Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

    daar lijkt het wel sterk op ja... en toch : dat idealisme is tot op zekere hoogte wel noodzakelijk om tot een betere of andere toekomst te komen. Met kanttekening dat uitgesproken idealisten en voorvechters zowat gegarandeerd tot op het bot afgebrand zullen gaan worden. Pragmatisch idealisme dus (getver wat zijn we hier aan het polderen zeg)
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #47
      Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

      @ Xtreme
      Internationale verdragen zoals het UVRM en het EVRM maken wel deel uit van het rechtssysteem.
      Uitspraak:
      Het hof (Den Haag) is van oordeel dat op de Staat, als gevolg van de ratificatie van de verdragen waarvan deze bepalingen deel uitmaken, de rechtsplicht rust om, voor zover deze bepalingen rechtstreekse werking hebben, die werking te eerbiedigen.

      In hoeverre dit in werkelijkheid gebeurd is natuurlijk de vraag. Maar er is geen rede waarom we ons niet kunnen beroepen op deze internationale verdragen. Er is genoeg jurisprudentie te vinden waarin de gedaagde zich beroept op deze, jammer genoeg niet altijd met succes.
      Ik neem aan dat jij een juridische achtergrond heb en ik zal je commentaar op dit topic (en andere) dan ook goed bestuderen.

      Alleen klagen dat het systeem corrupt en moeilijk te veranderen is helpt niet!

      Comment


        #48
        Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

        Voor de goede orde: ik ben niet te beroerd om een discussie aan te gaan. Alleen als mijn opponent het verschil niet weet tussen een verklaring (UVRM) en een verdrag (EVRM) dan moet ik geestelijk op mijn hurken gaan zitten en daar pas ik voor. Ik heb -wellicht tegen beter weten in- een poging gedaan om de werking van het gewoonterecht aan je verstand te peuteren, immers iemand die refereert aan het gewoonterecht zou toch enige elementaire kennis hiervan moeten hebben. Nochtans blijf je in gebreke argumenten aan te dragen om mijn visie- die overigens communis opinio is- te weerspreken.
        En wat mijn juridische achtergrond betreft: ik weet nauwelijks een mallemoer van het Nederlandse privaat- en strafrecht: mijn studierichting was (internationaal) fiscaal recht en Nederlands bestuursrecht. Verder dan Algra en Pitlo ben ik nooit gekomen.

        Comment


          #49
          Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

          @xtreme
          Het belangrijkste mensenrechteninstrument is de Universele Verklaring van de Rechten
          van de Mens (UVRM), die in 1948 aangenomen werd door de Algemene Vergadering
          van de VN. Dit instrument is zo algemeen aanvaard dat het oorspronkelijke niet-bindende
          karakter ervan gewijzigd is. Er wordt momenteel vaak naar verwezen als wettelijk
          bindend, op basis van het internationale gewoonterecht.

          Je hebt natuurlijk gelijk in wat je zegt, het UVRM heeft voor mij alleen meer gevoel , ook al omdat het onveranderd gebleven is en daarom quote ik ook altijd liever het UVRM
          Maar ik ben niet jou opponent, we staan niet in de rechtszaal! Een discussie is dan ook voor mij alleen een manier om meer inzicht te krijgen. Het klopt dat ik niet in de schoolbanken heb gezeten om rechten te studeren. Mijn interesse hierin is eigenlijk pas recent begonnen, door het Freeman gebeuren en daarmee mijn pogingen om Common Law in Nederlandse wetten toe te passen.

          Comment


            #50
            (Ist) en de UVRM is gebaseerd op de toekomst (Soll)

            @Er wordt momenteel vaak naar verwezen als wettelijkbindend, op basis van het internationale gewoonterecht.

            Kun je mij een literatuurverwijzing geven (publicatie e.d.)? Ik kan me namelijk geen enkel gezaghebbend artikel hiervan voor de geest halen.
            Last edited by Xtreme; 2 September 2011, 08:12.

            Comment


              #51
              Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

              Sorry, het is slordig van mij om geen bronvermelding te geven.
              http://www.vormen.org/Kompas/PDFfiles/WettelijkeBeschermingMR.pdf

              jurisprudentie/ljnAA5618 Hoewel beroep niet toegewezen werd staat er wel een interessant stukje in over toepasbaarheid van her UVRM

              ---------- Post added at 12:32 ---------- Previous post was at 09:57 ----------

              van het openbaar gezag is toegestaan, en dat komt deze uitzondering! Het economisch welzijn van het land ermee geschaad zou zijn. Je ziet alweer waar dit naar toe gaat.

              Comment


                #52
                Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                @xtreme

                5 planten mag!!!
                Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

                http://zoeken.rechtspraak.nl/detailpage.aspx?ljn=BO4015&u_ljn=BO4015


                uitspraak van de hoge raad : ongeacht de opbrengst, 5 planten wordt niet gezien als professioneel kweken.

                Comment


                  #53
                  Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                  Ben ik nou zo slim of kun jij niet lezen? Het arrest van de HR gewezen op 16-4-2011 ziet op een delict begaan en geconstateerd in 2006 en het betrof de buitenteelt. De aanwijzing per 1 juli 2011 is nieuw beleid ziet op de vooronderstelde professionaliteit bij een gering aantal planten bij de binnenteelt. Je hoeft je overigens niet meer rechtstreeks tot mij te richten: je begrijpt er nu niets van en zal er waarschijnlijk in de toekomst nooit iets van gaan begrijpen. Nooit begrijpend lezen in je basispakket gehad? Ik beschouw het niet als mijn taak om je die vaardigheid alsnog bij te brengen.
                  Last edited by Xtreme; 4 September 2011, 18:52.

                  Comment


                    #54
                    Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                    Oorspronkelijk geplaatst door sacredfour View Post


                    5 planten mag!!!
                    Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!
                    hahahahahaah blijf het mooi vinden 5 planten mag altijd niks mis mee binnen of buiten dat boeit nie

                    maar 5 wietplanten NEE dat mag nie het wordt gedoogd dus dat wil zeggen dat mensen je het moeten gunnen zo nie ben ze zo mooi kwijt

                    dus niks mag

                    mazzel voor de mazzelaar
                    Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                    laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                    Comment


                      #55
                      Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                      Zelfs 2 planten mag niet... geen klacht, geen overlast.
                      Popo's toevallig over de vloer toen er niemand thuis was..weg waren ze!
                      Nu jij weer
                      ...(ps. ik heb de pv's e.d. nog liggen mocht je nog steeds vasthouden aan je stelling).

                      Comment


                        #56
                        Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                        Al met al is het niet zo moeilijk hoor (althans in theorie): 5 buitenplanten worden gedoogd, mits geen overlast gemeld (door omwonenden?). Maar de "passant" die je planten kan zien staan kan zich daaraan storen. Is zich aan iets storen overlast? Als zo'n "gestoorde" de blauwe petten inlicht ben je gewoon je planten kwijt.
                        Planten binnen kweken tot 5 stuks: ook gedoogd. Maar zodra je een lamp van stal haalt (tl, sl of hps) of een filter installeert dan wordt het in eens niet meer gedoogd. En zonder lampen binnen kweken: vergeet het maar. Tenzij je een serre of een groot velux-dakraam op het zuiden hebt staan.

                        Comment


                          #57
                          Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                          misschien werkt dit : je bent volledig vrij om een zelfgekozen aantal planten op welke manier dan ook te kweken. Tot het ontdekt wordt... dan ben je namelijk volledig vrij in het ondergaan van de consequenties van je akties.

                          geen wishfull thinking, idealisme of het najagen van principes > je verliest
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #58
                            Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                            Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt aangenomen dat er geen sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen. Deze situatie wordt gelijk behandeld als de situatie waarin wordt geconstateerd dat sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. Er volgt dan bij ontdekking politiesepot met afstand


                            Indien, ongeacht de hoeveelheid planten, wordt voldaan aan twee of meer punten, genoemd in de lijst indicatoren met betrekking tot de mate van professionaliteit, zoals opgenomen in bijlage 1, wordt aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.

                            Zoals ik al eerder verwezen heb naar jurisprudentie, wordt bij de eerste aanwijzing (5 planten) geen onderscheid gemaakt tussen binnen- buiten-teelt. Je hoeft geen rechtsgeleerde te zijn om te zien dat de aanwijzing (5 planten) een op zichzelf staand geheel is, de aanwijzing van professionaliteit kan hier dan ook geen invloed op hebben, immers de een zou de ander tegenspreken. Heb je een begrijpend lezen in je basispakket gehad dan zou dit toch duidelijk moeten zijn. Of misschien is dit logica? Je zou het zo moeten lezen:

                            Indien, ongeacht de hoeveelheid planten, tenminste groter dan 5, wordt voldaan aan twee of meer punten, genoemd in de lijst indicatoren met betrekking tot de mate van professionaliteit, zoals opgenomen in bijlage 1, wordt aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.
                            Zonder twijfel zal deze aanwijzing (5 planten) dan ook wel verwijderd worden na 2015.

                            Comment


                              #59
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #60
                                Re: Aanwijzing Opiumwet per 1 juli 2011

                                @tenminste groter dan 5
                                Je snapt er niets van en je zult het kennelijk nooit gaan snappen! Je voegt woorden toe aan een aanwijzing en bent van oordeel dat een heeft. Bovendien is hetgeen je toevoegt een contradictio in terminus. En ik blijf er bij dat je niet begrijpend kunt lezen: het arrest wat je aanhaalt gaat over de irrelevantie van de hoogte van de opbrengst
                                Last edited by Xtreme; 15 September 2011, 16:40.

                                Comment

                                Bezig...
                                X