Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet in trein van Nederland naar Belgie, 7 vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet in trein van Nederland naar Belgie, 7 vragen

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Ik ben 18 en wil binnenkort een aantal vrienden bezoeken in Belgie en een paar joints roken, maar het schijnt dat het in Belgie wat lastiger is om aan wiet te komen dan in Nederland. Aangezien er in beide landen een gedoogbeleid is, dacht ik in eerste instantie dat het meenemen van 3 gram wiet naar Belgie wel zou moeten kunnen, maar na een tijdje op het internet te zoeken ben ik wat onzeker. Ik heb uit het gedoogbeleid van Belgie en Nederland namelijk niets kunnen vinden over wiet uit het buitenland "importeren". Ik wil met de trein naar Belgie en er zouden sinds de aanslagen in Brussel ook meer en strengere controlles zijn op de grens, dus ik wil het toch echt zeker weten.
    Nu heb ik dus een heleboel vragen;

    1. Wordt het meenemen van een kleine hoeveelheid wiet(minder dan 3 gram) uit NL naar belgie voor persoonlijk gebruik gezien als "drugssmokkel", of valt dit onder het gedoogbeleid?
    2. Hoe groot is de kans dat er in de Intercity trein naar Belgie wordt gecontroleerd met drugshonden?(hoeveel wordt er uberhaupt gecontroleerd op drugs)
    3. Wat voor straf kan ik verwachten als ik gepakt wordt en hoe zwaar is deze straf?(Hoe hoog zijn de boetes, PV, strafblad)
    4. Als ik niet gepakt wordt totdat ik de grens oversteek naar Belgie, geldt dan wel het gedoogbeleid? En als ik niet gepakt wordt totdat ik met de trein langs Antwerpen ben geweest(en dus technisch gezien het wiet daarvandaan kan hebben gehaald)?

    Hiernaast had ik ook nog vragen over de procedure van de politie, want ik ben namelijk nog nooit met de politie in aanraking geweest:

    5. Wordt het proces verbaal gestuurd naar mijn thuisadres en kan ik deze verzending weigeren?(ik woon bij mijn ouders dus ik heb dat natuurlijk liever niet)
    6. Kan ik een mogelijk boete direct betalen, zonder dat er ook maar iets van een brief hierover naar mijn thuisadres verzonden wordt?
    7. Zijn er andere manieren dat mijn ouders zouden kunnen achterhalen dat ik voor drugsbezit ben gepakt als ze er niet actief bezig mee zijn?

    (8. Ervaringen?)


    #2
    1. Beide, afhankelijk van de agent.
    2. Niet zo groot vijf jaar geleden, hoe dat nu zit weet ik niet. Er is veel terrorismetransport heen- en weer. Reken er maar op dat ze extra controleren.
    3. Niet zo zwaar, reken op een aardige boete, misschien een strafblad. Ik weet het eerlijk niet.
    4. In een land gelden de wetten van dat land. Hoe die wet qua wiet zit, weet ik niet.
    5. PV krijg je direct mee na de opmaak, die moet je ondertekenen. Je krijgt hem niet altijd thuis gestuurd.
    6. Als het vermoeden bestaat dat je hem thuis niet gaat betalen, en de regeling met je thuisland slecht zijn, betaal je ter plekke. Anders krijg je een brief thuis.
    7. Ja. Die zijn er. Een vriend die een grapje maakt op je verjaardag, een telefoon die onbeheerd achter blijft.. De meeste ouders weten meer dan je zou vermoeden, maar dat houden ze stil.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      In december komen de vuurwerkcontroles er ook weer bij denk ik ?
      't Is een slechte smokkelmaand.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Toen ik van Dordrecht naar Antwerpen ging heb ik geen probleem ondervonden zag wel militaire lopen voor de veiligheid (terreurdreiging)maar kon gewoon doorlopen op station Antwerpen..en je moet het pas uit je zak halen als je op bestemming ben en of dubbel zakje erover heen doen.. Iedergeval sucses.

          Comment


            #6
            Trein van Dordrecht naar Roosendaal pas controle geweest =>

            Comment


              #7
              Dank jullie allemaal voor de reacties!

              @Ganjax:
              Officieel is inderdaad het gedoogbeleid in 2014 "afgeschaft", maar van wat ik gehoord heb, houdt deze afschaffing alleen maar in dat je niet de openbare orde mag verstoren. Als je gaat naar de officiele site van het Belgische justitie(beneden een link), kun je in het cannabisbeleid zien dat het bezit van wiet onder de 3 gram een "lage vervolgingsprioriteit" heeft. Wat dit precies inhoud weet ik ook niet echt, maar er zou dus alleen een (vrij lage) boete moeten zijn van maximaal 25x5,5 euro met een versimpeld proces verbaal dat vrijwel te verwaarlozen is.

              Dit is echter alleen voor drugsBEZIT. Mijn vraag is of dit ook geldt voor het "importeren" van wiet uit Nederland naar Belgie.

              Ik zou ook wel willen weten hoe en wanneer het precies zit met die mensen die zich helemaal uit moesten kleden, want ik ga mee zeker niet laten uitkleden

              @McMetald

              Zolang het mensen zijn die controleren maakt het mij niet zoveel uit, honden daarintegen...
              Wanneer, ben je gegaan? Wel fijn om te weten dat het in ieder geval kan
              PrincipesBezitStraffenPrincipeCannabis telen of in bezit hebben blijft een misdrijf dat strafbaar is met een geldboete of een gevangenisstraf.Aan cannabisgebruik wordt niettemin een 'lage vervolgingsprioriteit' gegeven onder de volgende voorwaarden:

              Comment


                #8
                Er is wettelijk nooit geen gedoogbeleid geweest, dat was enkel een "richtlijn", elk district vulde dat naar eigen wens in.
                Je kon dus nog steeds opgepakt worden in sommige steden, in andere waren ze dan weer soepeler.

                Nu moet je bv in Antwerpen maar met 1 joint op zak opgepakt worden, je zorgt dus niet voor overlast maar krijgt wel een boete van 75 euro en ze pakken je joint af en het pv gaat nog eens naar het parket ook.

                Wat betreft dat uitkleden dat heb je zelf niet niet te willen, als die flikken zeggen dat je in je blootje moet voor controle is dat hun recht wettelijk gezien.

                Comment


                  #9
                  Het is inderdaad zo in Antwerpen, daar hebben ze namelijk nultolerantie voor cannabis, ik heb echter nog niet gelezen over andere Belgische steden waar dit ook geldt. Ik geloof
                  ook dat de Belgische justitie zelf erg tegen nultolerantie is.

                  Het geven van een laag vervolgingsprioriteit betekent inderdaad dat je altijd een misdrijf pleegt en dus opgepakt kunt worden, maar zoals ik het lees houdt het ook in dat je hooguit alleen een vrij lage straf kunt krijge(mits je minder dan 3 gram bij je hebt) met versimpeld proces verbaal en een kleine boete.

                  Comment


                    #10
                    in belgie genoeg eigen kwekers hoor om aan een paar gr te raken dan moet je niks over de grens meebrengen

                    Comment


                      #11
                      DannyDeVito Hmmm hoe kan ik daar aan komen? Mijn vrienden weten niet waar ze het moeten kopen en kennen ook niemand die dealers kent.

                      Overigens nog een vraag voor het geval dat ik toch wiet mee neem; wordt er vaker gecontroleerd in Roosendaal of in Antwerpen? En worden de controles gedaan op iedereen in de trein of alleen de mensen die uitstappen?

                      Comment


                      • DannyDeVito
                        DannyDeVito commented
                        Editing a comment
                        ik geef af en toe gratis proevertjes aan personen om hun mening ivm smaak en kwaliteit te weten om steeds te ferfectioneren
                        Last edited by DannyDeVito; 29 November 2017, 11:15.

                      #12
                      SeanJointRoller , in de trein zelf als er controle is lopen ze gewoon met een hond langs, als die naast je gaat zitten heb je prijs, idem in een station.
                      Hebben ze geen hond bij in het station halen ze mensen eruit die beantwoorden aan een "profiel" dat voor hun in aanmerking komt om te controleren.

                      Comment


                        #13
                        Ganjax Jammer dat ze in de trein controleren. Is er ook geen limiet aan hoeveel mensen ze in een trein mogen controleren? Ik heb ergens gelezen dat het maximaal 3 cabines mocht zijn of zoiets

                        Dat profileren zie ik niet het gevaar zo van in. Volgens mij is het nogal lastig voor mensen om hun vooroordelen te onderdrukken. Ik zit in een bijzondere situatie dat ik als wit persoon vaak vlieg en altijd met een wat donker persoon. Hij wordt 3/4 keer gecontroleerd en ik kan vrijwel altijd gewoon doorlopen. Hoewel het misschien wat drugs betreft wat nadelig is om puber te zijn...

                        Comment


                          #14
                          Ganjax Wat voor straf kreeg dat koppeltje dat je genoemd had trouwens? Hoeveel wiet op zak?

                          Comment


                          • Ganjax
                            Ganjax commented
                            Editing a comment
                            Was nog onder het vorig beleid he, 2 keer snelrecht en boete van 150 euro voor elk een 7 gram ongeveer.
                        Bezig...
                        X