Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

    Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
    Het gebruik
    Niet strafbaar dus ik mag het een recht noemen? Toch iets wat ermee overeenkomt imo...

    Comment


      #17
      Want waar gebruikt word, word ook geproduceerd Je redeneert a contrario en zo'n redenering is meestentijds onzuiver: elke kat is een dier (dat is juist), elk dier is een kat (dat is onjuist).

      Comment


        #18
        Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

        kom je in maastricht binnen,als je chip uit je ID-kaart is? De ID-kaart is officieel alleen ontbreekt de chip erin
        ik denk als ze de ID-kaart willen inscannen dat het niet gaat,maar ik ben degelijk 18+ kom ik dan binnen of niet?
        grt

        Comment


          #19
          Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

          Compleet foute topic + dubbel posten... Jij moet echt de regels gaan lezen heb ik zo de indruk...

          Comment


            #20
            Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

            ja dat klopt,wil gwn graag het antwoord weten maar dat zal jij waarschijnlijk niet zeggen,mijn fout...

            Comment


              #21
              Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

              Open een topic in een juist subforum. Ik weiger principieel te antwoorden anders gaan mensen om het even waar hun vragen posten. Ik denk dat er wel genoeg over gezegd is nu, snel een topic openen jij

              Comment


                #22
                Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                ja klopt,was even de weg kwijt...
                vond niet waar ik een topic kon openen zal nog een nog wat verder zoeken.
                alvast bedankt

                Comment


                  #23
                  Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                  Ik weiger principieel te antwoorden

                  Hallo Jona, even off-topic:principes vangen aan op het punt waarop het gezond verstand eindigt. Dit is niet lullig bedoeld, maar met deze one-liner heb ik een opponent ooit de mond gesnoerd.
                  Met vriendelijke groet,
                  Xtreme

                  Comment


                    #24
                    Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                    Met wat gezond verstand had hij wel kunnen vinden dat hij het beste een eigen topic opent... Dan zijn mijn principes niet eens meer nodig
                    Maar je one-liner is er wel een om te onthouden

                    Comment


                      #25
                      Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                      Wat wetten en regels betreft, een land of welke democratische instelling dan ook, mag zoveel wetten maken als men wil, maar als dat een fundamentele of andere hogere wet schendt, dan geldt die wet niet.
                      In Nederland is elke wet autonoom en kan en mag niet worden getoetst aan de Grondwet. Zelfs delegatiebepalingen in de vorm van (Eenvoudige) Koninklijke Besluiten en Algemene Maatregelen van Bestuur mogen niet worden getoetst. Ingeval een nationale rechtsregel strijdt met een verdrag of traktaat kan deze rechtsregel onverbindend worden verklaard door een Internationaal competent hof. Waar je je kennis vandaan haalt kan ik alleen maar naar raden. Ik raad je een tweetal eenvoudige boeken aan: "Inleiding tot het Nederlands Privaatrecht van Algra en het Systeem van het Nederlands Privaatrecht van Pitlo". (standaardkost in je propedeuse) Na het doorlezen hiervan zul je wellicht beseffen dat hetgeen dat je tot nu toe hebt aangedragen berust op faliekante onzin!
                      Last edited by Xtreme; 25 November 2010, 16:33.

                      Comment


                        #26
                        Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                        Oorspronkelijk geplaatst door Drugsprofessor View Post
                        Artikel 18

                        Quote:
                        Everyone has the right to freedom of thought, conscience and religion; this right includes freedom to change his religion or belief, and freedom, either alone or in community with others and in public or private, to manifest his religion or belief in teaching, practice, worship and observance.
                        'freedom of thought' is zelfbeschikking over je eigen bewustzijn. Op basis hiervan kan je gebruik van drugs legaliseren.
                        Neen, freedom of thought wil zeggen dat je als individu vrij bent in je denken. Denken en doen is niet hetzelfde. Als je jouw redeneringen volgt dan kan je moorden ook als een mensenrecht beschouwen. Dat is namelijk de manier waarop een moordenaar zijn freedom of thought in de praktijk uitwerkt.

                        Je klinkt als een kind dat een koekje gepikt heeft, een berisping krijgt van de mama en vervolgens begint te wenen. Je weet op voorhand dat je nooit je gelijk kan halen, maar toch ga je de kostbare tijd van het hof verspillen met nonsens. Je bevindingen worden hier op het forum al weggeveegd, wat denk je dat een rechter daarmee gaat doen?

                        Comment


                          #27
                          De grap is dat je enorm veel aannames als waarheid positioneert, wsarbij het causale verband compleet zoek is. De relatie tussen vrijheid van gedachten en meningsvorming en het legaliseren van drugs is daarnaast absurd.

                          Maar goed, als ik op jou manier moet redeneren. Drugs (en alcohol, maar ook medicijnen) kunnen een negatieve impact op je gezondheid hebben en kunnen een risico vormen. Je schendt hiermee het universele recht van de mens op leven, gezondheid en veiligheid, dus alle drugs (en alcohol of medicijnen) zijn illegaal. Een net zo'n onzinnige redenatie als jij zo voert.

                          Het staat je vrij om dit aan een rechter voor te leggen, maar ik denk dat je snel klaar bent. Dat ze je topic op een juridisch forum hebben afgesloten begrijp ik inmiddels ook wel.

                          Comment


                            #28
                            Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                            Oorspronkelijk geplaatst door PurpleNtheDutch View Post
                            kom je in maastricht binnen,als je chip uit je ID-kaart is? De ID-kaart is officieel alleen ontbreekt de chip erin
                            ik denk als ze de ID-kaart willen inscannen dat het niet gaat,maar ik ben degelijk 18+ kom ik dan binnen of niet?
                            grt
                            Dit postje hoort hier niet thuis gelieve te verwijderen

                            Comment


                              #29
                              Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                              Neen, freedom of thought wil zeggen dat je als individu vrij bent in je denken. Denken en doen is niet hetzelfde. Als je jouw redeneringen volgt dan kan je moorden ook als een mensenrecht beschouwen. Dat is namelijk de manier waarop een moordenaar zijn freedom of thought in de praktijk uitwerkt.

                              Je klinkt als een kind dat een koekje gepikt heeft, een berisping krijgt van de mama en vervolgens begint te wenen. Je weet op voorhand dat je nooit je gelijk kan halen, maar toch ga je de kostbare tijd van het hof verspillen met nonsens. Je bevindingen worden hier op het forum al weggeveegd, wat denk je dat een rechter daarmee gaat doen?
                              Als een topadvocaat van BE het met mijn stelling eens is en nog heel wat prominente figuren en professoren hetzelfde schrijven en bedoelen dan vind ik het de moeite waard. Daarbij de hele wereld door onzin benadeelt en ik vind dat ik daar tegen moet ingaan. Dit is nobel en getuigd van veel moed ipv al de meelopers op deze wereld.
                              Gebruik uw intelligentie om de juiste keuzen te maken.

                              Comment


                                #30
                                Re: Elke drugswet onwettig / Drugs gebruiken, produceren en verkopen is een mensenrecht

                                [QUOTE=CatsEye;168913]De grap is dat je enorm veel aannames als waarheid positioneert, wsarbij het causale verband compleet zoek is. De relatie tussen vrijheid van gedachten en meningsvorming en het legaliseren van drugs is daarnaast absurd.

                                Maar goed, als ik op jou manier moet redeneren. Drugs (en alcohol, maar ook medicijnen) kunnen een negatieve impact op je gezondheid hebben en kunnen een risico vormen. Je schendt hiermee het universele recht van de mens op leven, gezondheid en veiligheid, dus alle drugs (en alcohol of medicijnen) zijn illegaal. Een net zo'n onzinnige redenatie als jij zo voert.

                                Dat ik mag bepalen, wat ik doe, wat ik eet en wat ik drink heeft toch met vrijheid te maken?

                                Comment

                                Bezig...
                                X