Sommige toppen inclusief hoofdtop staan niet direct de hele dag in de zon terwijl de rest vd plant wel de hele dag zon pakt. Is dit van invloed op die betreffende toppen/kant van de plant. Groeien die toppen minder dan degene met hele dag zon op zich?
Niet volledig in de zon?
Collapse
X
-
Tags: Geen
-
Re: Niet volledig in de zon?
Ja dat is van invloed. Ja die groeien minder.Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014. -
Re: Niet volledig in de zon?
Mjah das wel waar maar als het door een beetje sjouwen kan zou ik het zeker aanraden.
Ik heb een tuin recht op het zuiden
Als ik zorg dat m'n planten sochtends vroeg rechts achterin staan. Smiddags midden voorin en savonds links halverwege. Dan scheelt dat na een paar maanden bijna een kwart van de grootte van de plant. Gezien op een paar planten een paar jaar lang....
In vergelijking met een plant die de hele dag midden voorin stond.
Maar het moet wel kunnen natuurlijk. Hoe meer licht hoe beter. Maar staar je niet dood op een uurtje schaduw.
Gaat het om een halve dag .... sjahComment
-
Re: Niet volledig in de zon?
Ok thanx!
Nog een laatste vraag: groeien planten nog verder de hoogte in de bloeifase of is het dan alleen nog maar ontwikkeling van toppen?Comment
-
Re: Niet volledig in de zon?
Vooral in de eerste weken van de bloei. Vaak nog niet zichtbare bloei krijgen planten vaak een groeispurt.
Als die voorbij is en je hebt echt zichtbare toppen dan is de groei van de plant over en groeien alleen de toppen nog maarComment
-
Re: Niet volledig in de zon?
2,3 tot 5 weken vanaf aanvang bloei zit er nog groei in
hoewel licht gewicht is en het lijkt dat als je de plant in de zon zet met ze te verplaatsen ze meer zou geven
alleen is de stress die ze iedere keer opdoet van dat verplaatsen meer nefast dan haar op haar vaste spot te laten staan
wil je haar verplaatsen zorg dan dat ze steeds met dezelfde kant naar het zuiden staat
doe er je voordeel mee
groene groetenComment
-
Re: Niet volledig in de zon?
Daarom hebben planten VOETEN zo dat als ze continu in de zon kunnen gaan staan slim heGod was never on your side..Comment
-
Re: Niet volledig in de zon?
waiste of space and time this reaction to you but anyway
both options are in my response
I ll bet you can't manage the burden of being shaken on a daily base
happy growings, folksComment






Comment