Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik hoop op wat informatie/ervaringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

    Ik ben op een de camping van een festival betrapt geweest met een joint in de hand in Puurs (Belgie). Ze hebben me kleren doorzocht en 3,2gr gevonden. Ik heb daar maanden niets gehoord tot ik een brief thuiskreeg waarin werd bevestigd dat ik 3,2 gr verdovende middelen bij me had. Weer tijdje niets van gehoord tot ik vriendelijk telefoontje kreeg om even op het politiebureau te passeren. Daar mocht ik kiezen uit een "ontwenningskuur" in de sleutel (1x enkele uren in de week) of mijn dossier werd doorgestuurd naar het parket.

    Ik heb het zekere voor het onzekere genomen, en ingegaan op de ontwenningskuur. Ik ben enkele zaterdagen op groepsgesprek moeten gaan tot m'n "begleider" me een positief attest schreef en ik heb daar niets meer van gehoord. Mijn goed gedrag en zeden is blanco. Ik weet wel dat het enorm scheelt in welk district je woont.

    Niet teveel stressen, je kan er toch niets aan veranderen. Wachten is de boodschap. GL

    Comment


      #17
      Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

      in 2009 heb ik ook zo een probleem meegemaakt mijn ex women heeft politie gebeld door een ruzie en daarna mijn bijna 100g wiet aan agenten gegeven.
      Ze namen mee naar het politiebureau daar moest ik 12 uur slapen na gesprek met rechter mocht ik weer naar huis.
      ik heb geen boete gehad ook geen echte rechtzaak.
      ik ben niet aangehouden en politie kwam daar ook niet voor een drugs overlast.
      Mijn straf register is nog altijd blanco.
      maar bij model 2 die ik nooit gevraag hebt zal wel op staan.
      heb ff gegoogle en zag dit
      ...
      In 86 (zotte jaren) heb ik een veroordeling + bijhorende gevangenisstraf (voorwaardelijk) opgelopen voor inbraak. Een 4-tal jaar terug heb ik eerherstel aangevraagd en ook gekregen. Dacht dat dit een voorgoed afgesloten periode was. Deze domme jeugdfout blijft mij echter zelfs na 23 jaar nog achtervolgen.

      Is dit normaal? Blanco strafblad, maar nog steeds ergens geregistreerd waar zelfs een gewone agent dit kan navragen?
      En kan ik dit laten verwijderen?
      En de antwoord.
      Uw strafblad naar de buitenwereld is terug blanco. Op het model 2 strafblad (interne justitie databank)blijft echter elke misdaad staan. De informatie die zich daarop bevindt zal echter nooit naar buiten worden verstrekt. Als u een bewijs van goed gedrag en zeden nodig heeft zal dit blanco zijn (model 1), tenzij het gaat om werk waarbij beveiliging of bewaking gepaard gaat. (denk aan security firma's ed)

      dit help ook
      http://www.facebook.com/politiecontrole?fref=ts
      Last edited by Zenne; 25 March 2013, 08:57.

      Comment


        #18
        Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

        Zeer interessant onderwerp maar wel precies een beetje taboe gezien aan de weinige reacties.

        Het kan toch niet dat er zo weinigen onder ons betrapt zijn?

        Comment


          #19
          Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

          zoals eerder vermeld in dit topic , je gaat er wss niets van onder vinden , enige nadeel is dat je nu in hun databank staat , en dat wil zeggen zoals eerder al vermeld , doen ze nu een alcohol controle bij u , dan gaan ze wss je hele auto doorzoeken omdat je in hun databank staat als drugsgebruiker

          voor de rest zou ik me der geen zorgen over maken

          groetjes
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

          Comment


            #20
            Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

            Helaas is Psyrox na z'n laatste bericht niet meer op JD geweest, anders had hij eens kunnen updaten.
            Ik was ook wel benieuwd of zoiets op je 'getuigschrift van goed zedelijk gedrag' komt.
            Niemand ervaring mee inmiddels ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #21
              Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

              Neen dat komt er niet op in be, in Nederland weet ik het niet...

              Goed gedrag en zeden is bij mij volledig blanco en ik heb wel al enkele rechtszaken achter de rug.

              Enkel verkeersovertredingen staan er bij mij op uitgesproken door politierechtbank
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment


                #22
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #23
                  Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

                  Ja bij ons moet je ook je sector opgeven waar je werkt en dan krijg je ze ...
                  Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                  Comment


                    #24
                    Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

                    Hallo allemaal !

                    Update 3 jaar later:
                    Geen vermelding op attest en enkele jaren aan het werk !
                    Model 2 niet nodig gehad van het attest dus dit blijft een vraagteken.

                    Heb een paar korte gesprekken gehad met het cad die vervolgens positief advies aan het parket hebben gegeven.
                    Nooit meer iets van gehoord.

                    Bedankt allemaal voor het medeleven en adviezen.

                    Veel succes verder !

                    Comment


                      #25
                      Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

                      Das goed nieuws

                      Comment


                        #26
                        Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

                        Een update na al die jaren, chapeau.
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment


                          #27
                          Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

                          Wat een gelul,
                          toen en nu...
                          Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                          Comment


                            #28
                            Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

                            ik ben net (na 4 jaar zever) mijn beroepszaak van met 1 plant gepakt te zijn achter de rug. en wat ik geleerd heb hieruit is dat het vooral aan de agent in kwestie ligt of hij dier wil een pv van opmaken of dit niet nodig acht. eenmaal een pv opgesteld gaat de zaak sowieso naar de onderzoeksrechter waar dan beslist wordt op het erg genoeg is om er een zaak over te maken of een onmiddellijke schikking(boete)in te luiden. bij het 2de is er geen sprake van een strafblad maar wordt je wel geregistreerd als druggebruiker. als het eenmaal een zaak in het gerecht komt mag je je aan meer verwachten...
                            ikzelf was bijvoorbeeld de eerste maal veroordeeld voor 3 maanden gevangenisstraf(voorwaardelijk) en een geldboete van 1600 euro. en dit voor 1 plant!
                            dus het is echt te maken welke rechter of agent(kleine dingen) die je voorhebt...
                            1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                            Comment


                              #29
                              Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

                              ik ben in totaal meer dan 8 keer gepakt met 5gram, en ik woon op de grens. Nooit een zware straf gehad, enkel een minnelijke schikking gekregen.
                              Recreatieve gebruikers die geen overlast veroorzaken houden ze zich niet zo mee bezig. De keren dat ze mijn weed hebben afgepakt na het betalen van de minnelijke schikking heb ik zelfs geen pv's meer gekregen.

                              Klinkt nogal ongeloofwaardig, zoveel gedoe voor 1 keertje 5gram.
                              Gebruik van cannabis zonder overlast staat in belgie trouwens gelijk aan openbare dronkenschap. Kijk maar eens op druglijn.be daar staat alles mooi uitgelegd.

                              Of google een keer belgische wetgeving cannabis.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.


                              Cannabis

                              Principes
                              Bezit
                              Straffen
                              Principe

                              Cannabis telen of in bezit hebben blijft een misdrijf dat strafbaar is met een geldboete of een gevangenisstraf.
                              Aan cannabisgebruik wordt niettemin een 'lage vervolgingsprioriteit' gegeven onder de volgende voorwaarden:
                              de canabisbezitter is meerderjarig, dat wil zeggen ouder dan 18 jaar. Minderjarigen mogen noch in het bezit zijn van cannabis, noch cannabis gebruiken, ongeacht de hoeveelheid en de omstandigheden. In geval van misdrijf is de wet van 8 april 1965 op de jeugdbescherming (externe link)artikel 2bis van de wet van 24 februari 1921 (externe link)
                              omstandigheden die een verstoring van de openbare orde inhouden:
                              het bezit van cannabis in een strafinrichting of in een instelling voor jeugdbescherming

                              het bezit van cannabis in een onderwijs- of gelijkaardige instelling of in de onmiddellijke omgeving ervan. Dat zijn de plaatsen waar de leerlingen zich verzamelen of elkaar ontmoeten (bijv. halte van het openbaar vervoer of park in de nabijheid van een school)

                              het ostentatief bezit van cannabis in een openbare plaats of een plaats die toegankelijk is voor het publiek (bijv. een ziekenhuis).

                              Bezit

                              Het bezit, door een meerderjarige, van cannabis bestemd voor persoonlijk gebruik, zonder verzwarende omstandigheid noch verstoring van de openbare orde, geeft aanleiding tot het opstellen van een vereenvoudigd proces-verbaal door de politiediensten. Dat proces-verbaal wordt vervolgens verzonden naar de procureur des Konings, die kan beslissen om vervolging in te stellen mits hij zijn beslissing motiveert.

                              Straffen

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Tja, dwaas..

                              takes one to know one, zegt men.
                              Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                              Comment


                                #30
                                Re: Ik hoop op wat informatie/ervaringen

                                kan je me dan eens uitleggen waarom ik voor 1 plant 3maanden voorwaardlelijk heb gehad.... ik dacht ook dat de wet inhouden dat eigen gebruik getolereerd wordt maar mijn rechter in kwestie heeft duidelijk gezegd dat alle bezit van cannabis kan en mag bestraft worden...

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                met of zonder bezwarende omstandigheden
                                1 for the money, 2 for the blow, common everybody and grow grow grow....

                                Comment

                                Bezig...
                                X