Afgebroken tak

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • shitorino
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Jul 2016
    • 77

    #1

    Afgebroken tak

    Korting op 420shop
    Hallo helpers,
    Toen ik wakker werd schrok ik me een hartaanval. 2 van mijn planten waren omgewaaid! Hierbij is 1 van de onderste takken van 1 plant compleet afgebroken. Ik heb de dikke wond eerst verbonden met steriel gaas om infectie ed te voorkomen en de gescheurde stuk schors met een tieryb vastgemaakt zodatie niet verder scheurt. Moet ik nog iets verder of anders doen?
  • Old Dagga
    Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2016
    • 670

    #2
    Re: Afgebroken tak

    Om herhaling te voorkomen zou ik in
    ieder geval de planten aan de schutting
    vastzetten, paar schroefoogjes aan weerskanten
    bandje erdoor en je hebt al veel minder risico!

    Verder zien ze buiten de schade mooi uit!

    succes O.D.

    Comment

    • kanon
      Expert Grower
      420 MemberLucky Member
      • Sep 2015
      • 1387

      #3
      Re: Afgebroken tak

      wat een takken weer
      sigpic
      LED there be light

      Comment

      • shitorino
        Expert Stoner
        MemberLucky Member
        • Jul 2016
        • 77

        #4
        Re: Afgebroken tak

        Haha ja...vooral als het je takken afbreekt!

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Re: Afgebroken tak

          Ik zie hier regelmatig posts met planten en afgebroken ledematen, dat wordt dan ingesmeerd met vaseline+zout.
          Ik zou er in ieder geval iets omheen hangen, zodat het niet vaker voorkomt, wat die grijze OD zei.

          Paar haakjes links en rechts van de plant, en dan een net halen bij het plaatselijke tuincentrum.
          Het zal nog wel een keer echt gaan stormen ook.

          anti_wind_schade_net.JPG
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Old Dagga
            Grower
            MemberLucky Member
            • Jan 2016
            • 670

            #6
            Re: Afgebroken tak

            Ja, wrijf het er nog maar een keer flink in QnQ,
            gelukkig heb ik een dikke huid!

            Groet iedereen en fijne week, het weer belooft
            in ieder geval veel goeds!

            O.D.

            Comment

            • LR2
              Mother of all Growers
              MemberLucky Member
              • Nov 2011
              • 8552

              #7
              Re: Afgebroken tak

              Je bent de enige op het forum die niet gebanned is, maar wel een grijze username heeft OD. Het heeft niets met je leeftijd te maken
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment

              • beowulf
                Exquisite Grower
                MemberLucky Member
                • Nov 2008
                • 6495

                #8
                Re: Afgebroken tak

                retired.PNG

                Comment

                Bezig...