Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opiumwet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Opiumwet

    Korting op 420shop
    Volgens de opiumwet vallen 5 planten niet onder de handelshoeveelheid. Ook in het beleid van mijn gemeente wordt dit vermeld. Je wordt hier niet strafrechtelijk voor vervolgd.

    Er staat niet dat bij 5 of minder planten deze in beslag worden genomen.

    Toch zal de politie deze meenemen. Waarom?

    Er staat dat 5 gram wiet ook niet onder de handelshoeveelheid valt.

    De opbrengst van 5 planten is meer dan 5 gram .

    Wat als je 5 planten in zijn geheel laat drogen en alleen er af knipt wat je gebruikt?

    Zo heb je nooit losse wiet en niet meer als 5 gram. Vallen de 5 gedroogde planten dan nog onder het gedoogd beleid van 5 planten of worden ze dan niet meer gezien als plant maar als opbrengst?

    Wie zou deze vraag kunnen beantwoorden?

    #2
    Je bedoelt dat je doet alsof het een normale kamerplant is?
    Dat wordt zeker meegerekend ja, je mag trouwens 30 gram voor eigen gebruik thuis hebben, las ik hier.

    Je wordt niet strafrechtelijk vervolgd, mits je afstand doet van je < 5 planten.

    Comment


      #3
      Het is gedoogd. Niet toegestaan.
      Zo gauw iemand last heeft (van bijv. geur) komen ze de planten ophalen.
      Geen boete, wel planten kwijt, een aantekening, en de hele buurt weet er meteen van.

      5 hele planten passen niet in een weckpot. Die wiet blijft niet lang goed buiten de weckpot.
      Verstop je stash gewoon goed, liefst niet in huis als je verwacht. (strijkzakken)

      Wil je later nog wat meer met de wet experimenteren : Je kunt cannabis enten op een andere cannabis soort.
      Zo kun je bijv. 2 soortjes op 1 plant kweken.
      Het is niet makkelijk, en niet elke soort gaat samen, maar het kan wel.

      Succes.

      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • LR2
        LR2 commented
        Editing a comment

      #4
      Ik maak foto's van mijn planten en ik bewaar de stammen.
      Op die manier kan ik aantonen dat mijn oogst nooit van meer dan 5 planten komt. Op de zakken gaat een jaartal en een soortnaam.
      Als de politie ooit op bezoek komt dan kunnen ze mijn kweekverslag doorlezen en zien dat het er niet meer dan 5 waren.

      Daarnaast heb ik nog zakken liggen van voorgaande jaren. Da's echt topwiet! Als ik een dealer zou zijn, dan zou ik alles uit 2018-2019-2020 inmiddels wel verkocht hebben; de vraag is groot en het aanbod is schaars. Het feit dat die zakken er nog liggen - ondanks dat ik 6 maanden werkeloos was en de spaarrekening geplunderd heb uit noodzaak - toont aan dat ik niks voor de handel doe en gewoon weinig wiet rook.

      Dealershoeveelheid of niet.. Ik kan bewijzen dat ik niet deal. De politie kan hun zegje doen, maar ik zou wel een mega slechte advocaat hebben als de politie mijn bewijs onderuit schoffelt.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        #5
        Bedankt voor jullie antwoorden en tips! Ik hou mij aan de regels en wetten van de opiumwet alleen na oogsten ga ik er buiten. Gewoon goed verpakken en verstoppen.

        Comment


          #6
          Het is krom dat is heel het gedoogbeleid, wat niet weet wat nie deert

          Comment

          Bezig...
          X