Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zaadjes ontkiemt wat nu?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaadjes ontkiemt wat nu?

    Korting op 420shop
    Hallo

    Mijn buitensoort zaadjes zijn ontkiemt op zolder. moeten ze nu naar buiten of kan ik ze nog even laten staan? De steeltjes zijn na 4 dagen al 2 cm hoog sommige hangen..kan ik ze eerst nog in de potjes laten staan waar alleen growshopgrond in zit voor het groeien dus zonder meststoffen.

    #2
    Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

    Die zoeken naar licht.
    Laat ze nog effe in da potteke, maar zorg wel voor licht.

    Moest je daar een TL armatuur hebben of wat spaarlampen, zet die er zo kort mogelijk op.

    Comment


      #3
      Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

      Je zou ze ook op een beschut plakje buiten kunne zetten .
      als je stengeltjes zijn gaan buigen zijn ze teveel gaan strekken om dat op zoek zijn naar zon ligt , je kan nu je plantje onder steunen door klein stukje er naast te zeten en daar aan vast te maken en liefst buiten zetten onder de zon en het ligt
      Of je moet goede lampen hebben
      Suc6
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

        oke heb er gisteren snel ff een lamp boven gehangen
        sinds vanmorgen 10u staan ze buiten in de zon heb ze nu net ff in de schaduw gezet, maar ze zijn nog steeds hetzelfde 5cm lange dunne steeltjes die hangen niet goed dus heb er wel wat prikkertjes tegen aan gezet
        ben ik te ongeduldig of moet er nu nodig groeistoffen bijgevoegd worden?
        bij het ontkiemen had ik de aarde trouwens veel te vochtig gemaakt (5 dagen geleden,, is nog steeds vochtig,, wel met regenwater) maar ze zijn toch binnen 3 dagen uitgekomen

        Comment


          #5
          Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

          geen voeding bij doen hoor ze zijn nog klein laat ze hun gang gaan in de aarde waar ze in zitten zit genoeg voetsel.
          kan je keer foto maken?
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

            Comment


              #7
              Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

              maken dat die tot op de rand gevuld zijn met aarde, wa er dan nog bovensteekt van uw plant DRINGEND ondersteunen.
              Geeft maar scheutje fosfor mee voor de worteling, laat die stam DRINGEND aandikken jongeman

              Comment


                #8
                Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

                Oorspronkelijk geplaatst door organic View Post
                maken dat die tot op de rand gevuld zijn met aarde, wa er dan nog bovensteekt van uw plant DRINGEND ondersteunen.
                Geeft maar scheutje fosfor mee voor de worteling, laat die stam DRINGEND aandikken jongeman
                heb dit gedaan bedankt voor de info
                ze staan de hele dag al in de zon maar ze zijn nog steeds hetzelfde
                gisteren nog beetje regenwater gegeven
                wat kan/moet ik er nog meer aan doen??

                Comment


                  #9
                  Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

                  staan ze terug recht? hebben ze ondersteuning?
                  Dan moete gewoon maar geduld hebben, met het zonneke van vandaag en het licht briesje zullen ze goe kunnen evolueren.

                  Tkan nu wel zijn dat ge effe geen beweging gaat zien he.
                  Ze gaat nu wortel maken tot waar de stam ingegraven is.

                  Moeste kunnen, koopt u een voedselpakket vanop growshop alien ofzo.
                  Alle voeding daar is aangepast op onze geteerliefde dames.

                  Comment


                    #10
                    Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

                    Heb je al nieuwe foto's benieuwd hoe ze er nu uitzien. Je hebt ze wel flink de lucht doen ingroeien .

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

                      ze zien er iets beter uit nu heb dus meer aarde in de potjes gedaan en de steeltjes goed verstevigd

                      afgelopen zaterdag een soort van vloeibare meststof bij de growshop gekocht voor ontwikkeling van wortels en/of planten die er weer bovenop moeten komen dat heb ik ze 1x gegeven

                      alleen de blaadjes lijken iets groter te zijn geworden voor de rest zie ik nog geen verandering...moet ik geduld hebben en wat kan ik nu nog meer doen? heb destijds de zaadjes ook niet allemaal precies in het midden gelegd waardoor een aantal plantjes beetje aan de zijkant staan, is dat ook een oorzaak?

                      anyway hier foto's hoe ze er op dit moment bij staan (staan nu ff binnen normaal buiten);





                      Comment


                        #12
                        Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

                        Hoi

                        Voeding gaat nu nog niet werken hoor daar voor zijn je planten te jong
                        je zou kunne proberen ze dieper weg te zetten tot de eerste blaadjes maar wel heel voor zichtig doen zo dat het stengeltje niet breekt en aarde zeker niet aan drukken.
                        Suc6
                        God was never on your side..

                        Comment


                          #13
                          Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

                          mss een tip voor volgend jaar: laat je buiten zaadjes in een groter potje ontkiemen!

                          ik werk voornamelijk met volgende methode:

                          (voor buitenkweek doe ik dit alles buiten, ervaring leert, dat het veel sterkere planten zijn!

                          ik vul een 11L pot met potaarde (meestal voorbemest)
                          ik maak een putje van ongeveer 2cm diep, ik laat het zaadje erin vallen en kruimel he gaatje voorzichtig vol met potaarde. NIET aandrukken, en meestal binnen de 2 a 3 dagen staan ze met hun kopje boven!
                          Ze zullen dan niet zo vlug stretchen!
                          nog een voordeel is datl je hebt geen (over) potzorgen meer totdat de 11L doorworteld zijn!
                          Last edited by AlwaysStoned; 4 June 2009, 14:53.
                          sigpic

                          Comment


                            #14
                            Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

                            oke is het ook een optie om ze nu al in de volle grond en/of de uiteindelijke grote pot te zetten of is dat niet aan te raden??

                            Comment


                              #15
                              Re: Zaadjes ontkiemt wat nu?

                              ja kan het al doen ja,dat is je eigen keuze!

                              steek ze dan wel tot het lobblad in de grond...

                              grtzzz

                              Comment

                              Bezig...
                              X