Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloeivoeding buiten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Bloeivoeding buiten

Korting op 420shop
    Is er ook een goede bloeivoeding voor buiten en evt bij een tuincentrum ook?
    Is het per se nodig bij een growshop te gaan of is er ook goede voeding in reguliere winkels...pokon ofzo?🤔

Re: Bloeivoeding buiten

Gebruik geen pokon middelen voor wietplanten imo. Kijk maar.
    Er is zat info te vinden op de forum die je daarop een antwoord kunnen geven.
    Ad usum proprium!

Comment

Ze gaan vanzelf in bloei dus je heb dat buiten niet nodig als ze in goede aarde staan
      God was never on your side..

Comment

Ik gebruik pokon universele groei en bloei voeding, en dus geen aparte bloeivoeding.

Na twee jaar die niet echt goed gingen houd ik het dit jaar zeker met voeding simpel. Geen boosters alleen basis voeding. Tot nu lijkt dat te werken.

Buiten is rot het grote probleem dus je hebt liever toppen waar de lucht goed door heen kan als hele compacte toppen.
        Lets not criticize but legalize

Comment

Dus pokon universeel wat jij zegt zou wél kunnen voor buiten deze zomer?
          Anderen zeggen juist pokon helemaal nooit gebruiken bij wietplantjes?
          Tja wat is dan het beste?
          En bloeivoeding voor binnenwiet is dan ook niet aan te raden, lijkt me?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
          Ze gaan vanzelf in bloei dus je heb dat buiten niet nodig als ze in goede aarde staan
          Dat weet ik ja maar je wilt toch proberen om ze zo dik mogelijk te krijgen. Ik heb de mogelijkheid om weersonvloeden te vermijden iig Door ze binnen te zetten dus ik hoop rot te vermijden iig

Comment

Als je kijkt naar de samenstelling, krijg je bij pokon het meeste waar voor je geld; sporenelementen, NPK, alles in één voor een paar euro. In een growshop kun je dat ook kopen, maar dan betaal je gauw het driedubbele.
            Mensen gebruiken vaak geen pokon omdat ze er geen verstand van hebben, of omdat ze geloven dat alleen voeding uit de growshop (heel toevallig) voor elke wietplant de beste voeding is. Of, dat zie je ook veel tegenwoordig, omdat ze pokon en andere minerale voeding te 'chemisch' vinden. Maar goed, iedereen heeft zo zijn redenen voor dingen. Ik kijk graag naar de centen.

Je wilt bloeivoeding gebruiken, maar dat heeft eigenlijk alleen zin als je in potten kweekt. Anders verstoor je de bodem te veel.
            Als je dat doet, maakt het niet uit welk merk je fosfor en kalium heeft.. Dat ziet die plant toch niet. De vorm waarin het zich bevindt is belangrijker. Bij 'bio' voeding moet het afgebroken worden door bodemleven een beetje knoeien maakt dan niet uit, bij 'minerale' voeding is het direct opneembaar en een beetje knoeien kan de boel flink verpesten.

Wat is dan het beste?
            Niet teveel geven. Meer niet eigenlijk. Je wilt natuurlijk de gouden tip over een merk en weet ik veel wat. Nou, vooruit: DCM heeft losse korrels P, K en N. Dan kun je zelf samenstellen naar wat je de plant wilt geven. Ongeveer, niet heel precies berekend, 4 euro per kiloverpakking. Dan ben je met korrels nogal veel goedkoper uit, ik heb het ooit berekend, en dat kwam neer op een verschil van circa 2000 euro ten opzichte van flesvoeding uit de shop. Ik denk dat het tijd wordt om zelf voeding-saus te gaan verkopen, de marges zijn niet verkeerd!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik ben echt anti pokon
              En tegen de meeste bloeivoedingen en vooral boosters

Maar eigenlijk heb je gelijk

Comment

Haha, goeike. De vraag in 2009 blijkbaar ook al eens gesteld.

Ik ben er nog altijd van overtuigd dat je beter voeding koopt van plagron of een ander merk ipv pokon en co. Spaar zelf ook uit waar het mogelijk is, maar met een liter kan ik 6 rondes kweken, goed voor 3 jaar. Waarom zou ik dan het risico gaan nemen? Kan je veel beter je grond leren hergebruiken of zelf samenstellen.

Er is bij mijn weten geen enkele plant in de groente en kruidenwereld die zo'n eisen stelt qua voeding. Dan betaal ik graag iets meer voor het onderzoek dat ernaar gedaan is voor meststoffen te creëren die er speciaal voor bestemd zijn. Voedingen die zich al jaar en dag bewezen hebben. Wat is dan 10 euro (bloeivoeding) per 3 jaar? Groeivoeding gaat hier nog langer mee.

Welke groente heeft er zo'n gelijkaardig verloop? Geen enkele. Ook verder veel succes om tekorten te proberen rechttrekken met enkelvoudige meststoffen.

Comment

Allesverslindende tuinwinkel ketens hebben liever dat je voor ieder plantje een apart doosje koopt waarvan je dan het meeste wegkiepert, enz, enz...
                  Het zou me verwonderen als ze die losse korrels hebben bij Intratuinhamwe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                    Als je kijkt naar de samenstelling, krijg je bij pokon het meeste waar voor je geld; sporenelementen, NPK, alles in één voor een paar euro. In een growshop kun je dat ook kopen, maar dan betaal je gauw het driedubbele.
                    Mensen gebruiken vaak geen pokon omdat ze er geen verstand van hebben, of omdat ze geloven dat alleen voeding uit de growshop (heel toevallig) voor elke wietplant de beste voeding is. Of, dat zie je ook veel tegenwoordig, omdat ze pokon en andere minerale voeding te 'chemisch' vinden. Maar goed, iedereen heeft zo zijn redenen voor dingen. Ik kijk graag naar de centen.

Je wilt bloeivoeding gebruiken, maar dat heeft eigenlijk alleen zin als je in potten kweekt. Anders verstoor je de bodem te veel.
                    Als je dat doet, maakt het niet uit welk merk je fosfor en kalium heeft.. Dat ziet die plant toch niet. De vorm waarin het zich bevindt is belangrijker. Bij 'bio' voeding moet het afgebroken worden door bodemleven een beetje knoeien maakt dan niet uit, bij 'minerale' voeding is het direct opneembaar en een beetje knoeien kan de boel flink verpesten.

Wat is dan het beste?
                    Niet teveel geven. Meer niet eigenlijk. Je wilt natuurlijk de gouden tip over een merk en weet ik veel wat. Nou, vooruit: DCM heeft losse korrels P, K en N. Dan kun je zelf samenstellen naar wat je de plant wilt geven. Ongeveer, niet heel precies berekend, 4 euro per kiloverpakking. Dan ben je met korrels nogal veel goedkoper uit, ik heb het ooit berekend, en dat kwam neer op een verschil van circa 2000 euro ten opzichte van flesvoeding uit de shop. Ik denk dat het tijd wordt om zelf voeding-saus te gaan verkopen, de marges zijn niet verkeerd!
                    Jij bent tenminste een topper en die duidelijk en eerlijk zegt hoe het is en mensen hebben er tenminste wat aan. Top! Dank je...Zeer te waarderen je antwoorden!
                    Hoop dat vele "collega's" e nog wat aan hebben! Ze staan ook in potten dus dat komt wel goed overigens.
                    DCM is het ook verkrijgbaar bij IntraTuin?

Dank voor je wijze e behulpzame woorden iig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjirp View Post
                      Allesverslindende tuinwinkel ketens hebben liever dat je voor ieder plantje een apart doosje koopt waarvan je dan het meeste wegkiepert, enz, enz...
                      Het zou me verwonderen als ze die losse korrels hebben bij Intratuinhamwe.
                      Geef uw wietvoeding maar is aan tomaten en omgekeerd. Of pak voor de gein iets voor buxus. Koemest werkte bij mij perfect voor men prei, paprika's, courgetten en pompoenen. De kruiden, bloembollen in potten en balkonplanten gaan er van kapot. En men snijbonen die konden er ook niet tegen.

Comment

Mijn zus gebruikt biologische tomatenvoeding, merk weet ik niet. Is een bruin goedje wat een beetje aan ketjap doet denken. Ecostyle heeft dit bijvoorbeeld en dit schijnt wel vaker gebruikt te worden voor cannabis. Als ik het bij het tuincentrum zou moeten halen zou ik persoonlijk hier voor gaan. Garantie op een superoogst geef ik je echter niet

Comment

Bezig...
                        X