Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

In potten of in kuilen // feedback gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    In potten of in kuilen // feedback gevraagd

    Korting op 420shop
    Ik heb in 2016 mijn dames in grote potten tot volwassenheid gebracht. Probleem met potten is natuurlijk dat de aarde op een gegeven moment geen voeding meer heeft.
    Natuurlijk ben ik aan t klooien geweest met bijvoeden. Op zich met prima resultaat.

    Echter, ik denk het dit jaar anders aan te pakken. In plaats van in potten ga ik 4 grote en diepe kuilen graven. Deze stort ik vol met zo'n grote zak pot-aarde per kuil. En dan mooi in t midden het ontkiemde zaadje.

    Mijn idee hierover is dat dit een paar voordelen moet hebben.
    * de plant wordt dan niet beperkt door de pot mbt wortelgroei.
    * de plant z'n wortels kunnen dan ook voeding halen uit de rode klei grond. Gewoon een beter eco-systeem dan als in een pot.
    * uiteindelijk betere en grotere planten met meer bloemen

    Wat denken jullie? Goed of slecht idee?

    Ik ga pas in t voorjaar beginnen natuurlijk. Maar, ben al een beetje aan het plannen


    Sent from my iPad using Tapatalk

    #2
    Re: In potten of in kuilen // feedback gevraagd

    Het is nu tijd om de aarde al voor te bewerken, komt het bodemleven mooi op gang.

    Klei lijkt mij geen geschikte ondergrond aangezien onze planten van luchtige grond houden.
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: In potten of in kuilen // feedback gevraagd

      Goed mengen met potgrond en je zit goed denk ik. Zorg dat er geen kuil ontstaat, of een soort klei-pot in je grond.
      Meer tips heb ik niet, gewoon doen.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Re: In potten of in kuilen // feedback gevraagd

        Ja, dat is natuurlijk het gevaar.
        een plastieke pot heeft gaten onderin voor de afvoer van t overtollig water.
        zo'n klei-kuil niet.

        mmm, shit. Ik heb geen zin om nog een heel drainage verhaal te moeten maken op 80cm diepte in de klei.

        ik kan natuurlijk de 4 x kuil elk 1 meter diep (laten) maken. En elke kuil vullen met 20cm kiezels.

        mijn tuinman gaat het druk krijgen . Voor hem namelijk het zware werk. Hahahahha

        Comment


          #5
          Re: In potten of in kuilen // feedback gevraagd

          Je kunt ook gewoon pure kleigrond gebruiken en die bemesten. Dan heb je geen gedoe met vijvers onder de grond. Wiet groeit vrijwel overal goed op, zolang het maar een beetje luchtig blijft.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment

          Bezig...
          X