Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Black Jack: HONING ALS STEKGEL???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: vraag met een babbelkickske verbonden

    Jongens, ben ik nou gewoon te ongeduldig of heb ik een juist voorgevoel?
    Niets schot in de zaak! Het lijkt dood! Ik denk dat ik haar verzopen heb met te kiemen.

    Ik heb haar nu onder 24h licht geplaatst en een curverbox afgeplakt met witte folie.

    Er is een ventilatiegat in waar later de ventilator op zal blazen.
    Maar momenteel heb ik dat dichtgeplakt, warme natte handdoeken erin gelegd voor hoge vochtigheid. Het werkt prima want er is condens.

    Ik krijg reuze veel zin om de andere twee zaadjes in potten te steken, zonder te kiemen.
    Maar het probleem is dat wij door uitbreiding moeten verhuizen. Ene gaat bij maat in vaste grond. Dus stekken heb ik zowiezo achteraf. Allez, als hij ze goed soigneert tenminste.

    Comment


      #17
      Re: Black Jack ... Nog es help wantend plz :$

      niet direct panikeren , het duurde 7 dagen eerdat m'n skunk omhoog kwam en hij zat toen in een jiffy , terwijl alle andere zaden in 2-3dagen boven kwamen .

      geduld is een schone zaak .

      Comment


        #18
        Re: fotokes

        Ja, maar ge kent da he. Ongerust zijn voor het schaarse zaad. hehe
        Hier alvast fotokes door het ventilatiegat getrokken.
        Ik wou de curverbox niet opendoen voor de vochtigheid te houden.

        Ik ben toch voor een spaarlamp gegaan zoals ge ziet, omdat dat compacter is dan TL.

        Comment


          #19
          Re: Black Jack ... Nog es help wantend plz :$

          kzou em er dichter op zetten , meer warmte voor het zaadje he .

          Comment


            #20
            Re: Black Jack ... Nog es help wantend plz :$

            Ja nu staat ze er een cm vanaf.
            Ik heb er nog een potteke bijgezet met zaadje in.
            En het laatste zaadje ligt nu te kiemen tussen een papieren zakdoekske.

            Dat potje dat erbij staat gaat onder het motto van het lied: NEDERWIET

            "geen gedoe met voorkiemen enzo, dat is maar haastige spoed!
            Dat plantje weet best wanneer het uit de grond moet komen, dus laat maar gaan, dat gaat wel goed. Dat wordt prachtige.... "

            Comment


              #21
              Re: Black Jack ... Nog es help wantend plz :$

              Die perliet kan geen kwaad hoor, het kan alleen maar goed doen. Hoe luchtiger hoe beter voor een kiemend zaadje.

              Okiwiet had het zelfs met gewone tuinaarde gedaan en zijn plantjees staan er heel mooi bij.

              Geduld, geduld. uit die tijgerzaden zullen zeker wel heel mooie grote, gezonde, groene, lekker geurende en smakende planten komen.

              Greetz,
              zion

              Comment


                #22
                Re: Black Jack ... Nog es help wantend plz :$

                Mja kzou de hoop ni meer te hoog stellen.
                Tenzij ik te ongeduldig ben....

                Als ik zaden vergelijk met de mijn na zoveel dagen, dan sta ik ver achter hoor :s
                Stel u voor, 30 euro den vuilbak in :s

                Comment


                  #23
                  Re: Black Jack w'hebben een kiemer met succes!

                  Status van 3 black jack zaden
                  1 dood. (door mij)
                  2 staartje, laat ik nog ff kiemen tot het staartje iets groter.
                  3 nog in grond, zondervoorkiemen! nog wachten op teken van leven

                  Comment


                    #24
                    Re: Black Jack w'hebben een kiemer met succes!

                    Niet te lang bloot stellen aan het licht het kiempje en niet te lang meer wachten om het in medium te plaatsen .

                    Grtz

                    Comment


                      #25
                      Re: Black Jack w'hebben een kiemer met succes!

                      Bobo,

                      Ik heb er 1tje ingegraven, een mm onder de grond zonder te kiemen.
                      Moetek hetzelfde doen bij deze dan? Ingraven en laagje zand erover?
                      Of mag da koppeke wat uitsteken?

                      Bedankt alvast voor al uw hulp he.

                      Comment


                        #26
                        Re: Black Jack w'hebben een kiemer met succes!

                        Een zaadgrootte diep planten in je medium (ong 0,5 cm diep) en met wat gezeefde grond toe dekken (keukenzeef). Je kan ook het bovenste laagje van je medium in je pot (ong 3 cm) gezeefde grond gebruiken, zo heeft het worteltje de eerste dagen een makkelijke weg om te groeien in dat eerste laagje grond.

                        grtz

                        Comment


                          #27
                          Re: Black Jack w'hebben een kiemer met succes!

                          nope gewoon met uw vinger aarde wat induwen , ontkiemd zaadje erin leggen en fijn laagje aarde erover. en na dag of 3,4 komen die wel uit

                          Comment


                            #28
                            Re: Black Jack w'hebben een kiemer met succes!

                            Leuk om te volgen Leffe.
                            Ik ontkiem ze als volgt: ik steek mijn zaadjes in een natte zakdoek en laat ze ontkiemen totdat de kiem ongeveer een cm is. Dan neem ik mijn potje en maak de potgrond goed vochtig. Daarna maak je een gaatje en je steekt de kiem er volledig in. Je moet ervoor zorgen dat de zaadhuls juist boven de aarde blijft. Je zet je tl of spaarlamp er een cm boven en na een dag moet je al beweging zien.

                            Greatz tjeute..

                            Comment


                              #29
                              Re: Black Jack w'hebben een kiemer met succes!

                              Gegroet mensen,

                              Thx voor all support!
                              Ik heb ze ingegraven en de grond goed luchtig gehouden.
                              Eerst heb ik het potje opgeklopt zoals je frietjes opklopt.
                              Dan heb ik zoals Bobo aanraadde de grond onder het zaadje gezeefd, en de grond boven het zaadje gezeefd. Het steekt wel zo'n paar mm onder de grond.

                              Ik ga nu lekker afwachten, maar die ander dat niet gekiemd was zit ook al even in de grond.
                              En daar merk ik nog niets van. Ik ga zo om de vier uur is stiekem kijken en leg da een scheutje kokend water in de curverbox.
                              De wanden dampen aan, en het is een lekker aangename tropische temperatuur.
                              Wel handig zo'n kleine box, dat blijft goed warm.

                              Als het nu echt niets wordt, dan koop ik mij gewoon 20 zaden en betere potgrond met npk van 5-5-5.
                              Want ik denk dat de npk waarde van mijn potgrond echt massa's te hoog is.

                              Comment


                                #30
                                Re: Black Jack ZE STEEKT HARE KOP BOVEN DE GROND!!

                                Het zaadje dat voorgekiemd was, kwam sneller boven dan degene die niet voorkiemde.
                                Maar nu weet ik tenminste dat ze bovenkomt!!!
                                Nu nog wachten op die andere en 't is 2/3.

                                DE VRAAG:
                                Als er een mierennest in die tuin is, is dat een gevaar voor de plant haar wortels?

                                Comment

                                Bezig...
                                X