Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

    Deze aanwijzing is gepubliceerd in de Staatscourant: hij is dus verbindend (lees rechtsgeldig). De strafmaatvoor 5 planten bij een 1e vergrijp is echter nog nulindicatie: 5 planten onder spaarlampen in een oude systeemkast van een p.c. zijn van geheel andere orde dan 5 planten in een scrog in afzonderlijke speciekuipen waarbij boven elke plant een 400 watter hangt. (de mate van professionaliteit wordt meegewogen)
    Last edited by Xtreme; 26 July 2011, 14:02.

    Comment


      #17
      Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

      En wat is het verschil met de oude dan? Voor zover ik weet was dit altijd al zo, maar is er nu een lijstje voor gemaakt terwijl het eerst vaag was omschreven als "hulpmiddelen".

      Dan is dit alleen maar duidelijker, want ik wist vroeger niet of een pot al onder een hulpmiddel viel.
      Met die verrijkte grond slaan ze natuurlijk de plank mooi mis, want daar kweekt niemand op die weet wat hij doet. Kweken doen we juist op arme grond, probeer maar eens een plantje op te kweken in buxuxgrond bijvoorbeeld, dat is verrijkte grond.
      Last edited by mathijs; 26 July 2011, 23:46.

      Comment


        #18
        6
        Last edited by Xtreme; 26 July 2011, 16:16.

        Comment


          #19
          Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

          Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
          6 planten is de boete nog nul.
          nou dit is grootste onzin

          het licht er aan hoe de pet staat van de officier van justitie als hij of ZIJ zin heb wordt je voor 6 planten gewoon bestraft

          en als je me nie geloof kijk hier maar effe in dat is me kweekje van vorig jaar http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...jn-dames/page5

          en als je nog meer bewijs wil pm me maar dan kan je de uit spraak ook nog krijgen

          dus pas gewoon op met wat je doe en hou het gewoon bij die 5
          Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
          laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

          Comment


            #20
            Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

            Als je goed had gelezen dan had je het woord kunnen opmerken en mijn kanttekeningen daarbij. Uiteindelijk is het bij jou ook met een sisser afgelopen: € 380 voorwaardelijk met 2 jaar proeftijd. Als je binnen die 2 jaar opnieuw gepakt wordt dan vervalt het voorwaardelijk en wordt het € 380 dokken plus de straf voor een 2e vergrijp. Het is uiteindelijk uitgedraaid op een "stoute jongen, nooit meer doen strafje".
            @nou dit is grootste onzin
            : als je dat soort argumenten aan de rechter voorlegt hoef je niet te rekenen op coulance.
            Last edited by Xtreme; 27 July 2011, 09:58.

            Comment


              #21
              Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

              Maar als je nu 1 plant in een kweekkast hebt staan, dan ben je al professioneel bezig? Je hebt namelijk en kunstlicht op tijdklokken. (en zelfs afzuiging naar buiten, ook al blaas je het in dezelfde kamer als waar de kast/tent staat).
              Het was beter geweest als ze hadden gezegd, heb je meer dan 5 van de 10 indicatoren professioneel, dat je dan professioneel bezig bent. Zelfs dan overtreed je het snel, maar nu geven ze geen mogelijkheid tot binnen kweken.

              Ik vind ook dat een binnenplant minder overlast veroorzaakt naar buren toe, mensen ruiken minder, en hoeven niet de hele dag tegen een gedogen plant aan te kijken.
              Toch wilt de regering dat 5 planten kweken voor eigen gebruik uitsterft, ik zie nu namelijk geen mogelijkheid meer om zonder straf je eigen kweek binnen neer te zetten.

              Zo'n vooruitstrevend land, met zo'n achteruithollende wetgeving... Hoe lang zullen wij nog vooruitstrevend zijn tegenover andere landen mbt drugsbeleid?

              Comment


                #22
                Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                renhase volgens mij moe je het beleid in de andere landen nog is checken... NL staat ondertussen al wel achter hoor... spijtig genoeg natuurlijk

                Comment


                  #23
                  Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                  Heej, goedenavond allen,

                  Als er nog iemand dit leest, (het laatste bericht is namelijk inmiddels 4 weken oud) ik heb nog een vraag:

                  Ik heb dus 5 planten in mijn achtertuin staan. 2 X Arjans Haze 3 in 90L speciekuipen, 2 X Arjans Haze 3 in 65L speciekuipen, en 1 X een BigBang in een 65L speciekuip. Alle 4 de Hazen zijn zo'n 2 meter hoog en minstens 1,5 meter in omtrek. De BigBang is ongeveer 1X1X1 meter. (Pas half juni geplant nadat 1 haze niet wilde groeien, die heb ik weggegooid.) Wat nu als de petten op bezoek komen. Moet ik afstand doe van de 5 planten en is daarmee de kous af? Of volgt er een straf omdat er meer van de planten af komt dan ik waarschijnlijk op ga roken in een jaar?

                  I'm looking forward to your answers, ladies and gentlemen.

                  Groetjes, Dreejke.
                  Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

                  Comment


                    #24
                    Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                    Als je die twee linkjes in het eerste bericht eens na leest, weet je al een stuk meer.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #25
                      Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                      afgelopen jaar is er een zaak geweest tegen een kweker met 4 planten die 6kg(!) opbrachten. Deze zaak is gewonnen door de kweker, de rechtbank oordeelde op dat moment dat de wet uitsluitend op aantal planten is gespecificeerd, niet op opbrengst. Ik denk persoonlijk dat die uitspraak er mede voor heeft gezorgd dat er een nieuwe aanwijzing of aanpassing is ingezet. Een gedeelte van die aanpassing is vermeld in het eerste bericht in dit topic, er staat zoiets van dat als de politie het vermoeden heeft dat het kweken om financieel gewin is of dat de hoeveelheid gekweekt materiaal dermate is dat persoonlijk gebruik de lading niet dekt > vervolging.

                      Lees inderdaad graag eerst even de beschikbare info...
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #26
                        Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                        Hallo allemaal. als nieuweling op dit forum wil ik hier een discussie starten over de juridische kant van onze hobby
                        De toevoegingen van de lijst van verboden paddestoelen kan nogal eens grote gevolgen hebben m.b.t het toepassen van de Opiumwet.
                        Zo heeft de regering hier zijn eigen val gezet! Wat zouden de gevolgen zijn als het OM weigert De nederlandse Staat, Staatsbosbeheer,en waarschijnlijk
                        nog vele andere instanties rechtelijk te vervolgen, voor het "aanwezig"hebben van grote hoeveelheden, waarschijnlijk honderden tonnen verboden paddestoelen?
                        Ik zie hier al een proefproces!

                        Comment


                          #27
                          Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                          Sacredfour : dit is een cannabisforum, paddestoelen zijn fijn voor in de soep ofzo maar hier hebben we er weinig mee te maken.

                          Check voor je een nieuw topic gaat inschieten even goed wat er allemaal al staat aan info mbt cannabisgerelateerde jurisprudentie en -meningen. Welkom trouwens
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #28
                            Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                            @moreweed
                            Cannabis valt onder de opiumwet, het gaat hier niet zo zeer over paddestoelen, maar over de wetgeving. Dus wel relevant!

                            Comment


                              #29
                              Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                              Paddestoelen zijn echter niet relevant op dit CANNABIS-forum, dat is het punt!

                              Comment


                                #30
                                Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                                eum ... relevant voor DIT topic denk je ? en relevant voor hobbymatige cannabiskwekers ? Of relevant voor een meer algemene discussie over de opiumwet in zijn complete waanzinnigheid ?

                                begin nou eens met jezelf voorstellen in de "member intro" sectie (nogmaals van harte welkom btw) , check dan nog eens of hetgeen je wilt melden relevant is voor dit specifieke topic en of er niet al andere topics zijn die de lading dekken. Hier gaat het namelijk specifiek om wietgerelateerde aanpassingen in de opiumwet die direkt en zonder twijfel van toepassing zijn op de leden van dit forum > hobbykwekerts dus. De mate van hobbyisme zoals het OM dat beoordeeld wordt nader gespecificeerd (en helaas aangescherpt).

                                ennuh : ik wil je niet afkraken ofzo, laat dat duidelijk zijn. Je mening en discussievoorzet worden op prijs gesteld, alleen omwille van een overzichtelijk forum alhier is het fijn als je ook meedenkt op dat gebied
                                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                                Comment

                                Bezig...
                                X