Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

grote planten bloeien eindelijk - wat mij koude en regen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    grote planten bloeien eindelijk - wat mij koude en regen?

    Korting op 420shop
    Dag iedereen,

    Ik heb 3 Laughing Buddha planten die eindelijk in bloei gegaan zijn. Foto's vinden jullie in bijlage. Alleen ben ik nu nogal bezorgd over koude en komende regen.

    Daarom:
    - Is het een goed idee om mijn planten binnen te zetten wanneer het gaat regenen?
    - En wat met koude?
    - Of is het beter om ze vanaf een bepaalde periode sowieso binnen te zetten?

    Ik kan ze enkel aan een groot raam zetten, dus voor het duister moet ik het niet doen. Een beschutting buiten maken is ook geen optie. De grootste plant is nu nl. bijna 2 meter hoog.

    Ook qua voeding:
    - Moet ik meer / minder water geven?
    - En is het een goed idee om (een ander soort) voeding te geven? Enig advies? Liefst iets dat ik in een gewoon tuincentrum kan halen.

    Alvast heel erg bedankt voor jullie tips!
    Bert
    Attached Files

    #2
    Re: grote planten bloeien eindelijk - wat mij koude en regen?

    Wat is de definitie van een goed idee?

    Binnen krijgen ze last van beestjes, stress, jij krijgt last van je rug, je sleept je een ongeluk..
    Binnen gaat het stinken, ontzettend hard. Binnen kan er alsnog schimmel of rot uitbreken. Je hebt er wel meer warmte, maar minder licht.

    Wat is dan wijsheid? Wie het weet mag het zeggen. Ik zou mezelf de moeite besparen. Ik neem 10 tot 20% verlies aan rot voor lief, en omdat het me geen moeite kost, stelt het ook nooit teleur.

    Ander soort voeding dan wat? Ik zou nog een beetje stikstof bijgeven zodat het gele blad niet te rap uitbreidt, en dan over een week of 2 overgaan op bloeivoeding. Iets met hoog p+k gehalte.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: grote planten bloeien eindelijk - wat mij koude en regen?

      oktober is caak 2 weken vroeg mooi maar na, overleven ze het bid voor een moie september, we oogsten buiten in november of later, tenzij je een LR2 slak en meelsauw en botritsxi bestendig zadje wist te bemachtigen geehhe we zitten hier wel op de 51 breetegraad, bananen krijg je hier niet rijp maaar ze groeien zo mooi



      flinke cannabisstruik heeft ook een epaalde estetische waarde , ook al komt er een banaan vandaan, de niet roken de kwekers zullen me gelijk geven


      hik

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      oktober is caak 2 weken vroeg mooi maar na, overleven ze het bid voor een moie september, we oogsten buiten in november of later, tenzij je een LR2 slak en meelsauw en botritsxi bestendig zadje wist te bemachtigen geehhe we zitten hier wel op de 51 breetegraad, bananen krijg je hier niet rijp maaar ze groeien zo mooi



      flinke cannabisstruik heeft ook een epaalde estetische waarde , ook al komt er een banaan vandaan, de niet roken de kwekers zullen me gelijk geven


      hik

      Comment


        #4
        Re: grote planten bloeien eindelijk - wat mij koude en regen?

        Je bent goed bezig , eventueel dakje erover of een paraplu als het regent ☺

        Comment


          #5
          Re: grote planten bloeien eindelijk - wat mij koude en regen?

          Ondertussen heb ik een paar keer te horen gekregen dat ik een aantal van de onderste takken, waar geen dikke knoppen op komen, moet wegsnoeien. Klopt dit? En doe ik dit gewoon met een tuinschaar? Hoever van de stam dan? Bedankt voor de tips!

          Comment


            #6
            Re: grote planten bloeien eindelijk - wat mij koude en regen?

            Ja dat wil ik ook wel eens weten. Het enige wat ik weet is dat je op die manier het risico op schimmel vergroot door de wondes die je maakt . Ben benieuwd naar reacties

            Comment


              #7
              Re: grote planten bloeien eindelijk - wat mij koude en regen?

              Denk dat nu nog wegsnoeien alleen maar wondes maakt die je niet wil hebben

              ik heb mijn planten al wat vroeger de onderste takken weggehaald zodat er wat meer lucht door kan
              of dat slim was moet de tijd nog uitwijzen

              Comment

              Bezig...
              X