Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bezoek gehad door een man van de provincie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bezoek gehad door een man van de provincie

    Korting op 420shop
    Vandaag heb ik bezoek gehad van een man die voor de provincie werkt, iemand die ging kijken naar de bomen bij ons achter het huis. De man in kwestie heeft verstand van planten en bomen. Ik woon namelijk op een terp waar de aarde afbrokkelt dus er moet aangeaard worden.

    Hij heeft mijn planten gezien en nu vraag ik mij af, moet ik mij druk maken dat deze meneer een tip gaat geven? Ik heb al 1 van mijn planten de das om gedaan om zo strafrechtelijke te vermijden, ik zit nu op vijf planten.


    #2


    Hii Kweekpreek,

    wat ontzettend klote dat de dames gezien zijn!
    Wij kunnen hier natuurlijk geen zinnig antwoord op geven. Het gaat om jouw gevoel en woning!

    Mijn denkwijze:

    Je geheim ligt nu bij een man van de Provincie (ambtenaar) die je totaal niet kent, jij kan dus niet inschatten wat meneer ervan vindt tenzij je hem had aangesproken!
    Er zijn zat mensen die (en dat zien we vaker in het nieuws) de buurman van 80 aangeven bij misdaad anoniem omdat hij 2 planten heeft voor cbd olie voor zijn vrouw van 78!
    Mijn regel was ooit en is nu weer dat niemand iets van mijn hobby af weet! Zodra er een "Breach" is gaat alles naar een andere locatie!

    Inbeslagname, boetes, taakstraf, (huur)woning uit, strafblad... is het mij niet waard!

    Vertrouwen is iets wat ons menselijk maakt maar dan ben ik liever een broodrooster!

    Ik hoop van harte dat niemand aan je dames komt Kweekpreek!
    Last edited by QnQ; 20 May 2020, 20:01. Reden: Citaat verwijderd

    Comment


      #3
      Ik vind het lastig, ik heb geen andere locatie het is thuis of niet het zijn er ook maar vijf en dus zouden ze hooguit in beslag genomen/vernietigd worden zonder er een straf of iets aan over te houden

      Comment


        #4
        Daar zou ik niet al te zeker van zijn.
        Het gedoogbeleid bestaat niet echt meer.
        Heb je gelijke gevallen in je provincie in de krant van afgelopen jaar opgezocht ?

        My two cents..
        Het is een ambtenaar he
        Mijn ervaring is, hoe leuk ze ook babbelen, niet te vertrouwen.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Verkassen dus die vijf stuks. Misschien ergens guerilla?

          "We are stardust, we are golden.
          And we've got to get ourselves back to the garden".

          Comment


            #6
            Dat zou ik ze moeten omkappen

            Comment


              #7
              Trouwens een kleine update: ik heb eens onderzocht wat voor een instelling het is en het is niet van de provincie, maar ingehuurd door

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Dat scheelt alvast iets, en als je ouders geen probleem verwachten kan je daar wel vanuit gaan.
                Zo'n situatie is voor iedereen anders natuurlijk. Ik ken hier in het dorp bijna niemand

              #8
              Gewoon even bij gemeentebeleid van de gemeente kijken.
              Klaar isKees.....
              De ''inhuurder'' moet zich aan de regels tenzij plannen heeft
              maar in alle gevallen deelt de gemeente de toestemming
              voor wel of niet.........

              Comment


                #9
                Waarom heb je het niet gevraagd aan hem?

                Desalnietemin, je kan bij je gemeente informeren wat het beleid is ter plaatse. In mijn gemeente (groter) is dat gewoon bekend op de site. Kleinere zou ik informeren met een anoniem emailadres. De gemeente is op zich verplicht inzage te geven in het uitvoeringsbeleid.

                Comment


                • Ipie
                  Ipie commented
                  Editing a comment
                  Waarom formuleer ik zo slecht,
                  jij typt hetzelfde maar komt veel
                  duidelijker over.....

                • WittiW
                  WittiW commented
                  Editing a comment
                  Ipie, er zijn veel momenten in mijn leven dat ik compleet onduidelijk ben voor de rest van de wereld en er zelf ook maar weinig van snap. Dank voor je compliment, maar je bent ook duidelijk.

                #10
                Ik ken wat ambtenaren. Veelal zijn dat best oke mensen. Zolang je zelf niet over komt als een crimineel, zullen ze niet gauw moeilijk doen.
                Ik heb zelf nota bene een ambtenaar van de lokale gemeente aan CBD olie geholpen. Ik ken zelfs 'n redelijk hoge rechercheur die al 10 jaar weet dat ik kweek sinds toen hij nog een agentje was. Hij weet dat ik geen crimineel ben en niet handel, dan heeft hij ook geen enkele reden om mij op te zoeken. Het is een carrieretijger, die gast wil korpschef worden. Maar hij heeft een moreel besef; hij wilt boeven vangen, niet die mensen die zonder (maatschappelijke) overlast de regels verbuigen.

                Het ding is: de politie bellen en aangifte doen kost moeite. Mensen doen die moeite pas als er een of allebei van deze gevallen plaats hebben:
                1. De mens wordt aangetast in zijn morele overtuiging; een kind slaan, een vrouw uitschelden.
                2. De mens vindt dat de ander het verdiend om gestraft te worden; door hoe iemand zich gedraagt of door een eerste/tweede indruk.

                Als een dronken kerel mij lastig valt in de trein, en vervolgens luid zit te bellen en vertelt dat hij een schuur vol wiet heeft, dan zou ik de politie bellen. Omdat ik die man een klootzak vind.
                Als ik een nette meneer in de trein zie zitten, en ik lees op zijn scherm dat hij zijn canna-maatjes appt over een grote deal, dan zou ik de politie niet bellen. Omdat ik totaal geen reden heb om die man te treiteren.
                Als ik een of ander kutjoch met een uitkering bier zie drinken om 01:30 terwijl hij snoeiharde muziek draait op een dinsdagavond, dan heb ik geen moeite om de wouten zijn plantjes op te laten halen. Omdat dat een kut parasiet is die zorgt dat ik m'n nachtrust verlies.
                Als ik een buurjongen heb die soms over de schreef gaat, maar wel zo'n echte vent is dat hij de volgende dag excuses komt maken, dan zou ik het sneu vinden als de wouten zijn plantjes meenemen. Omdat hij een jonge knaap is die dingen doet die ik ook deed, maar vervolgens wel laat zien dat hij het hart op de juiste plek heeft.

                Ik denk dat veel mensen een zelfde kompas bezitten. Wiet kweken is al lang niet meer zo evil als dat het ooit was. Die ambtenaar of huurling komt nu vast thuis en zegt aan de keukentafel tegen zijn vrouw: "Joh, ik was vandaag bij een huis op een terp, echt super nette mensen, en weet je wat die in de tuin hadden?! WIETPLANTEN! Dat verwacht je toch niet?!"
                "Oh, echt? Goh, wat geinig!" zal de vrouw dan zeggen. En c'est ca.

                Als er weinig is wat jou verder verdacht maakt, dan zou ik me niet zo'n zorgen maken. Hanteer de stelregels:
                • Bewaar je wiet in bulk, met jaartal (als je oogst van vorig jaar hebt, dan is dat raar; een dealer wilt er zo snel mogelijk van af).
                • Bezit geen kleine verpakkingsmaterialen, die zijn bedoeld voor de handel. Ik bezit zelf 1 'reiszakje' voor als ik een kleine hoeveelheid wil meenemen naar vrienden of een uitstapje. Meer niet.
                • Kweek niet teveel.
                • Bewaar je stammen, zodat je altijd kunt bewijzen dat die planten gewoon heel erg groot waren. De rechter en de politie weten echt wel dat je een kilo per plant kunt trekken, maar dan moet het een hele grote plant zijn.
                • Deal niet, en meng je niet met professionele dealers of kwekers. Ik ben vaak genoeg benaderd door vreemdelingen die een groot plan met me wilden opzetten, dat vond ik altijd wel tof als adviseur, maar nooit meer dan dat. Ik wilde geen share-holder zijn, geen investeerder, ik eiste een legaal contract bij een legaal bedrijf; fix dat voor me en ik doe wel mee. Gek genoeg is dat nooit wat geworden. Ik verdenk ook sterk dat de 'mr. big' methode geprobeerd is op me.
                • Als je iets aan vrienden uitdeelt, doe dat gratis of voor een zak chips ofzo. Op die manier is er geen paper trail. Een DNA test om te bewijzen dat de wiet van je maatjes dezelfde is als de jouwe, is duurder dan wat de boete zal opleveren qua inkomsten. Droge wiet is daarnaast moeilijker te typeren op DNA gebied.
                • Wees vriendelijk en behulpzaam naar de grootste roddelaars in je wijk, doe soms zichtbaar iets goeds (flikker desnoods 's nachts een blikje op straat en ruim die de volgende dag op, zodat mensen het zien). Mensen vinden het lastig om goedzakken te naaien.
                • Accepteer dat mensen het vinden stinken, ontken het niet, probeer een oplossing te vinden. Zorg dat ze bij klachten naar jou toe komen, en niet naar de politie stappen. Zorg dus ook dat je benaderbaar bent; ik spreek elk jaar met de buren af dat ze het even aangeven als ze last hebben van mijn planten, dan gaan ze namelijk om. Vorig jaar was dat het geval, ik heb veel te vroeg moeten oogsten. Maar ik hield wel wat over en ik had geen politie aan de deur!
                • Denk logisch na.
                • Werk netjes, laat je shit niet slingeren en praat met zo min mogelijk mensen over je geheime hobby. Daar hebben we het forum voor.
                • Als je vol zit met piercings en tattoos, zorg dan dat je spreekt als een heer van adel. Het is gewoon een stereotype waar mensen in trappen, en veelal is het stereotype met een duidelijke reden een stereotype. Dat kun je pas doorbreken als je actief laat merken dat je niet in dat ene kadertje valt. We kunnen wel boehoe roepen en discriminatie janken, maar het is een gegeven feit. Gebruik dat in je voordeel; een heftig getattoeerde stratenmaker ben je zo vergeten, een schreeuwende hooligan ook.. Iemand met een kale kop, gouden tand, die bomvol tattoos zit en kisten draagt, die mensen met U aanspreekt en volzinnen uitkraamt, die onthoud je een jaar later nog in positieve zin. Juist omdat die het stereotype doorbroken heeft.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                • LR2
                  LR2 commented
                  Editing a comment
                  De mr. big methode is een manier om verdachte mensen te laten bekennen; door ze een "opper maffia baas" te laten ontmoeten, probeert de politie verdachte personen te laten bekennen dat ze iets gedaan hebben. Verdachten proberen bij zulke maffia baasjes vaak hun stoerste verhaal neer te leggen, waardoor de politie die de boel in scene gezet heeft, een mooie bekentenis kan krijgen. Soms worden mensen dan naar het buitenland gevlogen om in gesprek te gaan met zulke maffia baasjes en krijgen ze een luxe vakantie toe. De verdachte wordt vrij letterlijk gemasseerd en bewerkt zodat hij echt gaat geloven dat hij lid kan worden van een criminele organisatie. Voordat hij echt lid mag worden, moet hij aan de baas vertellen wat hij op zijn kerfstok heeft.
                  Als ik door had gehad dat die methode op mij geprobeerd werd, dan had ik echt wel wat meer van die gratis reisjes genomen. Ik zou me kapot lachen als een agent aan zijn baas moet uitleggen dat hij zojuist 10000 euro heeft uitgegeven om mij te laten bekennen dat ik ook echt vijf plantjes in m'n tuin heb staan.

                • SweetMango
                  SweetMango commented
                  Editing a comment
                  Openbaar dronkenschap/overlast word wel wat aan gedaan hoor.. Vaak genoeg zo’n melding gehad. Zeker in een trein/tram/metro/bus.

                  Opbokken en gauw, overigens vertellen kinderen en dronken mensen vaak de waarheid, dus ik zou zeer zeker een kijkje nemen bij mr asshole.

                • GreenFuture
                  GreenFuture commented
                  Editing a comment
                  Wat een ontzettend goed beschreven bericht dit zeg, Erg duidelijk en uitgebreid !
                  Ivm mijn vele slechte ervaringen met de politie is het erg lastig voor mij normaal tegen ze te doen,
                  Ook vooral omdat als je wordt aangesproken door de politie, Ze ook iets van je moeten hebben waar je niet op zit te wachten. Ik ben absoluut geen crimineel en heb gewoon heel veel pech gehad laten we maar zeggen, Heel ander onderwerp ook en zal ik verder niet op doorgaan maar door jou bericht heeft me het wel weer f doen beseffen dat je maar beter normaal tegen ze kan doen, En niet alleen tegen de politie maar ook tegen de mensen in de wijk die je eventueel zelf ook niet mag, Puur om alleen dat gevoel voor hun te creeren dat ze geen goed zak willen naaien
                  Wat een bazen opmerking zeg (desnoods flikker je snachts zelf een blikje op straat en ruim je het overdag weer op) Hahahahaha
                  Ik vind in ieder geval dat je helemaal gelijk hebt en wil je graag bedanken voor de genomen moeite van dit bericht LR2

                #11
                Mijn ouders waar ik nog woon, hebben deze meneer ontvangen en mijn vader zegt dat ik er niks is om ons druk over te maken.

                Comment


                  #12
                  Als je buiten groeit, zonder lampen etc, zijn er maar weinig gemeentes die moeilijk doen, zooi wordt vernietigd. Een terp? Groningen dus? Je hoeft ook maar 1 fanatiekeling te hebben in de gemeenteraad voor allerlei onzin. Informeren kan geen kwaad, bespreek het met je pa.

                  Comment


                    #13
                    #10.2....

                    Laat ik het maar even afmaken,
                    Een vriend van mij werd geheel zonder
                    reden zwaar mishandeld, dader bekend!!

                    Aangifte gedaan ook in mijn persoon als getuige.
                    Naar 12 weken behandeling geen vooruit gang en
                    tevens aanvulling op zijn dossier gedaan.

                    Blijft hier dus zijn ''leven'' meelopen..................
                    Natuurlijk verwacht je actie maar oom agent zei

                    Helaas ligt U nog onder op
                    de stapel helaas.....En nu ga jij me een verhaal uit
                    een pretpark van de smurfjes vertallen LR2

                    Ps. of ben je in de band dat je mishandeld bent en met
                    het bovenstande eens bent....
                    Last edited by Ipie; 21 May 2020, 17:26.

                    Comment


                    • LR2
                      LR2 commented
                      Editing a comment
                      Ik heb zelf ook akelige ervaringen met agenten gehad die niet ingrepen en agenten die te heftig ingegrepen hebben. Da's echter niet het onderwerp van discussie hier.
                      Ik gaf enkel aan dat de meeste mensen geen politie inschakelen als ze zelf vinden dat dat niet nodig is.

                      Ik heb sterk het vermoeden dat je mijn comment volledig verkeerd begrepen hebt, de boel uit verband trekt en er je eigen invulling aan geeft. Je mag van mij best van onderwerp veranderen, maar om dan waarde-oordelen naar mij toe te schuiven om dat je zelf de boodschap niet begrijpt, dat vind ik wat onhandig van je.

                    • SweetMango
                      SweetMango commented
                      Editing a comment

                    #14
                    Volgende keer als meneer de ambtenaar langs komt gewoon een zakje wiet mee geven en een knipoog erbij

                    Comment


                      #15
                      Komen ze daar ook voor joh

                      Comment

                      Bezig...
                      X