Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

meer dan 30gram bezitten een misdrijf...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    meer dan 30gram bezitten een misdrijf...

    Korting op 420shop
    Dag, JD'rs

    op de site van de overheid staat dat meer dan 30 gram bezitten een misdrijf is.https://informatiecentrumcannabis.nl...ndom-cannabis/
    max 2 jaar gevangenis of max16050euro boete. Nou had ik 4 plantjes in mn tuin staan, nu geoogst. maar watnou als ik wordt gepakt met de drogende cannabis? (ik denk dat ik 150 gram heb droog).

    wat zouden ze dan doen denken jullie? ook als het nog niet droog is is het natuurlijk veel zwaarder. gaan ze dat dan wegen? want ik vind het nog al wat die straffen...
    ik kweek trouwens om wietolie te maken medicinaal.

    het is toch te gek voor woorden om 5 planten te gedogen maar meer dan 30 gram bezitten is een misdrijf. Maar iemand vermoorden en met goed gedrag je tijd uitzitten is 12 jaar cel ( Pim Fortuyn)
    denken jullie dat die straffen voor meer dan 30 gram bezitten meer bangmakerij is? of kennen jullie gevallen waar mensen echt de bak in zijn gegaan voor een hobbykweekje in de tuin?

    mvg Johnny

    #2
    Tja, lastig te zeggen. Je word gewoon voor de rechter gesleept. Verder is het aan de rechter om een straf op te leggen.
    Ik ken mensen die zelf kweken en er zonder straf mee weg zijn gekomen. Behalve het moeten inleveren van de wiet dan. Ook doodzonde...
    Maargoed, het kan ook dat de rechter een lul is en hij je volle straf geeft.
    Drugsbeleid in NL is gewoon bullshit. Het klopt van geen kant en dat vinden veel rechters ook.
    Met een goeie verdediging kom je er meestal wel redelijk goed mee weg, maar lang niet altijd.

    Verder zou ik er vanuit gaan dat ze gewoon het natte gewicht aanhouden.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Ik houd rekening met dat scenario. Uit rechtszaken is de volgende informatie te halen:
      - Zolang er 10000 wietzakjes in een huis te vinden zijn, is de kans groot dat er gedeald wordt. Flikker al je zakjes direct weg en bewaar er 1 of 2.
      - Bewaar de stammen met wortelvoet, zodat jij kan aantonen dat je oogst van een gedoogd aantal planten komt. Die wortelvoet is belangrijk; je zou ook takken kunnen bewaren maar dan tellen zij ruim meer planten dan jij daadwerkelijk hebt gehad.
      - Handel niet, en vertel ook aan de mensen die weten dat je kweekt, dat je niet handelt. Ik heb 15 blowers in mijn omgeving die voor mij kunnen verklaren dat ik nog nooit drugs verkocht heb. Ik deel weleens wat uit, of ik vergeet wat mee naar huis te nemen, en ik krijg weleens een avondje gratis bier in de kroeg of een flesje wijn kado. Dat heeft echter niets met elkaar te maken, we zijn gewoon vrijgevige vrienden.
      - Zet jaar, datum, en plantsoort op je weckpotten of bewaarcontainers. Ik heb bijvoorbeeld nog oogst van vorig jaar, dat gaat ophopen na verloop van tijd.
      - Grote geldsommen in huis hebben betekent dat je ze kwijt bent wanneer de politie binnen komt. In een oude sok krijg je meer rente dan op de bank tegenwoordig, maar breng het toch maar naar de bank. Ik ken iemand die zijn fooien in de horeca opspaarde. Die handelde ook in hasj. Voor die hasj is hij aangehouden, alle fooien zijn via de pluk-ze wetgeving in de staatskas beland.
      - Fijne weegschalen, die bewaar je in de keuken. Niet op een slaapkamer of in een kweekkast.
      - Ik gooi klote-topjes op de composthoop. Als ik geld zou willen verdienen, dan zou ik de planten uitknijpen tot de laatste stuiver. Het is dan raar om 1500 euro aan handelswaar te composteren. Tenzij.. Je er dus helemaal geen waarde aan hecht en er geen fuck mee verdient. Ook dat is een duidelijk signaal dat het niet om de handel te doen is.

      Als jij kunt aantonen dat jouw dealershoeveelheid (>30gr) niet gebruikt wordt om te dealen, dan kun(!) je er vanaf komen met een berisping. Zij moeten immers ook bewijzen dat het bedoeld is om te dealen, daar zitten criteria aan; alle middelen voor drugsdeals moeten aanwezig zijn. Dat kan zoiets simpels zijn als een verzameling oude wietzakjes of een stapel geld. Maar als het niet onomstotelijk bewezen kan worden, dus met bovenstaande punten in je achterhoofd, dan is de kans groot dat ze je niet zoveel kunnen maken.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #4
        Ik denk dat het per geval verschillend uitpakt. Er spelen zoveel factoren in mee.
        Zoals, je eigen houding. Hoe vriendelijk/brutaal je bent tegen meneer agent. En de rechter.
        Wat voor agenten je tegenover je hebt staan en hoe hun pet die dag staat. Welke rechter er over je zaak mag gaan beslissen.

        Ik moet me eigenlijk ook eens wat beter gaan verdiepen. Hoe het precies zit in mijn gemeente.
        Bij wijze van, een vrijstelling regelen voordat het uit de hand kan lopen mits ik geen overlast veroorzaak natuurlijk. Maar ik denk dat dat dromen is. Ik denk dat ik geen vrijstelling kan krijgen. Al zou ik het wel prettig vinden om te weten dat ik niet uit mijn huis gezet zal worden. Bij mijn ouders planten in de tuin zetten dat doe ik ook niet meer.
        Guerilla wordt je hooguit het bos uitgezet met een proces verbaal aan je broek. Thuiskweken gaat de deur voor bepaalde tijd op slot.

        Ik las laatst dat door sommige gemeentes meer dan 5 gram bezitten al beloond wordt met een uithuiszetting (het is immers geen strafmaatregel, geen veroordeling heeft plaatsgevonden, het is 'ontmoedigingsbeleid'). Ik ga denk ik maar kroppen sla kweken. Dan kan ik kilo's in huis hebben.
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          4278 Slakken worden wakker en kijken met grote ogen op lange steeltjes om zich heen.
          Er klinkt een raar geluid in de tuin, sappig, zompig, glijdend en glibberend, het lijkt alsof de grond beweegt ..
          "wat was dat precies, iets over een huis vol sappige sla?"

        #5
        Mijn ouders hebben trouwens afgelopen zomer nieuwe buren gekregen. Oom agent is naast hun komen wonen.
        Die zal zijn ogen uitgekeken hebben, bomen van vijf meter. Gelukkig heeft hij nergens melding van gemaakt.
        Zou geen goede eerste indruk zijn. Maar hee, je weet het niet he?!

        Ik heb het nog eens nagezocht hoe de Wet Damocles wordt uitgevoerd in mijn gemeente.
        De punten die voor mij persoonlijk van belang zijn; een hoeveelheid tussen de 5 en 1000 gram in huis leidt tot een waarschuwing uit de eerste categorie mits er geen sprake is van geldelijk gewin. Als er sprake is van geldelijk gewin of een onveilige situatie kom ik in aanspraak voor een maatregel uit categorie twee. Dat is sluiting van het lokaal/woning zonder waarschuwing vooraf. Voor bepaalde tijd. De waarschuwingen hebben een duur/geldigheid van vijf jaar. Betrapt men mij binnen vijf jaar opnieuw met een (geringe) overtreding uit de Opiumwet dan wordt ik wel direct uit mijn lokaal gezet, samen met mijn dieren.
        Zolang ik kan bewijzen dat ik geen geldelijk gewin heb, en geen gevaar veroorzaak voor mijn omgeving en minder als vijf gram in huis heb. Dan kunnen ze me niks maken. Om tot sluiting over te mogen gaan moet er bewezen worden dat ik bv deal. Een hoeveelheid in huis hebben tussen de 5 en 30 gram leidt tot dezelfde schriftelijke waarschuwing als een hoeveelheid tussen 5 en 1000 gram. Nogal een verschil. 30 gram of 1000 gram.

        In het openbare beperkingen register moet de burgemeester melding maken van alle panden/lokalen/erven die hij gesloten heeft. Dat is in te zien via het kadaster, als ik het goed begrijp (ik heb een bloedhekel aan het kadaster een overheidsinstantie die voor simpele tussenpersoondienstverlening dikke knaken vraagt, dikke middelvinger). Op die manier heb je een idee hoe je eigen burgemeester handelt in dergelijke situaties. Of het een klootzak is die alles sluit, of dat het een goedzak is die daadwerkelijk onderscheidt maakt tussen thuis en hobby kweker en crimineel circuit.

        Dat is kort samengevat mijn interpretatie van de punten die voor mij van belang zijn. Ik zou een ieder aan raden om dit voor zichzelf uit te zoeken. Aangezien het beleid per gemeente kan verschillen en je niet met je kleine peuterkoters op straat gezet wilt worden. Plus er gelden voor iedere situatie andere belangen. Die kun je alleen voor jezelf afwegen.
        Ik ga beter nadenken over hoe en waar ik mijn stash bewaar. Mijn zeefzakken en mijn voorraad aan vloei en tip, die ik in bulk heb ingekocht.
        Ik zal oppassen dat ik op niemand zijn pikkie ga staan mocht het echt zover komen dat de blauwe jassen hier voor de deur staan met een huiszoekingsbevel. Echte reden daartoe hebben ze niet, vind ik. En als ze dan een ontmoedingsbeleid gaan hanteren dan is dat omdat ze alle feiten expres verkeerd interpreteren.
        Ik begraaf mijn shit sowieso op het terrein van de buurman. Tussen zijn kroppen.

        Ze komen er niet in Q, ik heb net alle dorpels verhoogd met een zoutpilaar. Die sla is van mij!!!
        Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

        Comment


        • belladonna
          belladonna commented
          Editing a comment
          Jij zeg ze hebben geen reden tot binnen vallen heel je tuin staat vol wiet das reden genoeg schatje

        • Ongeldig
          Ongeldig commented
          Editing a comment
          Ik zeg al, ik VIND dat ze geen echte reden hebben. (ik vind zoveel, ik probeer er op te letten, dat ik alleen een mening heb over dat waar ik invloed op heb). Mijn interpretatie is vast anders als die van mevrouw de agent als ze langskomt. Krijgt ze een koppie oploskoffie met per ongeluk zout. Vrouwen in uniform. Jum.
          In mijn ogen is reden tot huiszoeking volgens de wet; drugspand, dealen of geldelijk gewin/meer als vijf planten, gevaar voor de omgeving. Ze kunnen bij mij niet verder bewijzen als hobby tuin kweker en de planten mee nemen. Mits het redelijk nadenkende mensen zijn.

        #6

        Comment


          #7
          Het is in zoverre simpel dat ook ik een illegale hoeveelheid wiet in huis heb, na de oogst van de buitenplanten.

          Bij een eventuele inval, worden er in hier in ieder geval geen spullen gevonden, waarmee ik die wiet binnen had kunnen kweken, of spullen die duiden op handel.

          Dan woon ik ook nog in Amsterdam, waar regelmatig de politie helikopter overvliegt, en de woningbouw al gezien heeft dat ik wiet planten in me tuin had.


          Ik maak me dus geen zorgen, maar overtreed wel de wet. Ik kan niet beoordelen hoe dit in andere plaatsen werkt.

          Lets not criticize but legalize

          Comment


            #8
            sjonge sjonge waar gaat dat heen
            sigpic

            Comment

            Bezig...
            X