Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Huurbescherming bij hennepkwekerij/knipperij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Huurbescherming bij hennepkwekerij/knipperij

    Korting op 420shop
    De vondst in een huurwoning van een hennepkwekerij of hennepknipperij leidt niet altijd tot ontruiming van het gehuurde.

    geboeid.JPG

    In de meeste huurovereenkomsten staat opgenomen dat het verboden is om in het gehuurde hennep te kweken, te houden of te knippen.
    Staat dat er niet expliciet in, dan kun je nog stellen dat het aanwezig hebben van een grote hoeveelheid hennep een schending oplevert van de plicht van de huurder om zich als een goed huurder te gedragen.
    In veel gevallen zal een rechter die geconfronteerd wordt met een verhuurder die een dergelijke huurder zijn huis wil uitzetten in het voordeel van de verhuurder beslissen.
    Zelfs als er geen hennep aanwezig is, maar wel de middelen om het te kweken, kan dit al aanleiding zijn om de huurder op straat te zetten.

    Maar er zijn ook uitzonderingen hierop.
    De rechter kijkt namelijk altijd naar de omstandigheden van het geval en laat de huurbescherming van de huurder soms zwaarder wegen.

    (...)

    Vanwege auteursrecht zet ik niet het hele artikel hier.
    Je kunt de rest lezen op jurofoon.nl
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Re: Huurbescherming bij hennepkwekerij/knipperij

    Bedankt, interessant artikel.

    Comment


      #3
      Re: Huurbescherming bij hennepkwekerij/knipperij

      Mooi stukje Q ! erg netjes, dat van dat auteursrecht. Het bijbehorende polletje doe ik wel effe posten hier

      <quote>

      Vind je het terecht dat sommige huurders in hun woning mogen blijven als er een hennepkwekerij of -knipperij is gevonden?
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Huurbescherming bij hennepkwekerij/knipperij

        Mooi artikel! Een `kennis`van mij is ooit betrapt met 200 planten op zijn zolder, daar was de woningcorporatie niet zo heel blij mee, en dus dreigde ze ook met uitzetting.
        Gelukkig bepaalde de rechter anders en na wat flinke boetes en een taakstraf leefden ze nog lang en gelukkig in hun huurwoning

        Comment


          #5
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            #6
            Re: Huurbescherming bij hennepkwekerij/knipperij

            dus in een huurwoning als je plantjes teelt kan je uit je huis worden gezet maar is het mogelijk dan om naar een nieuwe huis te gaan zoeken of iets anders?

            Comment


              #7
              Grow bitch! Grow!

              Comment


                #8
                Re: Huurbescherming bij hennepkwekerij/knipperij

                Last edited by Gps; 17 August 2014, 05:18.
                Lets not criticize but legalize

                Comment


                  #9
                  Re: Huurbescherming bij hennepkwekerij/knipperij

                  Tja als het niet in je contract staat.. Dan zie ik ook niet echt in waarom je huis uit zou worden getrapt.. Bij mij staat het er ook niet..
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Huurbescherming bij hennepkwekerij/knipperij

                    Hallo ook bij mij staat het er niet in,ik heb nog een oud huurcontract voor die wetten allemaal kwamen.

                    Comment


                      #11
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: Huurbescherming bij hennepkwekerij/knipperij

                        Klopt QnQ, Maar ik hoopte toch dat het dan een stuk lastiger werd voor de woningbouw om je iets te maken. Maar als ik het dus goed begrijp : zelfs als het letterlijk in je contract staat, bestaat er de kans dat de rechter anders bepaald? Want je hoort tegenwoordig veel wilde cowboy verhalen. Er zijn mensen die uit huis zijn gezet, andere moesten van Eindhoven naar bijv Geldrop of Helmond verhuizen omdat ze niet via de zelfde woningbouw mochten huren, en iemand met een koophuis kwam er vanaf met een boete. En zou je typewoning ook nog een rol kunnen spelen? Ik woon best hoog vandaar.
                        Grow bitch! Grow!

                        Comment

                        Bezig...
                        X