Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Belgische cannabiswetgeving

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Belgische cannabiswetgeving

dit is een mega topic voor de belgen die niet weten wat mag en niet mag
    eerst en vooral een dikke proficiat aan de mensen die hieraan werken.
    zelf rook ik al 8j mijn cannabis en een paddo lust ik ook.cannabis moet onder controle blijven zowel voor politie als voor de gebruiker zelf, niemand wilt troep in zijn joint. controle van cannabis en andere drugs in het verkeer moet er zeker zijn(stoned op fiets is natuurlijk veel minder risicovol)wie cannabis rookt moet beseffen dat de reflectie van het zien en bewustzijn vermindert dus vind ik persoonlijk dat rijden als je stoned bent niet verantwoordelijk.de buitenstaanders hebben reden van klagen als er iemand eenmaal iets tegenkomt met de wagen onder invloed(terwijl hij al 10.000 malen met de auto geeft gereden zonder iets tegen te komen)wij hoefen hen die reden niet te geven.verstandig gebruik beperkt het anti-cannabis ik wil zeggen als wij cannabis gebruikers de politici geen recht geven tot klagen kunnen wij op de proppen komen met voorstellen om legalisatie en of gedoogbeleid beter aan te passen aan onze cultuur want zo noem ik ons. iedere cannabis gebruiker moet weten wat verantwoordelijk is of niet maar overmaat schaad en moet worden geholpen. cannabis mag niet worden aanzien als criminaliteit maar enkele onder ons laten naar de buitenwereld zien dat dit wel zo is.dit is een oproep naar ieder cannabis gebruiker wees verstandig ermee geen overmaat zoals ik het zeg een slapertje voor bed of een gezllige avond met vrienden en thuis eentje rokenis okey maar een ganze dag stoned komt niet bepaalt goed over naar de buitenwereld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien View Post
      En zo hoort het

Keep your hands of the Stoners
      Het probleem is dat je al snel overlast veroorzaakt. Dus gwn nooit in het openbaar paffen is de boodschap...
      En in de buurt van fuiven e.d. moet ge je ook niet vertone me wa weed opzak want dan bent ge meteen drugsdealer en da zien ze ook ni door de vingers.

Kortom, schrale wedgeving in een schraal land

b.t.w. Niet alleen de wetgeving omtrent marihouana is hier marginaal en ver ver ver verouderd

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Deerriz View Post
        schrale wedgeving in een schraal land

b.t.w. Niet alleen de wetgeving omtrent marihouana is hier marginaal en ver ver ver verouderd
        Zo heb je het allemaal wel gezegd
        Ik volg je helemaal

Greetzzz

Comment

mjah hangt gewoon af van door wie je "betrapt" word

Comment

Eindelijk wet over drugs

Er is eindelijk een nieuwe wet over drugs. Die moet duidelijk maken
            wat mag en wat niet. Volwassenen mogen nu cannabis roken. Maar
            jongeren onder de 18 jaar mogen dan niet in de buurt zijn.

Er is lang gewerkt aan de nieuwe wet. Want de oude regels waren niet
            duidelijk. Wat mocht en wat niet? Veel mensen wisten het niet.

Parlement
            De nieuwe wet moet nog goedgekeurd worden in een deel van het
            parlement. Maar dat zal geen probleem zijn. Want de partijen van de
            regering zijn het eens.

Sigaret
            Zware drugs blijven verboden. Dat zijn bijvoorbeeld cocaÔne en
            heroÔne. De lichte drug cannabis mag wel. Cannabis wordt ook 'hasj'
            of 'wiet' genoemd. De drug wordt gemaakt van de plant hennep. Het
            wordt vooral gerookt in een sigaret.

Jongeren
            Cannabis roken kan pas vanaf 18 jaar. Voor jongeren blijft cannabis
            verboden. Volwassenen moeten daar rekening mee houden. Ze mogen geen
            wiet roken waar jongeren bij zijn.

Overlast
            Gebruikers van cannabis mogen ook niet voor 'overlast' zorgen. Ze
            mogen andere mensen niet storen of lastig vallen. Met de auto rijden
            na het gebruik van de drug blijft ook verboden.

Vragen
            De nieuwe wet lost niet alle vragen op. Volgens de liberale partij
            mag je enkel thuis cannabis roken. Want op andere plaatsen kunnen
            kinderen of jongeren zijn. Ook thuis mag je geen wiet roken als je
            kinderen slapen. Ze kunnen immers wakker worden en komen kijken.

Festival
            De groene partij denkt daar anders over. Thuis wiet roken met je
            kinderen erbij moet kunnen. Het moet ook mogen op een festival zoals
            Rock Werchter. Toch keurde de groene partij de wet mee goed.

Kweken
            Cannabis verkopen blijft verboden in ons land. In Nederland mag dat
            wel. Cannabis halen in Nederland is ook verboden. Toch mag je thuis
            een sigaretje met wiet roken. Hoe kom je dan aan die wiet? Je mag
            hennep kweken voor jezelf. Maar het is niet duidelijk hoeveel planten
            je mag kweken.

Grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
              Cannabis verkopen blijft verboden in ons land. In Nederland mag dat wel.

Grtz
              mooi stukje verders maar in nl mag je ook geen wiet verkopen hoor

Comment

de keien van de wetstraat 16

Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
                Eindelijk wet over drugs

Er is eindelijk een nieuwe wet over drugs. Die moet duidelijk maken
                wat mag en wat niet. Volwassenen mogen nu cannabis roken. Maar
                jongeren onder de 18 jaar mogen dan niet in de buurt zijn.

Er is lang gewerkt aan de nieuwe wet. Want de oude regels waren niet
                duidelijk. Wat mocht en wat niet? Veel mensen wisten het niet.

Parlement
                De nieuwe wet moet nog goedgekeurd worden in een deel van het
                parlement. Maar dat zal geen probleem zijn. Want de partijen van de
                regering zijn het eens.

Sigaret
                Zware drugs blijven verboden. Dat zijn bijvoorbeeld cocaÔne en
                heroÔne. De lichte drug cannabis mag wel. Cannabis wordt ook 'hasj'
                of 'wiet' genoemd. De drug wordt gemaakt van de plant hennep. Het
                wordt vooral gerookt in een sigaret.

Jongeren
                Cannabis roken kan pas vanaf 18 jaar. Voor jongeren blijft cannabis
                verboden. Volwassenen moeten daar rekening mee houden. Ze mogen geen
                wiet roken waar jongeren bij zijn.

Overlast
                Gebruikers van cannabis mogen ook niet voor 'overlast' zorgen. Ze
                mogen andere mensen niet storen of lastig vallen. Met de auto rijden
                na het gebruik van de drug blijft ook verboden.

Vragen
                De nieuwe wet lost niet alle vragen op. Volgens de liberale partij
                mag je enkel thuis cannabis roken. Want op andere plaatsen kunnen
                kinderen of jongeren zijn. Ook thuis mag je geen wiet roken als je
                kinderen slapen. Ze kunnen immers wakker worden en komen kijken.

Festival
                De groene partij denkt daar anders over. Thuis wiet roken met je
                kinderen erbij moet kunnen. Het moet ook mogen op een festival zoals
                Rock Werchter. Toch keurde de groene partij de wet mee goed.

Kweken
                Cannabis verkopen blijft verboden in ons land. In Nederland mag dat
                wel. Cannabis halen in Nederland is ook verboden. Toch mag je thuis
                een sigaretje met wiet roken. Hoe kom je dan aan die wiet? Je mag
                hennep kweken voor jezelf. Maar het is niet duidelijk hoeveel planten
                je mag kweken.

Grtz
                Vind deze wetgeving wel ok.
                Laat ons zeggen 3 plantjes toegestaan voor het kweken van eigen gebruik van cannabis zou al een grote revolutie zijn.
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Maak daar 4 van aub :p
                  Zo ben ik ook in orde

Nu ik gezien heb dat onze Noto terug is kan hij zich misschien terug voor een uitdieping zorgen van deze nieuwe wet/voorstel? Enkel als dat nodig is uiteraard maar dat lijkt me wel aangezien veel mensen ook willen weten hoeveel plantjes je mag hebben

Greetzzz

Comment

Ik ben het van plan

Vndaag of morgen (of de dag daarna .. hehe.)
                    *SmokingggGG* !

I wanna get high... so high!

Comment

Ben benieuwd hoeveel je maximum bij je gaat mogen hebben Zal vast ook niet meer zijn dan 5gr, misschien zelfs de huidige 3gr...

Do your thing, Noto

Greetz

Comment

Misschien nog een vraagje aan Bobo, wat is je bron voor die tekst? Is die betrouwbaar?

Greetz

Comment

Cannabis legaal of niet?

Het feit is dat de wetgeving onduidelijk is en blijft.

De persoon of personen die de wet inzake Cannabis hebben geschreven hebben dit volgens mij zodanig uitgezocht zodat alles schijnbaar duidelijk is voor iedereen maar de cannabisgebruikers op die manier ertoe aanzetten tot het overtreden van de wet.

Dat Cannabis mag als het niet problematisch wordt bevonden wil gewoon niets zeggen! In hoop dat de cannabisgebruikers met brave politieagenten te maken krijgen die voorstander zijn van Cannabis anders wordt iedere zaak al snel problematisch bevonden.

Eigenlijk ben ik al lang van idee dat Cannabis mag dus mag het niet!
                          Je mag het kweken (1 plant) en roken (3gram) zolang het niet problematisch is.
                          Opdat het niet problematisch zou worden moet je aan een aantal regels voldoen die niet beschreven staan in de wet inzake Cannabis. Bvb: Vergeet dan niet tegen iedereen te zwijgen en verdomme oppassen dat je geen flikken tegen komt als je van Nederland terugkeert met enkele grammen wiet of een plant staan hebt. wel ja... kwestie om niet problematisch aanzien te worden, maar als je alles geheim houdt kan dat ook weer aanleg geven tot problematischgebruik dus mag je niets verbergen.

Fuck het wordt te moeilijk, ik zou best een joint roken om te ontstressen maar ik had dit niet mogen schrijven want het zou wel problematisch bevonden kunnen worden. Ach die politiek! Je zou er het nationale volkslied willen bijzingen van ellende.

In mijn regio moet ik zeggen dat de autoriteiten geen heksenjacht voeren maar we gaan er regelrecht naartoe. Nu ja met een premier in Vlaanderen die het verschil niet weet tussen het Franse en Belgische nationale volkslied moet je ook niet verwachten dat er maar 1 politieker in dat parlement een oprechte en juiste richting zal geven aan de legalisatie van Cannabis.

De enige wet die ik ken inzake Cannabis is nog altijd dezelfde. Je mag! Dus mag je niet!...

Dus rook ik mijn joint en af en toe kijk ik es naar de kindjes die in de parlementaire zandbak spelen. en er zijn er nog altijd die het nationale volkslied niet kennen.

Comment

Originally Posted by Starfish
                            Zolang je geen overlast veroorzaakt kom je echt niet in de problemen...

____

was dat maar waar.

Ik heb nog nooit in de trein van Amsterdam overlast veroorzaakt maar als de federale politie die ik al tegen gekomen ben intelligenter zou zijn en beter zou opletten tijdens de les die ze leert grondig te fouilleren was ik als onstorende gebruiker wel lekker mijn weggestopte wiet en hash al die keren kwijt.

Wij zijn waarschijnlijk het land met de onduidelijkste wet qua soft-drugs en nu dat de Paarse regering is vervangen door een Conservatieve en Liberale zie ik nog meer gezeik aankomen. Een federale regering die we tot 2011 zullen hebben.

En sorry om iedereen hier teleur te stellen, maar die wet van Onkelinx in 2003 wordt TOTAAL genegeerd, het parket in Brussel waar ik onder val confisceerd wat ze bij je thuis vinden, 1g of 5g, overlast of niet.

De wet zegt dat je max. 3g mag bezitten thuis onder de genoemde voorwaarden maar omdat er geen legale verkooppunten zijn in BelgiŽ zou ik de wetgever toch eens willen vragen hoe ik er dan in hemelsnaam aan moet geraken. En voor die ene plant heb je ook zaadjes nodig, nu ik heb nog nooit van een legale growshop gehoord, wel alleen van illegale die gesloten worden. Ze spreken hun zelf allemaal tegen en dan staan ze stom dat mensen voor LDD stemmen.

Daarom zie ik als niet-problematisch gebruiker (die genoeg alcholisten kent die met een veel legalere drug dat niet kunnen doen) geen andere optie dan illegaal 5g invoeren vanuit Nederland. Maar als die 'Wiettop' in Den Haag ervoor zorgt dat het voor niet-Nederlanders niet meer mogelijk is dat te doen zal ik dus gedwongen worden om ook in Nederland de wetten te beginnen breken. Voor iets dat aan een plant groeit, stel je voor.

Ze willen cannabis decriminaliseren maar het enige wat ze doen is van cannabis -gebruikers criminelen maken. Laagste prioriteit, yeah right. Ze controleren in Brussel-Noord de trein die van NL komt en als je de agenten het vraagt zullen ze zelf zeggen dat het die dag een prioriteit is om wiet in beslag te nemen.

Bottomline, de uitvoerende macht volgt de wet niet, en de wetgevende macht kan geen duidelijke wet schrijven.

Comment

"En voor die ene plant heb je ook zaadjes nodig, nu ik heb nog nooit van een legale growshop gehoord, wel alleen van illegale die gesloten worden."

Je bedoeld dat er in belgiŽ geen legale growshops zijn? Waarschijnlijk moet je dan zaadjes uit een NL growshop halen; zaden zijn naar mijn weten gewoon legaal om te hebben.
                              420Shop.NL: uw head- & seedshop! ---> Korting & cadeaus voor leden van Jointjedraaien.nl!
                              sigpic

Comment

Ik heb geen idee hoe het zit met het bezit van zaadjes in BelgiŽ? Zonder zekerheid zou ik denken dat je die wel mag bezitten, maar dat verkoop verboden is.

In Belgie gaan alle growshops na een korte periode terug dicht. Er wordt zodanig druk gevoerd op dergelijke zaken dat ze het hoe dan ook niet uithouden. Misschien in het Antwerpse hebben ze meer succes?

Er is niet zo ver in mijn regio een verschuilde growshop open gegaan. Ze doen het namelijk in een gewoon huis die vanbinnen verbouwd is in een winkel. Ik vraag me af hoelang dat die het zal uithouden.

Belgische growshops verkopen naar mijn weten geen zaadjes. Ik heb tot nu toe slechts gehoord van vrienden dat er souvenirshops bestaan waar je zaadjes zou kunnen kopen. Nu weet ik niet tot in hoeverre dit legaal is en of dit om kwaliteit zaden gaat ook heb ik niet echt zin om dit uit te zoeken daar je alle kwaliteitzaden online kunt kopen in Nederlandse growshops.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                                Working...
                                X