Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

risico kweektent

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: risico kweektent

    Korting op 420shop
    hallo allemaal,
    ik heb diverse conversaties doorgespit en voor mij zijn de nieuwe richtlijnen met betrekking tot binnen kweek nog wat onduidelijk.
    Een vriend van mij wil een kweek tentje in zijn huis plaatsenmet als doel om uiteindelijk olie te maken voor medicinaal gebruik.
    Hij heeft absoluut geen enkele ervaring in de wiet scene (ik ook niet trouwens) en hij woont in een huurhuis, gewoon een braaf burger gezin met allebei een baan.
    Mijn concrete vraag: zou, ondanks het feit dat hij niet meer dan vijf planten kweekt, de omstandigheden van een kweekttent al voldoende zijn om hem aan te merken als een bedrijfsmatigekweker ?
    Als er iemand is die over dit onderwerp iets nuttigs kan zeggen of naar andere raad kan geven zou dit zeer op prijs stellen.
    PS: ik heb trouwens begrepen dat je ook op moet passen met naar een growshop gaan, camera's?
    Iemand nog tips met betrekking tot dit onderwerp?
    Alvast bedankt voor de hulp

    #2
    Re: risico kweektent

    Als je binnen kweekt in een huurhuis en het wordt ontdekt moet je inderdaad je huis uit.
    Die vijf-planten-gedoog-regel bestaat niet meer. Daar is hier een topic over.
    Growshop kom ik eens per jaar voor 12 zakken grond Verder vermijd ik ze.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: risico kweektent

        Reken op 1000 euro en daarbij nog een voorwaardelijke straf zodat je het niet meteen weer doet en melding aan je verhuurder.

        Comment


          #5
          Re: risico kweektent

          boete, afhankelijk van de duur dat je gekweekt hebt en het aantal planten dat bij ontdekking gevonden wordt. Daarnaast in beslagname van je kweekspullen. So much for justitie, je woningbouwvereniging kan je -mits het in je huurcontract staat- je huis uit flikkeren ongeacht het aantal planten. Bij mij is het bv zo dat contractueel is afgedekt dat ELK aantal planten binnen reden is voor onmiddelijke opzegging. Heb je stroom gejat of lijkt het daar sterk op wordt je meter meegenomen voor onderzoek en het bepalen van een naheffing.

          Dus .. : als je het gaat doen doe het dan ofwel goed danwel niet. Goed betekend niet beknibbelen op veiligheid en stiekemigheid. Goed (nieuw) koolstoffilter, fatsoenlijke en veilig aangesloten apparatuur, minimaal basis brandveiligheidsmiddelen (rookmelder + blusser). Informatie is ook een vitaal punt > hoe minder lui weten dat je kweekt hoe beter. Als er kinderen in het spel zijn zou ik ze buiten de kweekruimte willen houden omdat je niet kan bepalen wat zij allemaal vertellen aan hun vriendjes > alles dus op een "need to know" basis. Tevens vind ik persoonlijk dat als je kweekt in een huurhuis en je hebt kinderen op datzelfde adres dat je een plan B moet hebben voor het geval je ontdekt wordt en je huis wordt uitgetrapt.

          veel succes
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: risico kweektent

              ze kunnen je ook de opruim kosten laten betalen,van een tent van 120 cm bij meter bij 2 meter ,kan dit 2500 euro zijn

              Comment


                #8
                Re: risico kweektent

                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: risico kweektent

                  "Loose lips sink ships "is met deze materie van toepassing denk ik,vooral gezien de opbloei van die verfoeilijke kliklijnen

                  Comment


                    #10
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: risico kweektent

                      Je kunt het beste de docu never get raided even kijken. Vroeger was dat niveau van paranoia niet nodig in Nederland maar nu kun je niet meer (binnen) kweken zonder vooraf goed te plannen.

                      Comment


                        #12
                        Re: risico kweektent

                        Ik heb die richtlijnen ook gelezen.
                        Ik maak eruit op dat 5 planten in een tent niet mag.
                        Ik lees daarboven ook dat je niet vervolgd wordt bij 5 of minder planten.
                        Je moet dus afstand doen van de spullen. Daar houd het dan mee op als je je stroom ook gewoon netjes betaald.

                        Gebruik je 'm voor meer als wiet alleen, bijvoorbeeld 25 paprika's erbij, dan is het alweer niet voor wietkweek alleen.
                        Dus bij inbeslagname moeten ze dat gaan omschrijven enzo. Een hoop gedoe.
                        Wiet is in dat geval een bij-gewas. 75% van de planten is groente.
                        Misschien moeten ze het opslaan en later teruggeven. Een hoop gedoe.
                        De ervaring leert dat in dat geval alleen de planten meegaan, de rest blijft.
                        Heb je meer als 5 wietplanten dan is het gewoon fout.

                        Volgens mij moet je gewoon geen overlast veroorzaken en veilig werken.
                        Oom agent heeft wel wat anders te doen. Tent kwekertjes zijn bijvangst voor ze. Niet wat ze zoeken.
                        Niemand wordt rijk van 5 planten. Dat weten zij ook wel.

                        Het is wel zo dat ze moeten reageren op een klacht of melding. Of ze willen of niet. Kijken moet.
                        De meeste bezoekjes komen voort uit zorgen voor brand van nabije buren. Dat zijn de bellers.

                        Jij zou ook niet lekker slapen met je gezinnetje als je weet dat je buurman met zijn stonede kop aan de electra zit te knutselen.
                        Zorg dus dat niemand het ziet !
                        Last edited by 123harry; 28 November 2011, 23:49.
                        No-nonsens kweker

                        Comment


                          #13
                          Last edited by Xtreme; 29 November 2011, 10:19.

                          Comment


                            #14
                            Re: risico kweektent

                            800ballen per maand aan energiekosten ? wow! ik betaal 120 en krijg nog elk jaar terug ook... kan me er trouwens ook wel wat bij voorstellen in een monumentaal pand, zelfs zoiets als dubbel glas kan onmogelijk toe te passen zijn ivm draconische regelgeving.

                            Harry's punt is interessant maar met nadruk wil ik iedereen die kweekplannen heeft in een huurhuis er op wijzen hun contract goed na te pluizen, en -zoals al eerder aangegeven- ofwel goed en veilig danwel niet te kweken. Want of je nou opsporingsprio hebt of niet, gepakt is gepakt, regels zijn regels en uitzonderingen of "het strijken van de hand over het hart" zijn zaken waar je niet op kan rekenen.

                            Dat gezegd hebbende : een tentje past zowat overal, heeft geen impact op je leefomgeving buiten wat gezoem van de ventilator, en verzekert je van een fatsoenlijke en betaalbare eigen blow
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Last edited by Xtreme; 29 November 2011, 11:31.

                              Comment

                              Bezig...
                              X