Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buitenwiet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    buitenwiet

    Korting op 420shop
    hallo allemaal ,

    ik ben echt helemaaal nieuw hier en ook met het kweken van wiet zoals jullie kunnen lezen in mijn intro..

    ik heb stekjes staan op mijn balkon maar het blad begint om te draaien wordt droog en een klein beetje geel. wat doe ik verkeerd? ze staan in potjes van 20 bij 15 in die potjes heb ik ze gehad. ik heb nog niks er bij gedaan zoals voeding enz alleen water.

    is het nog te koud buiten? wilde foto toevoegen maar krijg de foto's niet op mijn laptop.

    ik hoop dat iemand mij kan helpen.

    groetjes

    #2
    Re: buitenwiet

    Das jammer een foto zou heel veel makkelijker zijn.
    Geef je ze genoeg water?
    Staan de plantjes in de volle zon als de zon schijnt ?
    Het zijn nog baby's teveel zon zouden ze kunnen verbranden of uit drogen
    Er zullen we meer reacties komen dus hulp zal je hier wel vinden.
    Groetjes
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: buitenwiet

      ik had van mijn mijn vriendin der vriend gehoord dat ik ze niet te veel water moest geven maar ik wil eigenlijk precies weten hoeveel ik moet geven.

      en ze staan wel lang in de volle zon ik heb hier een dakteras en daar staan ze op.

      ik heb ze maar even naar binnen gehaald ik weet het echt niet meer...

      groetjes

      Comment


        #4
        Re: buitenwiet

        Ze kunnne nu wel buiten hoor maar als ze in de volle zon staan kunnen ze evt verbranden en ik geef mijn plantjes 2 keer perdag beetje water in de ochten en in de avond
        groetjes
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: buitenwiet

          je zou een sate prikker kunnen pakken en deze in de grond steken .dan eruit trekken en kijken of die vochtig is.zoja hoef je geen water te geven is t stokje droog geef je ze wat water.

          Comment


            #6
            Re: buitenwiet

            hier zijn de foto's ik hoop dat het lukt heb maar even wat geprobeert

            Comment


              #7
              Re: buitenwiet

              Comment


                #8
                Re: buitenwiet

                Comment


                  #9
                  Re: buitenwiet

                  volgens mij is je luchtvogtogheid niet hoog genoeg.
                  stekjes hebben niet zo een uitgebreid wortelstelsel dus moet de lucht rondom vochtig genoeg zijn zodat ze met hun bladeren vocht kunnen opnemen.
                  misschien ook in de winkel wortelstimulator kopen zodat je wortels sneller groeien en je plant zo snel mogelijk genoeg kan drinken.

                  je kan misschien proberen er een plastic dorrschijnende bak over te zetten of ander soort serre-effectje te creeren en hierin een emmer met handdoek in zetten zodat er een hoge luchtvochtigheidsgraad hangt..

                  veel succes nog

                  grtz okke

                  Comment


                    #10
                    Re: buitenwiet

                    Wow dat ziet er niet super uit , maar toch komen er nieuwe blaadjes in denk dat de andere hier je wel verder kunnen helpen ik wet het even niet.
                    Wacht even dagje af op reacties van de kwekers hier en kijk dan wat je van de tips gaat gebruiken.
                    Het zijn plantjes die je buiten op balkon zet en daar wil
                    houden toch je hebt geen lampen enz?
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: buitenwiet

                      waren de stekken al goed gewortelt voor je ze in de grond stak?

                      te droog denk ik niet want je grond ziet er wel vochtig genoeg uit...

                      het kan natuurlijk ook altijd dat je slechte stekken hebt gekregen,je kan altijd wortelstimulator meegeven in een hele kleine hoeveelheid...

                      heb je ze al voeding gegeven ook?

                      grtzzz

                      Comment


                        #12
                        Re: buitenwiet

                        als ik zo naar die grond kijk lijkt t wel of de wortels op de grond liggen.ik had het stekplugje ingegraven.ik denk dat daar je probleem wel eens kanliggen.

                        Comment


                          #13
                          Re: buitenwiet

                          Dus doe er wat extra aarde op zou dat die stek dingetjes niet meer te zien zijn waarschijnlijk gaat het helpen
                          Ben benieuwd hoe ze het gaan doen hou ze beetje uit de fele zon maar gewoon buiten laten staan zou ik zeggen
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #14
                            Re: buitenwiet

                            hallo,

                            ziet er niet goed uit he

                            ze zijn voor op het balkon ja.

                            ik heb er nog niks mee gedaan ik kreeg ze zo in die potten.

                            dus wat is nou het best wat ik kan doen er mee?

                            groetjess

                            Comment


                              #15
                              Re: buitenwiet

                              Even wat extra aarde in je potten doen ik zou de dode bladeren ook verwijderen.
                              Haal ze voor een weekje ofzo in de avond even binnen en zet ze op de vensterbank
                              in de ochtend weer buiten zetten.
                              geef ze in de ochtend scheutje water en in de avond zo rond 19 uur ofzo en kijk het even aan wat ze doen.
                              je zou ze ook kunne over potten in wat grotere/diepere potten.
                              groetjes en hoop dat het gaat lukken
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X