Wetgeving en drugsbeleid Nederland

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • ChriskE
    Admin
    Admin
    • Oct 2007
    • 244

    #16
    Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

    Zonder huiszoekingsbevel mag de politie je woning niet betreden. Je kunt ze zelf uitlachen als ze op je stoep staan -> deur dichtgooien en verder tv kijken. Wel grote kans dat ze dezelfde dag nog met een bevel aan de deur staan
    brabantse nachten zijn lang

    Comment

    • Robba
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • May 2008
      • 809

      #17
      Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

      Heb je nog wel de tijd om je spulletjes naar een paar maten te brengen

      Comment

      • Buizerd
        Advanced Grower
        MemberLucky Member
        • May 2008
        • 1161

        #18
        Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

        Die Burgemeester van Maastricht die wil wel.

        Die is slim en ziet dat sluiting van coffeshops niets oplost, daardoor ontstaan juist problemen.

        Kijk naar de tijd van drooglegging in Amerika, alcohol was toen een crimineel goedje..

        Daarnaast gaat een of andere nepchristen (je weet wel die geweldige " leider" van NL) mij echt niet vertellen wat ik wel of niet in mijn mond stop.
        Dat doet ie maar binnen zijn eigen sekte ofzo!

        Comment

        • greenpassion
          Retired
          • Jun 2008
          • 136

          #19
          Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

          Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien
          eindelijk es iemand me een machtpositie dieter iets van snapt (burgemeester)
          respect man

          Comment

          • maze
            Retired
            • Aug 2008
            • 3

            #20
            hoi
            ik had ook nog een vraagje wordt er ook nog anders gekeken naar binnen teeld van 5 plantjes onder 600 watt wordt dat ook gezien als beroeps matig
            heb zelf hier en daar al rond gevraagd maar de een zegt van wel en een ander zegt van niet


            Feit
            5 of minder hennepplanten telen
            Straf
            Het telen van 5 planten of minder wordt niet vervolgd indien bij ontdekking afstand wordt gedaan van de planten. Er wordt onderscheid gemaakt tussen beroeps/bedrijfsmatige teelt en niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt van cannabis. Bij niet meer dan 5 planten wordt er vanuit gegaan dat er sprake is van niet-beroeps/bedrijfsmatige teelt. Hoge prioriteit wordt gegeven aan de beroeps/bedrijfsmatige teelt van hennep.

            Comment

            • Kim
              Big Bongmaster
              MemberLucky Member
              • Oct 2008
              • 395

              #21
              ik heb zelf ook zitten snuffelen. Ben ergens op een duidelijke site terecht gekomen. Helaas vraag me effe niet waar.
              Maar, het kwam er wel op neer dat er een mooi tabelletje stond met risicofactoren.
              Laag :
              • - buiten of op terras
              • -potgrond
              • -5 planten of minder

              Hoog:
              • -in afgedichte ruimte
              • -ventilatiesysteem
              • -Speciale lampen, tijdschakelaars, vochtregulatie
              • -steenwol, of andere bijzondere kweekmedia

              Er waren nog wel punten. Komt er op neer hoe professioneler er iets uitziet, als in kan ik alle 9 weken een nieuwe ronde doen, hoe duurder het wordt.
              Last edited by Kim; 11 October 2008, 09:45.
              "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

              Medigebruiker

              Comment

              • Kim
                Big Bongmaster
                MemberLucky Member
                • Oct 2008
                • 395

                #22
                Cannabis wetgeving
                http://wetgeving.snow-white.nl
                Op de laatste link staat het lijstje. Hoop dat je er wat aan hebt.
                Grtz Kim
                Last edited by Jointjedraaien; 17 April 2011, 10:48.
                "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

                Medigebruiker

                Comment

                • maze
                  Retired
                  • Aug 2008
                  • 3

                  #23
                  thx kim daar was ik al bang voor
                  dus nog maar even rustig over denken hoe het aan te pakken

                  Comment

                  • Ariebombarie
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Apr 2015
                    • 295

                    #24
                    Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

                    Iedereen zegt telkens dat tot 5 planten voor eigen gebruik wordt gedoogd.
                    Maar niet als je onder een lamp kweekt, met geurfilter etc. (kan lijstje zo even niet vinden)
                    Maar officieel kan ik alleen dit vinden:


                    Ook vervolgt het OM burgers niet als zij kleine hoeveelheden softdrugs bezitten. Het gaat hier om:
                    maximaal 5 gram cannabis (wiet, hasj);
                    maximaal 5 hennepplanten.



                    Er staat nergens iets over onder kunstlicht etc.

                    Mocht dit wel zo zijn, kan iemand het officiële artikel en/of uitspraak oplepelen?
                    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
                    Verslag:
                    1e n00b binnen kweek...
                    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

                    Comment

                    • Torvald
                      Senior Stoner
                      Member
                      • Oct 2015
                      • 26

                      #25
                      Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

                      Volgens mij zijn 5 plantjes gedoogd. Mochten ze ontdekt en/of verraden worden, lever je ze in en volgt geen strafrechtelijke vervolging.

                      Mocht je de 5 planten kweken in een installatie met technische voorzieningen, raak je ook vaak die installatie kwijt. Afhankelijk van de mate van professionaliteit, bewijzen voor of tegen eigen-gebruik, of je gedeald/verspreid hebt, mate van overlast, kan navenant een boete volgen. Ook hier geen strafrechtelijke vervolging.

                      Kweek je meer dan 5 plantjes in een installatie die duidelijk niet voor eigen-gebruik is, krijg je bij ontdekking, meestal te maken met strafrechtelijke vervolging, zoals we kennen uit de pers.

                      Zover ik weet...

                      Comment

                      • joremkrank
                        Cronic Grower
                        Lucky Member
                        • Oct 2015
                        • 3260

                        #26
                        Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

                        zelfs crysanten kwekers moeten aan hele strengen eisen voldoen mbt tot gewas bescherming ken je nagaan deze bloemen worden niet opgerookt,op wiet uit een shop is geen enkele controle geen enkele rechter die je kan verbieden een veilig rokertje te kweken,mits je een koophuis heb.laat die rechter maar met bewijs komen dat shopwiet veilig is
                        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                        Comment

                        • Torvald
                          Senior Stoner
                          Member
                          • Oct 2015
                          • 26

                          #27
                          Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

                          Nu de professionele telers de 7 punten hebben opgesteld waaraan leveranciers van coffeeshops moeten voldoen, zouden wij als hobbykwekers ook zoiets moeten hebben.

                          Comment

                          • LR2
                            Mother of all Growers
                            MemberLucky Member
                            • Nov 2011
                            • 8552

                            #28
                            Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

                            Professionele telers kennen maar één punt: geld. Sommigen hebben nog normen en waarden, en gaan voor bioteelt met zo min mogelijk rommel. Maar dat soort gasten zijn zeldzaam. Waarom de kans op 200.000 euro per kweekkamer mislopen? Als je gewoon even met dat ene flink giftige middeltje kan spuiten? Kost niets! En niemand die het controleert. Je hebt een chemisch analytisch lab nodig om bepaalde chemicaliën te ontdekken, daar doen coffeeshops echt niet aan hoor! Dat kost bijna 5000 euro per batch. Ongeveer de inkoopprijs voor een kilo kwaliteitswiet voor een shop. Daar verdienen ze dan nog maar 3000 euro op in plaats van 8500-9000 euro.
                            Zolang er geen legaliteit of regulering aan de achterdeur is, kan een shophouder zelf kiezen wat hij verkoopt. En de kweker dus ook wat hij teelt.

                            Ikzelf heb een flinke lijst met punten waaraan mijn planten moeten voldoen. Maar ik ga anderen niet dwingen om hetzelfde te doen, mijn hobby is mijn hobby. De hobby van een ander, is niet de mijne.

                            Als ik modelvliegtuigjes bouw met Gamma lijm, zou ik het raar vinden als mensen op een forum me een andere lijm op gaan dringen. Als het werkt, dan werkt het. Adviseren mag altijd, maar meer dan dat moet het ook niet zijn denk ik.
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment

                            • Faach Viechuur
                              Senior Grower
                              MemberLucky Member
                              • Feb 2015
                              • 882

                              #29
                              Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

                              Oorspronkelijk geplaatst door LR2
                              Professionele telers kennen maar één punt: geld. Sommigen hebben nog normen en waarden, en gaan voor bioteelt met zo min mogelijk rommel. Maar dat soort gasten zijn zeldzaam. Waarom de kans op 200.000 euro per kweekkamer mislopen? Als je gewoon even met dat ene flink giftige middeltje kan spuiten? Kost niets! En niemand die het controleert. Je hebt een chemisch analytisch lab nodig om bepaalde chemicaliën te ontdekken, daar doen coffeeshops echt niet aan hoor! Dat kost bijna 5000 euro per batch. Ongeveer de inkoopprijs voor een kilo kwaliteitswiet voor een shop. Daar verdienen ze dan nog maar 3000 euro op in plaats van 8500-9000 euro.
                              Zolang er geen legaliteit of regulering aan de achterdeur is, kan een shophouder zelf kiezen wat hij verkoopt. En de kweker dus ook wat hij teelt.
                              Kop. Spijker.

                              Comment

                              • Torvald
                                Senior Stoner
                                Member
                                • Oct 2015
                                • 26

                                #30
                                Re: Wetgeving en drugsbeleid Nederland

                                @lr2, precies, ieder zijn hobby. Probleem nu is dat door politiie/justitie wel duidelijk is omschreven wat een illegale kweker is, maar niet wat een legale kweker is, de hobbykweker. Wel wordt onderscheid gemaakt tussen installaties duidelijk bedoeld voor eigen-gebruik en die voor de professionele teelt.

                                Je geeft aan een duidelijk onderscheid te maken tussen jouw hobbyteelt en de professionele kweek. Wat zou het handig zijn als daar een maatschappelijk geaccepteerd beeld uit kan onstaan, positief voor de hobbykweker. Dat we afkomen van het negatieve, criminele beeld dat de alle kwekers over 1 kam scheert. Hoe maak jij dat verschil?

                                Deze week bleek in het nieuws nog maar eens het belang van medi wiet. Dit kan een grote stimulans zijn in de verandering van de beeldvorming. Wij, de hobbykwekers voor eigen-gebruik, zullen daar het voortouw in moeten nemen.

                                Comment

                                Bezig...