Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plant schuin afsnijden en in een vaas met gedestileerd water in de zon laten afbloeien ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      Re: Plant schuin afsnijden en in een vaas met gedestileerd water in de zon laten afbloeien

      De Universiteit van de Leiden heeft een test gedaan met Bedrocan planten (dat is Jack Herer dacht ik). De ene batch was "gewoon" gegroeid en bij een andere batch hadden ze de onderste takken gesnoeid. De gesnoeide planten gaven juist 11% minder THC en ook minder terpenen.

      Ik had overigens begrepen het oogsten van planten in het donker er vooral om zou gaan dat de planten overdag terpenen verliezen onder het warme licht. Je zou ze dan beter kunnen oogsten als ze net uit de donker periode komen. Geen idee of dat echt waar is overigens. Lijkt me dat als je ze te drogen legt die terpenen er ook wel uit komen.

      Er worden een hele hoop sprookjes verteld over oogstmomenten en martelingen om de geur/smaak te verbeteren. Zonder gaschromatograaf en herhaalde testen met controle groepen kun je toch nauwelijks concluderen of iets werkt lijkt me.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #18
        Re: Plant schuin afsnijden en in een vaas met gedestileerd water in de zon laten afbloeien

        Ik had overigens begrepen het oogsten van planten in het donker er vooral om zou gaan dat de planten overdag terpenen verliezen onder het warme licht. Je zou ze dan beter kunnen oogsten als ze net uit de donker periode komen. Geen idee of dat echt waar is overigens. Lijkt me dat als je ze te drogen legt die terpenen er ook wel uit komen.
        Daarom droog je koel. Veel terpenen hebben een relatief laag verdampingspunt. Bij warm weer ruik je daarom de planten ook veel meer. Het in het licht of in het donker oogsten heeft dus te maken met de temperatuur waarop je oogst.

        Comment


          #19
          Re: Plant schuin afsnijden en in een vaas met gedestileerd water in de zon laten afbloeien

          Ja ik snap dat je bij een hoge temperatuur meer terpenen verliest, maar als de plant nog leeft dan zal die die terpenen toch ook wel weer aan maken?

          Misschien beter vriesdrogen dan.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #20
            Re: Plant schuin afsnijden en in een vaas met gedestileerd water in de zon laten afbloeien

            Die aanmaak hangt er nogal vanaf.
            Er ontstaan terpenen als restproduct bij eiwitsynthese, suikerproductie en andere moeilijke celcomplexen. Soms kunnen die makkelijk de cel uit, soms niet.
            Echter, in elk stadium van de plant zal ze het een of ander meer of minder aanmaken, met bijbehorende restproducten.
            Niet elke terpeen wordt op die manier aangevuld. Sommige ontstaan ook pas na oxidatie, dat kan pas na het drogen, als er zuurstof in de plant kan komen.

            Met drogen - op een doordachte manier - laat je de cel zoveel mogelijk intact. Deze droogt langzaam uit, en daardoor scheurt er weinig. Bij te snel drogen, te heet drogen, of door de cellen kapot te maken dmv osmotische druk, verlies je vrijwel alle inhoud direct. Het is te zien als een ballon lekprikken, of langzaam leeg laten lopen.
            In de plantenbiologie geldt dat ook bij het maken van microscoop-slices. Je kunt het water niet zomaar uit het preparaat gaan trekken, omdat het dan gaat vervormen en mogelijk belangrijke structuren verliest. Daarvoor is een half uur priegelwerk nodig met steeds sterkere alcohol. Pas als al het water verdrongen is, kan het preparaat bevestigd worden onder een glaasje. Dat wil je ook hebben bij het drogen; water eruit, de rest erin houden. Nu treft het dat veel terpenen nogal waterafstotend zijn. Maar verlies is er altijd.
            Vriesdrogen is dan een optie, maar dat breekt ook nogal veel kapot. Aan de andere kant is er dan minder verlies door verdamping.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #21
              Re: Plant schuin afsnijden en in een vaas met gedestileerd water in de zon laten afbloeien

              Op die fiets. Daar zit wat in inderdaad.

              Al denk ik wel dat je echt een goede analyse nodig hebt voordat je kunt zeggen wat er uiteindelijk meer terpenen oplevert. Ik heb het beide geprobeerd en ik bemerkte geen verschil, maar dat zal ook aan mijn gebrekkig getrainde neus liggen natuurlijk.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #22
                Re: Plant schuin afsnijden en in een vaas met gedestileerd water in de zon laten afbloeien

                Dat denk ik ook hoor. Het verschil tussen hooismaak en wietsmaak dat haal ik er nog wel uit. Maar het verschil tussen 100ppm en 500ppm - en uberhaupt onderscheid tussen terpenen onderling - kan ik zo ook niet zomaar ruiken. Ik heb dan wel een vrij goede neus en vooral een extreem sterk bizar geheugen voor geuren, maar beperkt zijn we als mens zeker.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment

                Bezig...
                X