Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

    Korting op 420shop
    hallo allemaal.

    Ik ben flink aan het scrollen geslagen maar mijn vinger is lam en het is me nog niet helemaal duidelijk.
    Tot zo ver is wiet kweken is nu eenmaal illegaal, maar je besluit het toch te doen, fun.. kosten besparing.. genoeg redenen om op te noemen.

    Stel: je heb op zolder een tentje staan met een 600w Hps lampje en 16 plantjes in de aarde, koolstof filtertje noem het maar op.

    Maar dan plots komt de politie met een bevel bij je naar binnen, voor de eerste keer of misschien wel de 2e keer.
    Wat kun je dan gaan verwachten?
    Krijg je alleen een strafblad en een boete? zo ja hoe hoog was die dan? en je vrouw dan die er niks van af weet

    Ik kon alleen de topic: Gepakt van cannabiscoen vinden.
    Er zijn vast nog meer mensen die dit bijltje gehakt hebben.

    Ik hoor graag van jullie.
    Last edited by DutchTerrorX; 13 March 2013, 15:36.

    #2
    Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

    als jij 16 plantjes onder de lamp hebt staan ben je crimineel bezig volgens de wet. je mag eigenlijk helemaal geen wiet planten onder de lamp hebben. voor zo ver mij bekend.
    er word gedoogt tot 5 planten. maar dit verschild ook nog per gemeente! dus kijk in de gemeente regels over wiet planten hebben. dit zal denk ik voornamelijk gaan over het buiten kweken. omdat dat dus gedoogt word. Woon je in een huur huis? kan het goed zijn dat je per direct uit je huis gezet word!! maarja wat niet weet wat niet deert, zegt men.
    maar denk dat je er van uit kan gaan dat als je gepakt word met 16 planten onder de lamp op zolder. dat je dan niet meer voor een hobby kweker word aangezien. en dat zal zeker in een "strafblad" genoteerd worden. en gij kan er ook wel van uitgaan dat ge een som geld mag gaan betalen.
    en anders zoeken op de site's van overheid...

    ik ben gelukkig niet 1 van die mensen die ooit gepakt is. en als het aan mij licht gaat dit ook niet gebeuren. en zo wel zijn het zielige coppers. want er vallen veel grotere partijen te scoren


    meer info

    Wetgeving rondom cannabis

    Het drugsbeleid in Nederland is gecompliceerd en zorgt vaak voor onduidelijkheden. De wetten zijn tegenstrijdig en de grens tussen legaal en illegaal is niet altijd helder. Veel landen hebben kritiek op het drugsbeleid in Nederland.FacebookGoogle+TwitterNuJijHyvesVertel verder

    Gedoogbeleid Nederland

    In Nederland is verkoop tot 5 gram per meerderjarige door bevoegde coffeeshops toegestaan. Bij gebruik van cannabis word je niet vervolgd, tenzij je dit doet op een plaats waar een blow-verbod geld.
    Het kweken van cannabis is in Nederland verboden en wordt door de politie actief gecontroleerd. Maar het in het bezit hebben van 5 planten is toegestaan en zal in normale situaties niet vervolgd worden.
    De teelt van cannabis voor medicinale doeleinden is legaal, maar dit moet wel onder staatstoezicht gebeuren. In Nederland zijn er maar twee kwekerijen die onder staatstoezicht staan. Hier wordt cannabis onder steriele omstandigheden gekweekt.

    Voorwaarden coffeeshops

    Alcoholvrije horecagelegenheden
    Maximaal 500 gram cannabis in voorraad
    Verkoop aan minderjarigen is verboden
    Er geldt een maximum van 5 gram voor meerderjarigen
    Geen reclame
    Geen overlast(parkeeroverlast, geluidshinder, vervuiling, hangjeugd)
    Geen harddrugs

    Wetgeving voor het kweken van wiet

    Professionele teelt van cannabis is verboden. Dit heeft betrekking op elk aspect van de teelt, dus ook de teelt in cannabis stekken. Dit omdat ieder deel van de plant, ongeacht hoeveel thc erin zit, onder de opiumwet valt. Er zijn een aantal maatstaven waar de overheid naar kijkt om vast te stellen of er sprake is van professionele teelt. Hieronder zijn ze weergegeven:
    Strafmaat

    Bij een plantenaantal dat kleiner is dan 5 wordt aangenomen dat er geen spraken is van professionele teelt. De situatie wordt dan behandeld als een hoeveelheid softdrugs voor eigen gebruik. Er volgt dan sepot met afstand, wat betekent dat je niet voor de rechter hoeft te verschijnen. In sommige gevallen kan het zijn dat je je planten toch in moet leveren. Bij een hoeveelheid van meer dan 5 planten of meer dan 5 gram worden de volgende straffen gehandhaafd:
    Invoer/uitvoer 4 jaar en/of € 45.000
    teelt, verkoop, vervoer, vervaardiging 2 jaar en/of € 11.250
    bedrijfs-/ beroepsmatige teelt, verkoop, vervoer,vervaardiging 4 jaar en/of € 45.000
    bezit van meer dan 30 gram 2 jaar en/of € 11.250
    verkoop, vervaardiging, bezit tot 30 gram 1 maand en/of € 2.250
    Last edited by j hannes; 13 March 2013, 10:31. Reden: lijst met info

    Comment


      #3
      Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

      hey,

      Vind het eigenlijk straf in belgie is wiet nog steeds taboe in nederland zijn jullie dat zo lang gewoon .
      Hier zijn er enkele die durven plantjes zetten terwijl de wetgeving eigenlijk 1 plant per volwassen gedoogd .
      In nederland zetten de meeste mensen planten terwijl het eigenlijk volledig verboden is want jullie mogen 5 planten hebben maar enkel buiten mits er geen klachten zijn .
      Dus komt het er op neer dat ze altijd je planten kunnen wegnemen een reden vinden ze wel altijd politie of gerecht .
      Dus petje af voor onze nederlandse growers jullie lopen meer risico dan de belgen .

      Mvg

      Comment


        #4
        Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

        Oorspronkelijk geplaatst door dave bullet View Post
        hey,

        Vind het eigenlijk straf in belgie is wiet nog steeds taboe in nederland zijn jullie dat zo lang gewoon .
        Hier zijn er enkele die durven plantjes zetten terwijl de wetgeving eigenlijk 1 plant per volwassen gedoogd .
        In nederland zetten de meeste mensen planten terwijl het eigenlijk volledig verboden is want jullie mogen 5 planten hebben maar enkel buiten mits er geen klachten zijn .
        Dus komt het er op neer dat ze altijd je planten kunnen wegnemen een reden vinden ze wel altijd politie of gerecht .
        Dus petje af voor onze nederlandse growers jullie lopen meer risico dan de belgen .

        Mvg
        Micro kweekverslag (spaarlampenhomemade kast) Diesel, Royal Creamatic & Royal Cheese
        Indoor kweekverslag Big devil & Little cheese

        Comment


          #5
          Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

          Lees dit topic eens door.
          Het staat wat verder weg idd.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

            en je vrouw dan die er niks van af weet

            Hahahahahaahaha, lol. dan klopt er toch wel danig iets niet in de relatie.

            Comment


              #7
              Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

              ja haha mooi he FlintStoned.
              Ik bedoel te zegen als je samen een huis heb gekocht is zij dan ook medeplichtig of kan ik alle schuld op me nemen.
              Zodat ze vrij uit kan gaan.
              Ik heb wel al gelezen dat je mogelijk geen hypotheek meer verstrekt krijgt, dus kun je ook gezellig huis uit.

              Het topic waar je het over hebt QnQ gaat over iemand die gepakt is met 6 buiten plantjes.
              Ik zou graag willen weten wat de ervaringen zijn van andere die gepakt zijn.

              Ik had de Opiumwet wel al eens vluchtig bekeken, het is alleen niet helemaal mijn taal geloof ik.
              En ook nog dat hoog laag gedoe kan ik niet zoveel mee, ik wil gewoon precies weten wat je te wachten staat mocht het zover komen.
              Invoer/uitvoer 4 jaar en/of € 45.000
              teelt, verkoop, vervoer, vervaardiging 2 jaar en/of € 11.250
              bedrijfs-/ beroepsmatige teelt, verkoop, vervoer,vervaardiging 4 jaar en/of € 45.000
              bezit van meer dan 30 gram 2 jaar en/of € 11.250
              verkoop, vervaardiging, bezit tot 30 gram 1 maand en/of € 2.250
              Wel pittig wat hier boven staat maar word dit echt zo toegepast door de rechter?
              Last edited by DutchTerrorX; 13 March 2013, 15:30.

              Comment


                #8
                Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

                Het topic waar ik een link naar plaatste is een topic waarin veranderingen in de opiumwet besproken worden met links naar de site van het OM etc. Het gaat niet over 'iemand'.
                Het is een beetje nutteloos om dat hele verhaal nog een keer over te doen in een nieuw topic.

                Ik denk dat iedereen die in het pand aanwezig is, als je meer dan 5 planten kweekt, gezellig mee mag in het busje als mogelijk medeplichtige.
                Het is niet echt geloofwaardig dat je vrouw nergens vanaf zou weten volgens mij, maar da's ter beoordeling van de rechter.

                Bepaal eerst eens hoeveel wiet je netto nodig hebt per dag/week/maand.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

                  Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                  Hahahahahaahaha, lol. dan klopt er toch wel danig iets niet in de relatie.
                  Hoezo? De mijne weet ook niks van mijn schuurkweek.

                  Enkel de zomerse buitenkweek weet ze van

                  mobile message

                  Comment


                    #10
                    Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

                    1e keer betrapt, aantal planten minder dan 50, geen gevaarlijke situatie voor de buurt, geen droge wiet aanwezig, geen sporen van langdurig kweken : schikkingsvoorstel 500 euro. Vaker betrapt, meer planten, langer kweken of grote voorraad aanwezig : voorkomen, de rechter bepaalt dan je lot.

                    Dit is onafhankelijk van wat de mogelijke eigenaar van je huurhuis bepaalt heeft in het huurcontract. In een uitzonderlijk geval kan het dus zijn dat de politie niets doet bij ontdekking (als je minder dan 5 planten hebt en je rooit ze op het moment dat ze je in de smiezen hebben), maar dat je vanwege bepalingen in je huurcontract alsnog op straat wordt gezet.
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

                      yo dankjewel voor je reactie moreweed

                      en QnQ we leven nu in 2013 dat topic komt uit 2011,Het kan tog geen kwaat om om mensen hun ervaring te vragen nu?

                      Comment


                        #12
                        Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

                        Hier op het Forum wordt gezegd dat alles wat buiten het medicinale en hobby valt niet door de beugel kan....
                        Toch lees ik hier posts die om meer dan 5 lekkere meiden gaan.wat dat betreft is het net zo krom als de hele wetgeving rondom cannabis in Nederland....
                        Ik zelf doe het samen met een vriend van mij ,we hebben 5 plantjes in een growtent met een 400 watter en alle benodigde apparatuur,plus nog eens de voeding en dergelijke middelen.Dat is wat ik begreep al een x aantal punten die niet gedoogd zijn officieel.Enfin,mochten wij ooit bezoek krijgen dan doe ik afstand,want we hebben afgesproken dat we alles Sam sam doen,dus niet alleen de lusten maar ook de lasten.Wat betekent dat wij de5 planten hun opbrengst gedeeld door twee laten beschouwen als kweek voor eigen gebruik....Het is aan ons om zo te werk te gaan dat wat we hebben nooit overlast veroorzaakt aan buurt genoten,alles veilig is met stroom is en niks aan stroom pikken...Denk ook meer dat justitie de grote jongens wil pakken waar winstoogmerk hoogtij voert..Het enige probleem is de woningbouw,je kan dus je huis uit die kans is erg groot....ik wil de mede forum gebruikers niet beledigen die er meer dan 5 hebben in mijn punt van daarnet...bedoelde alleen te zeggen dat boven 5 al een punt is waardoor boven genoemde handelen van mij en mijn.kameraad dekking zou geven,die vlieger dan niet meer opgaat..

                        Dus wees niet hebberig.Wij vinden het hele proces heel erg gaaf,van je plantje maken tot lekker genieten van een paffie en mijmeren over muziek,chippen en dat soort dingen.dat is een karma kwestie,die ons beschermt tegen apen in blauwe pakken..

                        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                        Chippen is chill en

                        Comment


                          #13
                          Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

                          Een topic uit 2011 kan nog best actueel zijn.
                          Volgens de site van het Openbaar Ministerie :

                          Aanwijzing Opiumwet (2012A021)
                          Datum vaststelling 20 december 2011
                          Datum inwerkingtreding 1 januari 2013
                          Geldigheidsduur 31 december 2015
                          Publicatie in Staatscourant 2012, nr. 26938

                          Er zijn momenteel inderdaad wat veranderingen gaande, en die zijn niet positief want je bent in een koophuis ook niet meer veilig :
                          Volgens de Opiumwet en het gemeentelijke anti-drugsproject Damocles mag een pand worden dichtgetimmerd als er meer dan 5 hennepplanten staan.
                          Ook is de vondst van 5 gram softdrugs of een halve gram harddrugs reden voor sluiting.

                          Weer koopwoning Brunssum dichtgetimmerd.
                          Woning Valkenburg dicht na vondst hennep.

                          Tot zover de theorie.
                          Maar de theorie is wel iets waar je rekening mee moet houden.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

                            Gewoon 4 planten zetten in grote potten,voor groeien onder 400 watt groei lamp en af bloeien onder 1000watt bloeilamp.Bezuinig niet op je spullen,en zorg dat het er veilig uitziet,en is.Als je het zo aanpakt,heb je aan 2 oogsten per winter meer dan genoeg te smoren

                            Comment


                              #15
                              Re: Je besluit het tog te doen, Maar dan dan!

                              Bedankt iedereen voor jullie reacties.

                              Dus als ik het goed heb in grote lijnen:
                              Houw het gewoon bij 5 planten en zorg dat niemand last van je heb, dan is de pakkans nihil
                              daar komt het dus in feiten op neer.
                              word je toch gepakt voor de eerste keer met 5 plantjes, krijg je een boete die kan oplopen tot €11.250
                              Want met een lampje en een filter ben je nog niet gelijk beroeps matig bezig.
                              En word je in ieder geval je huis niet uitgezet. Tenzij je geen 37 gram wiet in huis heb hahaha.
                              En dat scheelt een hoop zorgen.

                              Thnx
                              Last edited by DutchTerrorX; 16 March 2013, 10:07.

                              Comment

                              Bezig...
                              X