Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Algemeen: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

    Korting op 420shop
    een wet is onrechtmatig als deze een mensenrecht schaad.

    Drugs gebruiken, verkopen en produceren is een mensenrecht. Het grootste deel van bekwame objectieve drugskenners en onderzoekers zullen het met deze stelling eens zijn.

    Ik wil dit voor het hof voor de rechten van de mens brengen.
    Dit is naar mijn mening een manier om te trachten deze zinloze drugsoorlog op te laten houden.
    Wie wil zijn mening geven en/of kan mij daarbij helpen?

    #2
    Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

    Naar mijn oordeel haal je twee zaken door elkaar:

    Als een of meer rechtsregels in een wet strijden met een internationaal verdrag dan kan de rechterlijke macht deze rechtsregels voorleggen voor een prejudiciele beslissing aan het Europese Hof in Luxemburg: dit Hof doet geen uitspraak over de inhoud van de zaak, maar beslist slechts over de rechtmatigheid van de rechtsregels. Na de uitspraak doet de nationale rechterlijke macht uitspraak met in achtneming van de prejudiciele beslissing.
    Bij het Europese Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg kan een individue (of een groep) pas terecht nadaten als je niet door de Hoge Raad of de Raad van State in het ongelijk bent gesteld kun je niet naar het Hof voor de Rechten van de Mens. De rechtsgang is duidelijk weergegeven in de zaak Ozturk, gepubliceerd onder NJ 1988/937
    Zonder te voldoen aan een van beide criteria heb je gewoonweg geen rechtsingang.
    Last edited by Xtreme; 24 November 2010, 11:51.

    Comment


      #3
      Vorig jaar werd bij mij een inval gedaan door de politie en werd mijn plantage vernietigd.
      Dus ik ben in een lopende rechtszaak verwikkeld met het parket en dit komt nadat het onderzoek word afgesloten voor de correctionele rechtbank als de zaak niet geseponeerd word.
      Als ik een schadeeis heb zal seponering door het parket niet kunnen.
      Maar naar ik meen gaat het parket deze zaak verliezen en dien ik een schadeclaim in voor de goederen die onterecht werden in beslag genomen en grotendeels vernietigd.
      En er zijn heel wat elementen in mijn dossier die mij een kans geven dit te winnen, dit betekend dat ze al mijn kweekspullen zullen mogen terug betalen. En mijn gevangenisstaf.
      Daar zal het parket zeker tegen in beroep gaan en als ik verlies zal ik zeker in beroep gaan.
      Dan komt dit voor het hof van beroep.
      Als ik dan win of zij kunnen we in cassatie gaan.
      Als ik dan nog verlies dan ga ik naar Straatsburg of voor de Rechten van de mens, dat moeten mijn advocaten maar beslissen.
      Win ik en het parket gaat niet in beroep ja dan is mijn reis teneinde, maar dat zullen ze niet snel doen.
      Ik ben belg, maar de regeling daarover is ongeveer hetzelfde als in NL.

      Ik was deze discussie begonnen op het juridisch forum in Belgie en de moderator(s) hebben zelfstandig beslist om mij eerst mijn discussie te verplaatsen en dan mijn discussies af te sluiten.
      Dat mogen ze volgens mij niet doen, en ben van plan naar de rechter daarvoor te stappen. Suggesties?
      Wat denken jullie daarover.
      Drugs is een taboe
      Last edited by westport; 28 February 2011, 08:23.

      Comment


        #4
        Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

        Moderators mogen alles doen wat ze willen op een forum, daar heb je jezelf vast mee akkoord verklaard toen je lid werd en de regels moest accepteren... Je gaat hen daarvoor toch niet voor de rechter slepen... Denk dat je een beetje zweeft om eerlijk te zijn . Zeggen dat wiet een mensenrecht is vind ik toch ook al ver komen... We moeten niet gaan overdrijven. Met een gedoogbeleid zitten we al in de goede richting.

        Comment


          #5
          Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

          Oorspronkelijk geplaatst door Drugsprofessor
          Ik was deze discussie begonnen op het juridisch forum in Belgie en de moderator(s) hebben zelfstandig beslist om mij eerst mijn discussie te verplaatsen en dan mijn discussies af te sluiten.
          Dat mogen ze volgens mij niet doen, en ben van plan naar de rechter daarvoor te stappen. Suggesties?
          Wat denken jullie daarover.
          Drugs is een taboe
          Volgens u mogen ze dat niet doen.

          Dan quote ik u nu even een voorwaarde waar u zich akkoord mee heeft verklaard bij de registratie op het forum. Voorwaarden die je uiteraard nooit gelezen hebt.
          'De gebruiker doet uitdrukkelijk afstand van elke vordering tegen de eigenaars of uitbaters van deze website.'

          Case closed. En verder, wat Jona al zei: Mods hebben het recht om topics te sluiten als zij vinden dat deze niet gepast zijn.

          Denk je nog altijd dat je kans maakt om je lopende rechtszaak te winnen? Don't think so.

          Comment


            #6
            Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

            Heb dit probleen ook aan mijn raadsman voorgelegd, die beslist wel of ik naar de rechtbank stap.
            Ik vergelijk dat ik op cafe zit en aan het discussieren ben met aanwezigen.
            En omdat het onderwerp de cafebaas niet aanstaat hij mij buitenzet, dit kan ook niet, dit is discriminatie en dan moogt hij op uw kop staan maar die staan boven de wet die de cafebaas maakt.
            De cafebaas zou maar kunnen reageren als ik een overtreding zou begaan.

            Comment


              #7
              Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

              Alcohol is schadelijker dan crack

              http://www.nrcnext.nl/blog/2010/11/0...ker-dan-crack/

              Uit het wetenschapelijke tijdschrift the Lancet.

              Comment


                #8
                Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                Denk dat gij echt een verkeerd beeld hebt van wat discriminatie juist inhoudt. Leer relativeren...

                Comment


                  #9
                  Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                  ik begrijp heel goed wat je hier bedoeld Wietprofessor, maar zoals al gezegd is het niet de gang van zaken. Als je alles uit elkaar plukt kom je er toch op neer dat je kunt doen en laten wat je wilt, dat is je recht, want die mogelijkheid heb je. Dit is je natuurlijke recht, geen god die je neerslaat als je het doet. Maar dat geld niet alleen voor een wet met bapalingen over drugs. Dit geld voor alle wetten en regels, welke ieder zijn ingebracht om een sociaal en eerlijk bestaan te creeren voor jouzelf en eenieder om jou heen.( ongeacht of dit nou wel of niet lukt met de huidige regels) en dat is ook de reden waarom je in dit geval aan het kortste eind trekt.
                  Naar wat ik jou hoor zeggen betreft het vernietigen van apparatuur, naar mening van de wethouders zul jij dit dan ook gebruikt hebben om illegale dan niet criminele praktijken uit te voeren.
                  En als voorbeeld daarvoor, is er geen inbreker die na arrestatie weer fluitend naar huis gaat met zijn breekijzer in zijn hand
                  Dus kortgezegd ik kan me zeker vinden in de achterliggende gedachte achter deze mening, maar de rechtstaat zal dit waarsschijnlijk niet.
                  it's his line so only God knows
                  Grtz Kush

                  Comment


                    #10
                    Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                    Drugs gebruiken, verkopen en produceren is een mensenrecht. Kun je gedetailleerd aangeven waarop je deze feitelijkheid baseert? In de 30 artikelen van de UVRM ben ik deze rechtsregel niet tegen gekomen. Wellicht kun je me een literatuurverwijzing geven!

                    Het gebruikEchter, nergens in deze artikelen staat dat het een mensenrecht is om drugs te verkopen of te produceren.
                    Last edited by Xtreme; 25 November 2010, 11:24.

                    Comment


                      #11
                      Drugs gebruiken, verkopen en produceren een mensenrecht? Hahaha, het spijt me wel, maar ik heb nog nooit zulke onzin gehoord! Kun je mij even wijzen op het artikel dat wordt geschonden? Even kijken waar we het over hebben, voordat we het over rechtsgang gaan hebben?

                      Comment


                        #12
                        Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                        Gebruiken kan zeker een mensenrecht zijn zoals Xtreme zegt. De rest heb ik ook mijn twijfels over . Heel idealistisch allemaal als ik het zo hoor

                        Comment


                          #13
                          Ik lees nergens in de reactie van Xtreme dat drugs gebruiken een mensenrecht is, wel dat drugs gebruiken geen mensenrechten schendt. Het feit dat iets een recht niet schendt, maakt het op zich nog geen recht...

                          Comment


                            #14
                            Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                            Artikel 18

                            Quote:
                            Everyone has the right to freedom of thought, conscience and religion; this right includes freedom to change his religion or belief, and freedom, either alone or in community with others and in public or private, to manifest his religion or belief in teaching, practice, worship and observance.
                            'freedom of thought' is zelfbeschikking over je eigen bewustzijn. Op basis hiervan kan je gebruik van drugs legaliseren.

                            Artikel 19

                            Quote:
                            Everyone has the right to freedom of opinion and expression; this right includes freedom to hold opinions without interference and to seek, receive and impart information and ideas through any media and regardless of frontiers.
                            Als je het gebruik van drugs ziet als en manier om je opinie te vormen, dan is artikel 19 van toepassing.

                            Wat betreft productie. Je zou kunnen stellen dat productie uit gebruik voorkomt. Want waar gebruikt word, word ook geproduceerd. Als gebruik legaal is, dan volgt daarna productie vanzelf. Maar ik zie niet hoe je op basis van bovenstaande artikelen productie van cannabis u willen legaliseren.

                            Comment


                              #15
                              Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                              Ben nog lang niet aan het hof voor de rechten van de mens, zal nog meer dan 10j duren, dus nog alle tijd om een dossier op te stellen. Bovenstaande tekst is een begin.
                              En wat illegale drugs gebruiken betreft, het is wel degelijk strafbaar, maar door het gedoogbeleid word het toegestaan en dan spreken we nog alleen maar van cannabis. Het woord "gedoogbeleid" spreekt voor zich.
                              En dus worden er wel mensenrechten geschonden , en nog eens benadrukken, ik heb het hier over alle drugs.
                              Wat wetten en regels betreft, een land of welke democratische instelling dan ook, mag zoveel wetten maken als men wil, maar als dat een fundamentele of andere hogere wet schendt, dan geldt die wet niet.

                              Comment

                              Bezig...
                              X