Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Politie bij collega

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Politie bij collega

    Korting op 420shop
    Hallo forumleden,

    Een collega van mij had een wietplant in zijn tuin staan, dit was een klein plantje en kon je nog niet ruiken omdat ie nog in de groeifase zat. Je kon de plant niet zien vanuit de weg of een andere tuin, helemaal verstopt dus.

    Daarnaast blowt hij veel in zijn huis waardoor de omgeving vaak naar wiet ruikt (hij woont er al 2 jaar).

    Nu was hij bij een vriend die binnen een plant onder een kweeklamp had, hier had mijn collega een foto van gemaakt en doorgestuurd om te laten zien hoe de voortgang zat.

    De dag na het opsturen van de foto kwam de politie aan zijn deur om te checken of er een plantage was, omdat er volgens hun klachten waren over wietlucht.
    Omdat het om een klein plantje ging en deze niet onder een lamp stond deed hij er afstand van, verder geen straf etc.. lijkt me wel dat dit in t systeem blijft van ze..

    Aan de andere kant heeft hij wel eens mensen over de vloer die praten over wietkweek, t kan ook prima dat zijn buren wat gehoord hebben en die gebeld hebben..

    Kennen jullie soortgelijke verhalen? Lijkt me stug dat hij getapt wordt maar ik vroeg het me wel af.. misschien dat ie in een soort sleepnet is gekomen.




    #2
    Tja. Getapt lijkt mij sterk inderdaad. Maar je weet het nooit..

    Die sleepnetwet kan vrij makkelijk gebruikt worden om al het dataverkeer van een land te loggen en in te zien.
    Dat is in USA al eerder gebeurt als je Edward Snowden en Wikilieaks mag geloven.
    Dat zou dan wel gedaan worden door inlichtingendiensten. Volgens kunnen die ook door de whatsapp encryptie heen.
    Het lijkt mij wel wat sterk dat deze om een wietplantje de politie inschakelen.

    Dikke kans dus dat het gewoon door de wietlucht of praten kwam, en die foto toeval is.
    Praten met je vrienden over je kweekhobby's is sowieso zwaar af te raden.


    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      zwijgen is goud waard !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Comment


        #4
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        #5
        Juist luister naar QnQ
        God was never on your side..

        Comment


          #6
          Zou zelf een weekje gaan posten om te zien of er iemand staat te posten
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment


            #7
            Zelf zou ik toch niet zomaar politie mijn huis binnenlaten, geldt eigenlijk voor elke vreemde. Er is geen officier van justitie die een huiszoekingsbevel afgeeft voor deze zaak.

            Waarom afstand doen van spullen die niet vanaf de straat zichtbaar zijn?

            De politie mag geen dossier aanleggen als er geen verbaal is uitgeschreven.

            Comment


              #8
              Nja, rooklucht en wietkweek lucht verschilt ja. De vraag is of de buren dat ook weten he.
              Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
              Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

              Comment


                #9
                t'ja voorzichtig zijn is de boodschap

                een van de de 4

                Comment


                  #10
                  slechts enkele mensen wisten van zijn plant af en de mensen die het wel wisten zouden dat niet rondlullen.
                  Er zijn verschillende buren die ook blowen dus dat om die wietlucht is een beetje dubieus... zou ook. wel hypocriet zijn om ''kwekerij'' te melden en zelf te blowen

                  Daarom t idee dat t miss via zn telefoon gegaan is..

                  Comment


                  • Nederhigh
                    Nederhigh commented
                    Editing a comment
                    Kan het zijn dat iemand de wietplant in zinn tuin heeft gespot misschien?
                    We zullen het nooit echt weten ben ik bang.

                  #11
                  Echt, trek die aluminium hoed af. Bizar om dit verband te leggen.

                  Volgende keer, flikker die deur dicht wanneer je uitschreeuwt, "kut agenten, 'k Was me net aan het rukken".

                  Je woont niet in een politiestaat. En vertel me niks over de sleepwet. Een gedrocht, maar niet bruikbaar voor dit euvel.

                  Comment


                    #12
                    Ik heb dit ook wel meegemaakt, tot meerdere huiszoekingen aan toe - en ik heb geen strafblad noch mij ooit met iets anders ingelaten dan kleinschalige hennepteelt - wellicht omdat ik alleen puur rook dat buren onraad roken en gebeld hebben. Gelukkig hebben de agenten nooit wat gevonden.
                    Horks Fototopic 2.0

                    Comment


                      #13
                      Ik vind de zin 'mensen die het wel wisten' bedenkelijk.
                      Niemand is te vetrouwen. Mensen kunnen zich ook per ongeluk verlullen.

                      Comment


                        #14
                        Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy View Post
                        Ik vind de zin 'mensen die het wel wisten' bedenkelijk.
                        Niemand is te vetrouwen. Mensen kunnen zich ook per ongeluk verlullen.
                        Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb vroeger (net zoals veel anderen) dingen meegemaakt met vrienden waarbij het heel wenselijk is dat die niet naar buiten komen. Tot op de dag van vandaag zijn die onder het tapijt gebleven.

                        Comment


                          #15
                          Als ik ergens fel paars licht zie branden, dan ga ik er vrijwel nooit vanuit dat het een ambilight of een peperkweker is..

                          Jezelf in de kijker spelen is vaak de grootste valkuil.
                          Mijn buren weten dat ik elke avond een jointje rook, en dat kan na 22:00 nog weleens te ruiken zijn. Maar ze hebben de sleutel, dus als ze wat vreemds vermoedden dan zullen ze vast wel al binnen gekeken hebben toen ik niet thuis was.
                          En ik durf er gif op in te nemen dat ze zulke vermoedens hebben gehad. Dat begrijp ik best! Elke avond 't zelfde geurtje, dat gaat wel opvallen natuurlijk. Als je sigaretten rookt in een tent vol wietplanten dan is de geur bijna hetzelfde als wanneer je gewoon een joint rookt.

                          Cannabis maakt mensen paranoide waardoor ze soms makkelijker verbanden leggen die niet zo voor de hand liggen.

                          Voor de mensen die het interesseert, ik gebruik paranoide in de juiste vorm. Ik zie het regelmatig gebeuren dat mensen zeggen dat personen paranoia zijn. Paranoia het woord, is een omschrijving van een aandoening/afwijking. Zoals depressiviteit of gestoordheid. Als we het gebruiken in de vorm 'Pietje is ...' dan zeggen we Pietje is depressief of Pietje is paranoide. We zeggen niet Pietje is depressiviteit of Pietje is paranoia of Pietje is gestoordheid. Men kan wel lijden aan paranoia, net als men kan lijden aan depressiviteit of gestoordheid.
                          Misschien dat het handig is voor als je ooit wilt gaan dichten of rappen ofzo.
                          "Paranoide door de cannabinoiden" rept toch beter.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                          • Ipie
                            Ipie commented
                            Editing a comment
                            Heb je nog steeds die leesbril van mij of zal ik
                            maar een vergrootglas kopen LR2

                          • LR2
                            LR2 commented
                            Editing a comment
                            Ctrl indrukken en met je muiswieltje draaien

                          • WittiW
                            WittiW commented
                            Editing a comment
                        Bezig...
                        X