Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plantje mislukt?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantje mislukt?

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

    Ik heb een plantje staan die echt superlaat pas in de bloei ging, en nu vraag ik me af wanneer ik het op moet geven
    De toppen groeien namelijk voor geen meter, en ik kan me niet voorstellen dat er echt nog iets gaat gebeuren.
    Ik heb het idee dat ze er al minstens de hele maand zo bij staat.

    Wat denken jullie?
    Bvd!

    [Ik heb 'r sinds vorige week binnen staan vanwege het herfstweer]

    20161030_161203.jpg20161030_161215.jpg

    #2
    Re: Plantje mislukt?

    Je kweekt binnen achter een raam?

    Comment


      #3
      Re: Plantje mislukt?

      Vrees dat het niet heel veel meer gaat worden.
      Afgelopen vrijdag ook zo'n kneusje geruimd....
      Drie weken geleden naar binnen gehaald,in de kweekkast onder de lamp (12/12)
      Geen enkele "teken van leven".

      (zag er trouwens nog iets minder fatsoenlijk uit dan jouw dame.)

      Comment


        #4
        Re: Plantje mislukt?

        Ik denk dat je ze beter gewoon buiten had laten staan. Kweken achter glas gaat bijna niet, tenzij het juiste glas. Jou raam (volgens mij dubbel glas) werkt als een soort filter, die houd de meeste straling die jou dame nodig heeft tegen. Verplaatsen is nooit echt goed, dat geeft stress en dan is een verlies achteraf. Volgens mij heeft je dame ook stikstof tekort aangezien haar bladpunten ook hangen en vergelen.

        Comment


          #5
          Re: Plantje mislukt?

          Das nu het gevolg van een negatieve netto fotosynthese he. Je plant heeft ten eerste energie nodig om zich zelf in stand te houden (respiratie) pas als er wat over is kan ze dit gebruiken voor bloei of groei. We zitten al ruim onder de 12 lichturen per dag en snachts ademt en leeft je plant ook gewoon, ze slapen overigens niet. Als je overdag minder aan kan maken dan wat je ' s nachts verbruikt stagneert natuurlijk de groei en bloei.

          Bij minder dan 8 lichturen gaat dat overigens gewoon dood.

          Comment


            #6
            Re: Plantje mislukt?

            Om hetzelfde probleem volgend jaar te voorkomen, kun je vertellen hoe je je grow heb gedaan zoals omstandigheden , aarde, voeding etc. . Ik had het vorig jaar ook met een aantal planten. Bij mij weet ik het aan teveel licht vanuit uit huis en teveel mest onderin de potten. Dit jaar anders gedaan met beter resultaat.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Plantje mislukt?

                Lol , ja theoretisch ben je dan appelstroop aan je planten aant voeden myase, nu kan ik je vertellen als winterkwekerd, datdat geen zoden aan de dijken zet LR2!

                als je meer verbruikt dan je kan aanmaken helpt die appelpap niet echt! je gaat gewoon langzaam dood als je minder kan aanmaken dan je verbruikt.
                temperatuur heeft er ook me te maken anmelijk. alles wat je overvoed is ballast dus voed aub nit als ze het koud hebben net zo als het 35+ is dan voed je ook niet, duurt allemaal wat langer mar zolang ze vorst vrij blijven,....

                Comment

                Bezig...
                X