Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Waarom een ander drugsbeleid nodig is.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Algemeen: Waarom een ander drugsbeleid nodig is.

    Korting op 420shop

    #2
    Re: Waarom een ander drugsbeleid nodig is.

    1: kvind je brief leuk maar om te beginnen in nederland gebruikt 13% van de jongeren, en de rest 17% tot 22% echter zijn die landen 100maal groter dan ons kikkerlandje dat word niet vermeld. echter amsterdam heeft zijn hoge reputatie opgebouwd bij buitenlandse reizigers die in amsterdam op vakantie komen. door de wallen en de coffeeshops. dat is gewoon een stuk van amsterdam . en dat moet ook zo blijven.

    2: wie cannabis gebruikt ,,HEEFT geen GROTERE kans om harddrugs te gebruiken.!! echter beslis je dat zelf en daar doet cannabis echt geen rol in spelen.
    als ik geen sigaret wil wijger ik dat. zo zit het met die drugs ook. maar velen voelen zich dan minder bij hun vrienden. en zo begint het 80% .


    de rest heb ik geen zin om op te antwoorden. maar bron maastricht meld ook fouten en totaal dingen wat niet kloppen.maar ook dingen die wel kloppen weer.
    greetzz stafford

    5:

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Waarom een ander drugsbeleid nodig is.

        Meer coffieshops zodat de concentratie aan toeristen en overlast verminderd.
        Kweek in handen van de overheid.
        De prijzen in coffieshops naar beneden hallen 1 euro per gram.
        met daardoor sterk verminderde criminele kwekerijen.
        Keiharde controle van coffieshops
        Elke klant moet inloggen met ID kaart.
        Indien de klant meerdere malen door de politie opgepakt word voor overlast, lawaai kan hij geweigerd worden tijdens het inscannen van zijn id kaart.
        De openingsuren van coffeeshops beperken tot Bvb van zon opgang tot zon ondergang en hiermee het veiligheid(sgevoel) in de buurt goed houden.

        Helaas is dat allemaal niet mogelijk omdat de buurlanden of de EU hier niet achter staat en sommige politici te dom zijn om deze keiharde feiten niet te begrijpen.


        gtzz

        Comment


          #5
          Re: Waarom een ander drugsbeleid nodig is.

          Mooie punten. Maar dat inloggen met ID kaart ben ik toch tegen. Vind het beperking van de privacy als de overheid weet waar je precies bent...
          Stel nu dat je wiet rookt en in de politiek stapt. Zo raakt dat meteen bekend en zal je gebruik (eventueel jaren geleden) meteen worden afgestraft.
          Langs de andere kant zou controle wel goed zijn maarja...

          Comment


            #6
            Re: Waarom een ander drugsbeleid nodig is.

            Toch in ieder geval een systeem waardoor mensen die al eens opgepakt geweest zijn voor overlast geen wiet meer kunnen kopen in die coffeeshop.

            Zo is het mogelijk in elke gemeente een shop te houden.


            gtzz

            Comment


              #7
              Re: Waarom een ander drugsbeleid nodig is.

              Allemaal leuk en aardig, maar heb je de laaste tijd wel eens door de binnenstad van amsterdam gelopen?
              zoals de warmoe en de wallen er is niet meer van over, erg jammer, zelfs de toeristen blijven weg
              en ik betwijfel of legaliseren hier verandering in brengt, het drugs beleid is namelijk opgebouwd
              voor de grootverdieners en en de mooi weer spelers en dat zijn wij kleine tellers bij lange na niet
              of je moet een monster tent hebben of je gehele 5 kamer woning gaan verbouwen,
              dat gebeurd nu ook wel en die verdienen dan ff heel goed, maar houden dat niet lang vol

              de staat kweekt ook al volop wiet voor medische gebruik en wat te veel is gaat alsnog naar shophouders
              waar zij een hoge pet van op hebben.

              Ik ben erg twijvelachtig over het legaliseren, doe het dan alleen voor de kleine kwekers
              die onder vinden nu enorme lasten als zij gesnapt worden met 20 planten, terwijl ze aan de overkant
              wel hun 5 kamer woning verneuken krijgen ze een boete en een paar strafpunten voor als je ze weer gepakt zou worden.

              wat zou er gebeuren als het gelegaliseerd zou worden

              de shops worden goedkoper, maar is het dan nog wel de moeite om een shop te runnen?
              en door het legaliseren gaat ook miss de bakker kweken en zo onstaat er straks een overvloed van wiet
              wat dan weer geexporteerd gaat worden en dus grote criminele organisaties aantrekt, die denken dan,
              we komen wel naar nederland om te kweken, om het vervolgens door te sturen naar land van herkomst

              erg lastig allemaal er zouden gewoon betere en duidelijkere regels gesteld moeten worden

              bv 25 planten mag mist je dat meldt zodat ze het eventueel kunnen komen checken, dat je dat ook doet,
              zo niet hoge boete en gevangenisstraf en de prijsdaling weer terug naar naar bv 3 euro(5/6 gulden)
              zo heeft ieder in ons kikker landje er wat aan, de criminelen komen toch wel en nu is het erg winst gevend voor hen.

              Bests paradoxaal niet? legaliseren zal grotere criminele organisaties trekken, maar als je de wetgeving zo houdt als nu,
              zijn zij er engelijk ook erg mee gebaadt, dubbel hoor en erg moeilijk.


              Bij legaliseren komt ook bij kijken, dat we ons allemaal bij inkomst in een shop moeten gaan legitimeren
              dit gaat toch wel gebeuren met of zonder legaliseren van wiet, ik liep vandaag naar centraal station amsterdam
              en het leek wel een razia, de politie komt gewoon op je af (niet aleen bij mij maar bij zo veel mogelijk mensen)en vraagt naar je legitimatie om vervolgens te vragen waar je woont? en waar je vandaan komt niet eens je zakken leeg halen, dus we zijn al aardig op weg naar de id plicht op straat.
              dus waarom zo,n moeite voor het legaliseren als we straks toch al overal ons moeten legitimeren.
              liever andere regels ,dan dat je de staat de vrijheid geeft om te doen met je wat ze willen.

              Ik hoop op een verandering binnen de wetgeving.


              mvg

              groftick
              Last edited by Groftick; 27 May 2010, 17:57.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Waarom een ander drugsbeleid nodig is.


                  Ja zit zeker een kern van waarheid in, daar waar we het nu hebben over nl, maar stel je voor dat het hier legaal wordt
                  dan is het voor de romeen dus twee keer zo lucratief om hier te komen kweken, de export zal er zeker wel door toenemen
                  aardappelen zijn overal te verkrijgen en legaal, ook al wordt er nihill winst op gemaakt, voor wiet is dit anders
                  het is namelijk niet legaal in nl of in europa, als wij het wel legaliseren, zal het genereren van kilo,s wiet makkelijker gaan in eigenland, nl dus
                  terwijl er in de eu het vraag en aanbod zal blijven bestaan en meer zal worden.

                  VB in engeland, belgie en frankrijk. etc etc. is er veel nl wiet te vinden op dit momment, veel bewerkte wiet van zeer slechte kwaliteit omdat het goedkoop is
                  loopt de export goed, maar als wij met zijn allen vrij mogen kweken, zal de kwaliteit ook stijgen en op elke hoek verkrijgbaar zijn, goedkoop en goede kwaliteit
                  waardoor het voor de eu intressanter wordt om te exporteren, de prijzen daar zullen eerder stijgen dan dalen omdat er betere kwaliteit word geleverdt
                  tenminste dit is mijn bevinding, want als ik in frankrijk ben en op zoek ben naar wiet, krijg ik alleen maar bewerkte wiet voorgeschoteld, heb ik toevallig nog een goed stukje wiet bij me en ik wil dit delen door samen te roken, hoor ik vaak dat het te sterk is voor hun en dat het voor de handel niet geschikt is.

                  Heb je wel eens een wiet of hash gezocht in de eu, merendeels is van bizar slechte kwaliteit en de kopers hier in nl zijn altijd opzoek naar
                  partijen goedkope hash en bewerkte wiet, het verkoopt daar gewoon zeer goed, dus als de kwaliteit stijgt omdat het hier in overvloed is en goedkoper
                  zal het zeker wel een hoop ander organisaties aantrekken die dat als zeer winstgevend zullen beschouwen, maar nogmaals dit is hoe ik het zie.


                  Je hebt trouwens een leuk topic geopend.

                  wel vindt ik het opmerkelijk dat er bepaalde zaken niet goed uitgelicht zijn,
                  zo heeft nederland zijn ernstigste harddrugs periode net gehad.
                  eind tachtige jaren had nederland veel heel veel drugs in het kikkerlandje
                  dat werd pas bestreden eind negentig.

                  Ook deed akzo nobel heel vroeger in pickelzuren,
                  er is toen een rapport uitgekomen dat akzo nobel
                  toen zoveel zuren bestelde alleen maar om de coke te wassen.
                  Kijk is in het drugs museum in amsterdam, dan zie je dat
                  80% van de pakhuizen met coke overladen was.

                  Ook was nl waaronder arnhem heel lang een doorvoerstad van drugs
                  veel heroine, zo waren er veel coffeshops die hun wiet bewerkte
                  met harddrugs, dat zal ook weer gebeuren met het legaliseren
                  dan gaan er bepaalde telers strijden om veel klanten te behouden
                  door wiet te bewerken met drugs.
                  Last edited by Groftick; 27 May 2010, 20:41.

                  Comment


                    #10
                    Re: Waarom een ander drugsbeleid nodig is.

                    Je kan het een beetje vergelijken met sigarettenimport. Dit kom ik bijzonder weinig tegen hier in belgie. Een pakje sigaretten kost hier 4,5 euro voor 19, in turkije maar 1 euro en in spanje (al dichterbij) 2,8 euro. Zelfs luxemburg is goedkoper. Dit is een zeer groot verschil in prijs en ongeveer wat men met wiet kan vergelijken als de markt legaal was. En dan heb ik het over nederland. Moest het overal legaal zijn lag de prijs nog veel lager aangezien we hier lampen nodig hebben. Het verschil is ongeveer gelijk aan een pakje sigaretten vs 1 gram wiet. Er worden meer pakjes sigaretten verkocht dan grammen wiet hier. En toch vind ik hier nergens import....
                    Hierbij is sigarettenhandel legaal en de bedrijven overtreden de regels ook niet; ondanks dat tabak een 100ste kost van de verkoopprijs.

                    Ik dacht dat wiet legaal was in nederland sinds 1970. En sinds die piek van 1980 is heroinegebruik alleen maar gedaald. Jullie staan er veel beter voor dan engeland die repressie uitvoert tegen softdrugs en waarschijnlijk niet slechter dan Belgie etc. Ik ken trouwens niemand in de vriendekring (gebruikers) die heroine doen. Coke wel, maar dat zijn uitzonderingen. De rest blijven bij wiet en sommige zijn sporadische gebruikers van een partydrug.

                    ik ga het hierbij laten voor vandaag denk ik

                    Comment


                      #11
                      Re: Waarom een ander drugsbeleid nodig is.

                      goedenmorgen,
                      hahahaha lekker poffen maar, maar ik was laats ook in belgie opzoek naar horloges en
                      ik ken daar trouwens ook wat nederlanders, die pakjes wiet verkopen op de straat daar
                      een zakje wiet daar op straat bewerkte wiet nog wel is verdomt duur, een beetje over de top.
                      Dat is allemaal import, want zelf de belgiesche thuis kweker kweekt beter dan er daar op straat verkocht wordt
                      En nee wiet wordt hier gedoogd maar is niet legaal en idd zoals ik al aangaf is het gebruik van harddrugs
                      erg gezakt door het gratis verstrekken van methadon, dus de harddrugs periode hebben w grootendeels achter de rug
                      maar dat wilt niet zeggen dat nl geen doorvoerhaven meer is, ierland(coke), afrika(coke), marokko(coke en hash) turkeij( heroine)
                      komt nog steeds in grote aantalen hiernaar toe voor verdere export, ik ben benieuwd welke synthitesche drugs zal overnemen en blijven hangen
                      er hangen natuurlijk wel veel zake van af, werkloze, stoppen met methadon verstrekken en ik denk dat als we de wiet legaliseren
                      er meer harddrugs te voorschein zal komen, daar waar wij ervan overtuigd zijn dat als je wiet legaliseerd zullen er bendes zijn die zich
                      om die reden hier gaan vestigen voor de export en deze bendes doen ook veelal harddrugs, zoals de ira van ierland eingelijk doen zij in wapens
                      maar zijn al de afgelopen jaren de drugsmarkt aan her beheersen, tja lastig onderwerp waar we nog heel erg veel en lang over kunnen
                      discuseren en dat terwijl er zo,n lekker jointje op me wacht, bedankt voor de info en een fijne dag verder.


                      Groet,

                      Groftick

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          Re: Waarom een ander drugsbeleid nodig is.

                          Recht is het geheel van regels om de samenleving te ordenen. Deze regels worden gecodificeerd in wetten, koninklijke besluiten en algemene maatregelen van bestuur. In de Opiumwet, mede tot stand gekomen door internationale (Amerikaanse) druk is de Nederlandse wetgeving op het gebied van drugs dus gecodificeerd. Echter, ingeval de Opiumwet volledig zou worden nageleefd, dan bereik je geen orde maar wanorde. Om wanorde te voorkomen is er dus bij cannabis een hybride stelsel ontstaan in de vorm van "het mag dan wettelijk wel niet, maar het wordt toch gedoogd". Dit doet me denken aan een stukje wetgeving uit de jaren 70 van de vorige eeuw. Het was in Nederland voor alle auto's verplicht om spatlappen te hebben. In de wet werd evenwel een uitzondering gemaakt voor auto's waarbij de constructie niet toestond dat er spatlappen gemonteerd konden worden. Vrijwel alle nieuwe auto's die na het uitvaardigen van deze wet werden geproduceerd vielen onder deze uitzondering. De term spatlapbesluit is daardoor een uitdrukking geworden voor slecht doordachte en niet te handhaven wetgeving. Omdat de Opiumwet op het gebied van cannabis niet te handhaven is kan deze als spatlapwetgeving worden bestempeld.

                          Comment


                            #14
                            Re: Waarom een ander drugsbeleid nodig is.

                            Zo ken ik er nog een paar;

                            Immigratiewetgeving
                            Brussel-Halle-Vilvoorde kiesrecht
                            Copyrightrecht op internet
                            Verbod om zondag het gras af te rijden
                            Tot voor kort was het verboden voor vrouwen om een broek aan te doen in parijs
                            Parkeren op een op de grond aangeduide gehandicaptenplaats mag, tenzij er een bord naast staat
                            ...
                            Last edited by lamnesial; 28 May 2010, 20:38.

                            Comment


                              #15
                              Last edited by Groftick; 29 May 2010, 13:15.

                              Comment

                              Bezig...
                              X