar heb je een punt, alles wordt zo mooi mogelijk aangeprezen. Lekker afwachten tot er echt toppen komen? En dan pas bloeivoeding? Kan het kwaad om nu nog groeivoeding te geven als ze al een 'beetje' aan het bloeien zijn? Ik wacht met smart op je reactie, thanks alvast!

                      Comment

                      • belladonna
                        Guru of all Growers
                        Lucky Member
                        • Aug 2008
                        • 10674

                        #12
                        Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

                        Geef ze niks en wacht gewoon af
                        God was never on your side..

                        Comment

                        • Stemma
                          Exquisite Grower
                          420 Member
                          • Mar 2014
                          • 7415

                          #13
                          Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

                          In principe kun je doorgaan met groeivoeding, zoals je al deed, totdat je volop bloei hebt. Met Biogrow van Biobizz moet je zelfs doorgaan naast de Biobloom.
                          Stemma doet het forum, stout 2017

                          Stemma doet stout (2016)
                          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                          Comment

                          • auwtoflauwer
                            Stoner
                            Member
                            • May 2016
                            • 21

                            #14
                            Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

                            Dankjewel. Ik zal nog een beetje groeivoeding geven tot ze overduidelijk in de bloei staan. Nog een vraag:
                            Ik ben bang dat 1 van mijn planten een mannetje is, zou dat kunnen?
                            4 van mijn planten beginnen al toppen te maken lijkt wel, en een andere plant heeft heel andere bladeren (breder) en heeft nog 0 groeiverschijnselen (m.i.)
                            Hier 5 fotos van het 'mannetje' en daarna een foto van de andere planten die al toppen maken:

                            man.jpgman1.jpgman2.jpgman3.jpgman4.jpg

                            vrouwtjes.jpg

                            Comment

                            • FlintStoned
                              Banned
                              • Oct 2012
                              • 5580

                              #15
                              Re: Hoe weet je of je wietplant in de bloei staat?

                              Zo te zien staan ze on wat kleine pot voor een hemelblauwedag. opzulke dagen ec omlaag of enkel water, ze verdampen zich suf. en dan wi je geen zoutophoping in e blad. dan verbrand het.

                              Comment

                              Bezig...