Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Buitenlanders weer welkom in Tilburg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

    Korting op 420shop
    http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/02/...t-coffeeshops/
    In Tilburg hoeven bezoekers van coffeeshops zich voortaan niet langer te registreren. Burgemeester Peter Noordanus heeft dat vooruitlopend op de uitwerking van het regeerakkoord met politie en justitie kortgesloten.

    Daarmee is Tilburg de eerste gemeente die de bekritiseerde wietpas bant. Ook wordt niet gecontroleerd op en handhavend opgetreden tegen bezoekers die geen identiteitsbewijs of uittreksel van het bevolkingsregister bij zich hebben, nodig om aan te kunnen tonen dat ze uit Nederland komen. Burgemeester Noordanus vindt dat overbodig, bevestigt een woordvoerder van de gemeente.
    Goed zo, Tilburg!

    #2
    Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

    Ze tillen de burgers..

    Comment


      #3
      Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

      Das mooi, dan kan ik nog is lekker gaan chillen in de Toermalijn, verder doen zou ik zeggen!

      Comment


        #4
        Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

        Economisch zeer goed gezien van die burgemeester,slimme kerel.
        Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

        Comment


          #5
          Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

          Weer een goede nieuws.
          Het is wel leuk als gebruiker naar een cafe te gaan om te blowen.

          Comment


            #6
            Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

            weet iemand mischien ook waneer deze regels gelden?, want man kwil echt zo snel mogelijk een bezoekje brengen aan "den toer"


            Comment


              #7
              Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

              Nou Propainbob, lijkt me duidelijk, nu al dus:

              In Tilburg hoeven bezoekers van coffeeshops zich voortaan niet langer te registreren.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

                Ik ben ergens wel blij dat ik de NL ID nog heb, maar in Rotterdam doen ze gelukkig ook nog niet moeilijk (wel de hoeveelheden op dit moment in sommige zaken) maar van zodra ik de NL ID kwijt ben zal ik moeten zorgen voor een draaiend thuis kweekje dunkt me.

                Comment


                  #9
                  Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

                  ben er vandaag geweest en je krijgt als buitenlander nog steeds niet mee, en dat gaat voor het eerst nog niet veranderen hebben ze me uitgelegd, je moet geen register meer bijhebben tenzij je een buitenlandse id hebt maar wel in nederland woont.


                  Comment


                    #10
                    Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

                    Gisteren ontstond onduidelijkheid. 's Ochtends zei Van der Laan in De Volkskrant dat Amsterdamse coffeeshops gewoon open blijven voor toeristen. Maar later op de dag meldde de NOS dat een woordvoerder van minister Opstelten de uitspraken van de burgemeester 'voorbarig' vond. Vanavond gaf de burgemeester duidelijkheid in het AT5-programma Het Gesprek met de Burgemeester. Op de vraag of toeristen na 1 januari nog gewoon softdrugs mogen kopen zei hij ronduit: 'Ja.' Over de uitspraken van de woordvoerder van Opstelten meldde hij: 'Misschien heb ik over sommige dingen nog beter contact met Opstelten dan zijn eigen voorlichter'.
                    Gisteren heeft minister Opstelten de burgemeester nog opgebeld. Van der Laan: 'Hij zei: het was een leuk interview in De Volkskrant. Dat geeft ook aan dat wij niet echt uit elkaar lopen.'
                    Van der Laan gaf aan begrip te hebben voor de lastige situatie waarin Opstelten zich bevindt omdat de minister tussen twee kabinetten inzit waarbij het softdrugsbeleid van elkaar afwijkt. In grensgebieden wil Opstelten volgens de burgemeester vasthouden aan het strengere drugsbeleid.

                    http://www.at5.nl/artikelen/89395/va...-einde-wietpas

                    Comment


                      #11
                      Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

                      @Van der Laan gaf aan begrip te hebben voor de lastige situatie waarin Opstelten zich bevindt omdat de minister tussen twee kabinetten inzit waarbij het softdrugsbeleid van elkaar afwijkt. In grensgebieden wil Opstelten volgens de burgemeester vasthouden aan het strengere drugsbeleid.

                      Volgens mij gaat dit beleid nu wel strijden met het gelijkheidsbeginsel. Het is "nergens een buitenlander als klant of overal een buitenlander als klant". Waarom moet een coffeeshophouder uit Maastricht een Belg of een Duitser weren en mag de Amsterdamse coffeeshophouder aan een ieder -ongeacht de nationaliteit- wel wiet verkopen?

                      Comment


                        #12
                        Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

                        Klassenjustitie in optima forma.

                        Comment


                          #13
                          Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

                          Dit is geen klassenjustitie: ik bestempel dit als willekeur, waarbij eenduidige en niet voor meerderlei uitleg vatbare wet- en regelgeving, terzijde wordt gesteld op grond van de waan van de dag en het overeind houden van een discutabele politieke statuur.
                          Last edited by Xtreme; 8 November 2012, 08:21.

                          Comment


                            #14
                            Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

                            Uitzonderingen op het gelijkheidsbeginsel zijn mogelijk met het oog op de openbare orde, volksgezondheid, bescherming van vrijheden, vermijden van strafbare feiten en nog enkele dingen.
                            De politiek of andere tegenstanders kunnen altijd wel arumenten vinden om andere regels te laten gelden voor de grensprovincies. Enige dat dan telt is dat de uitzonderingen of striktere wetgeving evenredig is aan de reden.
                            Als drugsgebruik, -bezit of kopen strafbaar is in Be, Fr of Du kan geargumenteerd worden dat de strikter wetgeving tot doel heeft strafbare feiten in een andere EU-lidstaat te vermijden. Allez, dat denk ik toch onthouden te hebben van studies vroeger.

                            Los daarvan: nog steeds njet in Tilburg?

                            Comment


                              #15
                              Re: Buitenlanders weer welkom in Tilburg

                              Negatief, vrienden van me zijn dan maar doorgereden naar Rotterdam.

                              In Vlissingen zou een shop zijn waar men zich er niets van aantrekt, maar voorlopig enkel van horen zeggen en geen bevestiging gekregen van iemand die het effectief geprobeerd heeft.
                              Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                              Comment

                              Bezig...
                              X