Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat zouden ze doen aan 25 planten.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

    Korting op 420shop
    Als ik nou 25 planten in mijn (hele) grote tuin zet wat zou de politie doen bij ontdekking, de kans is heel erg klein.
    Wat zouden de gevolgen zijn?
    Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

    #2
    Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

    dan moet je voor komen omdat je er 20 te veel heb
    ik had er 6 en moest al voor komen omdat er een nieuwe officier van justitie zat die effe snel punten wilde scoren
    maar wie nie waagt wie nie wint
    Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
    laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

    Comment


      #3
      Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

      je kan ook 5 planten heel erg groot laten worden. Laatst is er een zaak geweest van iemand die van 5 planten 8(!) kilo wiet wist te trekken, justitie eiste vervolging/strafmaatregelen maar is door de rechter op de vingers getikt omdat de betreffende kweker afstand had gedaan van de planten bij ontdekking, en daarmee vervolging uitsloot. De rechter voerde aan dat de wet uitsluitend duidelijkheid geeft op aantal planten, en niet op hoeveelheid wiet van die planten.

      Dat gezegd hebbende : 25 planten is natuurlijk wel een beetje ruim aan de hobby niet...
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

        zet er gewoon dan 5planten als je niet het risico wil lopen om voor de rechter te staan

        Comment


          #5
          Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

          Ja maar ik heb regulier zaad dus dan zouden er maar 10-15 vrouwtjes zijn en ik hou van verschillende soortjes.
          Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

          Comment


            #6
            Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

            Neem het risico of niet... (ver)spreid je kansen

            Comment


              #7
              Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

              3.2.1. Teelt van hennep ( of de cannabis plant)
              Deze aanwijzing gaat uit van twee situaties: er is sprake van ofwel beroeps- of bedrijfsmatige teelt, ofwel geen beroeps- of bedrijfsmatige teelt.
              Niet bedrijfsmatige teelt van een geringe hoeveelheid voor eigen gebruik heeft, indien de verdachte volwassen is, geen prioriteit.
              Teelt door minderjarigen behoort steeds te leiden tot een strafrechtelijke reactie.

              Prioriteit ligt bij de beroeps- of bedrijfsmatige teelt.
              Bij de vaststelling van hetgeen beroeps- of bedrijfsmatige teelt is, spelen de volgende factoren een rol:


              De schaalgrootte van de teelt: de hoeveelheid planten;
              Bij een hoeveelheid van 5 planten of minder wordt in beginsel aangenomen dat er geen sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen. Deze situatie wordt gelijk behandeld als de situatie waarin wordt geconstateerd dat sprake is van een geringe hoeveelheid, bestemd voor eigen gebruik. Er volgt dan bij ontdekking politiesepot met afstand.

              De mate van professionaliteit, afgemeten aan het soort perceel waarop geteeld wordt, belichting, verwarming, bevloeiing, etc. (opgenomen in bijlage 1);
              Indien, ongeacht de hoeveelheid planten, wordt voldaan aan twee of meer punten, genoemd in de lijst indicatoren met betrekking tot de mate van professionaliteit, zoals opgenomen in bijlage 1, wordt aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.

              Het doel van de teelt.
              Indien er sprake is van het telen van hennep om geldelijk gewin te verkrijgen, wordt, ongeacht de hoeveelheid planten, aangenomen dat er sprake is van beroeps- of bedrijfsmatig handelen.


              Die lijst met indicatoren is hier te vinden.

              Vooral dat "geldelijk gewin" is een rare. Dat heb je namelijk altijd. Zelf kweken is immers veel goedkoper dan kopen.
              Je kunt eventueel bonnetjes bewaren van dingen die je koopt voor de kweek. Gieter enzo...dat is in principe aftrekbaar (mits het ooit zover komt)
              ---

              Ik zou inderdaad het risico niet nemen.
              Vijf in je eigen tuin, vijf bij je Oma, vijf bij de buurvrouw
              Last edited by QnQ; 7 April 2012, 16:33.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

                Ik zou ze gewoon eerst laten voorgroeien binnen, totdat je het geslacht weet, dan weet je tenminste precies om hoeveel planten het gaat

                Comment


                  #9
                  Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

                  Ik zou ze gewoon zetten, het is toch willekeur of ze er iets aan doen of niet. Pakken ze je dan wordt je verwacht bij een rechter, kun je je zegje doen met meerdere feiten waar je helemaal gelijk in hebt, maarja ze veroordelen je dan toch want wet is wet. Dan mag je een aantal uur papier prikken of een boete rond de 1000 euro betalen.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

                    zorg er dan voor dat je wat afleiding inbouwt in elk geval > hang er desnoods hier en daar wat veelkleurige plastic bloempjes in, zet er kattensnor tussen etc. Zo is de eerste blik niet meteen bingo.
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

                      Oorspronkelijk geplaatst door mathijs View Post
                      Ik zou ze gewoon zetten, het is toch willekeur of ze er iets aan doen of niet. Pakken ze je dan wordt je verwacht bij een rechter, kun je je zegje doen met meerdere feiten waar je helemaal gelijk in hebt, maarja ze veroordelen je dan toch want wet is wet. Dan mag je een aantal uur papier prikken of een boete rond de 1000 euro betalen.
                      wat een advies je laat een jaar of 2 voorwaardelijk weg nee das lekker als je dan ook maar gepakt wordt met iets meer dan 5gram ben je de lul en dan kan je betalen of nog erger gaan zitten als je nie kan betalen
                      en zeg nie dat het nie zo is ik wil je mij uitspraak van de rechter wel effe toe sturen hoor
                      en 1000€ denk dat het wel iets meer wordt

                      gr vooral doen
                      Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                      laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                      Comment


                        #12
                        Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

                        Je hebt gelijk Gonzo, het risico is te groot en de gevolgen zijn afhankelijk van je rechter. Met het huidige optreden van Opstelten, kun je een fikse straf verwachten. Rechters zullen ook hun witte voetjes en schouderklopjes willen halen, hoe onafhankelijk ze ook willen blijken.
                        25 planten voor eigen gebruik, is erg veel. Dat krijg je in 5 jaar niet op in je eentje, tenzij het AF's zijn. Als je uit gaat van de helft mannetjes (bij mij is het tot nu toe altijd de minderheid geweest, ratio: 1 man op 5 vrouwen) dan heb je alsnog 12 of 13 planten. Zelfs dat is veel. Als ze het niet zien, dan ruiken ze het wel. Al helemaal met zulke hoeveelheden.

                        Maar vooral zelf weten natuurlijk.
                        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

                          ik zeg doen.zelf zou ik er 10 zetten en dan vrouwelijk zaad nemen,en verduisteren,dan krijg je top wiet.

                          Comment


                            #14
                            Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

                            Ik zet er wel een stuk of 10 normale en dan nog 4 van de alien contest. Ik woon op een boerderij dus geur valt heel erg mee, zou je dat op 200 m afstand ruiken?
                            Mijn joints verzekeren tegen brandschade.

                            Comment


                              #15
                              Re: Wat zouden ze doen aan 25 planten.

                              Alles onder de 50 wietplanten is hobby.

                              Getekent,
                              Ivo Opstelten

                              Comment

                              Bezig...
                              X