Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tegengehouden aan de growshop...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Algemeen: Tegengehouden aan de growshop...

    Korting op 420shop
    Yow allen,

    Vandaag naar een bekend 'tuincentrum' in NL gereden om wat batmix, lamp en nog wat spul op te halen. De wagen staat achteraan de winkel geparkeerd en we zijn alles aan het inladen en op dat moment komt er politie aangereden. (Zij reden rond het gebouw blijkbaar). Natuurlijk word ik bij het wegrijden tegen gehouden. Docmenten controle en ze vragen of ik iets bij heb betreffende hennep teelt, want ze vermoeden dat desbetreffende winkel een growshop is.


    Ik zeg nee en ze vragen of ze eens in de koffer mogen kijken. Daar ze hebben gezien wat ik in de wagen heb geladen bij de winkel, heb ik de koffer open gedaan om ze een kijkje te laten nemen. Ze zien daar dus een paar zakken Batmix, een 600w lamp, wat Plagron spul etc.


    Ze vroegen wat ik met dat materiaal ging doen en ik antwoord tomaten kweken. Natuurlijk geloofde hij dat niet, maar hij maakte er ook geen punt van en vertelde me dat ze mijn gegevens gingen noteren. Dus ik zie dat hij mijn naam en adres etc in zijn bloknote schrijft. Alsook nam hij een foto van het materiaal. Ik heb niets moeten ondertekenen of een verklaring moeten afleggen. Hij zei me nog dat het materiaal dat ik bij had niet illegaal was. Gelukkig keken ze niet in de wagen zelf, want daar lag nog een zakje met zaadjes, op zich ook niet illegaal, maar ja...


    Nu, wat zijn de implicaties hiervan? Waar ik vooral 'schrik' van heb is dat ze die gegevens doorspelen naar de Belgische collega's en dat ze bij mij wel eens aan de deur zouden kunnen staan en daar heb ik geen zin in natuurlijk.


    Zouden ze die gegevens in een centrale databank zetten? Hopelijk word ik nu niet elke keer op Schiphol gestripsearched...


    Iemand dit nog meegemaakt en wat zijn de ervaringen?


    Greetz,
    C_S

    #2
    Re: Tegengehouden aan de growshop...

    Denk wel dat ze jou nu wel in de gaten houden en jou gegevens in database hebben gezet.
    Goed dat je natuurlijk zegt dat je tomaten kweekt...en uiteraard niks illegaals.
    Ze kunnen jou iig (nog) niks maken! Goh..hebben ze niks beters te doen??
    Zeker jonge agentjes?? Head up en gewoon doorgaan waar je mee bezig bent!!! Laat je niet gek maken!!
    Lang leven de vruchtbaarheid!! Succes met de kweek overigens!!! Greetz J

    Comment


      #3
      Re: Tegengehouden aan de growshop...

      Daarom kom ik nooit bij een growshop.

      Daar hebben ze dan ook niets dat ik ook niet elders kan krijgen.
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: Tegengehouden aan de growshop...

        Voor die agenten is het schijnbaar wel een growshop.Wel lastig zoiets.Geluk kerel.

        Comment


          #5
          Re: Tegengehouden aan de growshop...

          Moest je nou met pallets batmix liggen rondrijden is't natuurlijk een ander verhaal ...

          Maar denk niet dat die agenten de moeite gaan doen om heel die administratie in orde te gaan brengen om hun Belgische collega's officieel op de hoogte te gaan brengen.
          Zeker niet als het om 1 zakje batmix en 600W lampje gaat ...

          Op dat gebied mogen we de arm der wet dankbaar zijn : dat ze niet echt gezegend zijn met overdreven werklust in't algemeen

          Succes met je kweekje

          Comment


            #6
            Re: Tegengehouden aan de growshop...

            Ik wil wel met meerdere palleten batmix rondrijden. is niks verkeerd mee. verkopen ze tegen woordig ook in de boerenbond in nederland.
            En in belgie is er aveve die bijna de hele lijn van plagron verkoopt. en zelf lampen en reflectors. ik weet een horta zijn waar je een reflector kan kopen met in gebouwde ballast voor een 250W MH of HPS.

            10 jaar geleden ben ik eens aangehouden voor controle. en ik had toen spuitbussen mee voor graffiti, en een camera met foto's op waar we zelf ook opstonden.
            Gelukkig met bivakmuts.
            Zij hebben toen ook mijn gegevens genoteerd op een gewoon blanco papier.

            Toen zeiden ook, als ze die nacht nieuwe tekeningen zouden tegen komen, dat die zowieso van mij zouden zijn.
            Bewijs dat maar eens.

            Comment


              #7
              Re: Tegengehouden aan de growshop...

              Ach, Nederlandse agenten hebben er al moeite mee om burgers op de hoogte te stellen van gestolen inboedel die ze in de verbandingsoven gooien. Ja, drie jaar later krijg je een briefje dat je het niet meer op kan halen. Als ze dat al niet kunnen, dan denk ik niet dat er ooit iets in Belgie aan komt.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                #8
                Re: Tegengehouden aan de growshop...

                Hoop grootpraat. Nou geloof mij dat het toch knap kut voelt als zoiets echt gebeurt.
                Volgens mij was er net zo'n topic van even geleden, misschien kun je daar nog iets in vinden.

                Bij welke growshop was dit ?
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Tegengehouden aan de growshop...

                  Tuurlijk melden die dat aan de Belgische collega's, ook al stelde het ni veel voor wat je bij had denk je dat ze zo dom zijn en het niet raar vinden dat je helemaal naar Nederland gaat voor een zak aarde etc...
                  Ook niet moeilijk om te concluderen dat je kweekt, daarom hoef je niet betrapt te worden met een full kweekset, die gasten kunnen ook wel gissen dat je aarde 'op' is en je lamp zijn beste tijd gehad heeft.
                  Nu het is ni omdat ze dit doorgeven dat je daadwerkelijk controle gaat krijgen, maar denk wel dat je naam op een lijstje gaat.

                  Comment


                    #10
                    Re: Tegengehouden aan de growshop...

                    Sinds wanneer mogen overheden gegevens uitwisselen over volstrekt legale praktijken van hun burgers???

                    Comment


                      #11
                      Re: Tegengehouden aan de growshop...

                      Winkelen is ook legaal en toch houden ze die kerel tegen en noteren zijn gegevens en nemen foto's.
                      Bovendien werken Franse, Belgische en Nederlandse politie grensoverschreidend nauw samen in deze materie, ze mogen zelfs op elkanders grondgebied bv een achtervolging inzetten.
                      Btw overheden doen ni anders dan volstrekt legale gegevens met elkaar uitwisselen en daar vragen ze ons echt geen toestemming voor, ze doen het gewoon.

                      Comment


                        #12
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #13
                          Re: Tegengehouden aan de growshop...

                          Oorspronkelijk geplaatst door jor74 View Post
                          Denk wel dat ze jou nu wel in de gaten houden en jou gegevens in database hebben gezet.
                          Goed dat je natuurlijk zegt dat je tomaten kweekt...en uiteraard niks illegaals.
                          Ze kunnen jou iig (nog) niks maken! Goh..hebben ze niks beters te doen??
                          Zeker jonge agentjes?? Head up en gewoon doorgaan waar je mee bezig bent!!! Laat je niet gek maken!!
                          Lang leven de vruchtbaarheid!! Succes met de kweek overigens!!! Greetz J
                          Het was een oudere en een iets jongere agent (ik schat een jaar of 30), maar de oude bleef in de wagen zitten. Op dat moment konden ze me inderdaad niets maken, want anders hadden ze mij op zijn minst een verklaring laten ondertekenen of mijn spul in beslag genomen (of erger).

                          Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
                          Voor die agenten is het schijnbaar wel een growshop.Wel lastig zoiets.Geluk kerel.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Shifty View Post
                          Maar denk niet dat die agenten de moeite gaan doen om heel die administratie in orde te gaan brengen om hun Belgische collega's officieel op de hoogte te gaan brengen.
                          Zeker niet als het om 1 zakje batmix en 600W lampje gaat ...
                          Dat is natuurlijk het dilemma, geven ze dit door of niet. Een telefoontje is in principe al genoeg, vermoed ik.

                          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                          Bij welke growshop was dit ?
                          Bij de nieuwe Alien shop...

                          Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax View Post
                          Winkelen is ook legaal en toch houden ze die kerel tegen en noteren zijn gegevens en nemen foto's.
                          Bovendien werken Franse, Belgische en Nederlandse politie grensoverschreidend nauw samen in deze materie, ze mogen zelfs op elkanders grondgebied bv een achtervolging inzetten.
                          Btw overheden doen ni anders dan volstrekt legale gegevens met elkaar uitwisselen en daar vragen ze ons echt geen toestemming voor, ze doen het gewoon.
                          Ik denk dat ik me eens een strafrecht advocaat ga raadplegen en horen wat hij zegt ivm van deze 'zaak' en of NL BE mag informeren als er niets illegaals gebeurds is. Vermoedens zijn maar vermoedens... Alsook eens opvragen bij de NL politie welke gegevens ze van mij nu hebben opgeslagen (inkijkrecht?).

                          Comment


                            #14
                            Re: Tegengehouden aan de growshop...

                            uuh..ze weten natuurlijk al allang dat dat een growshop is. Die zijn niet achterlijk ofzo.
                            Ze zullen daar best wel eens binnen zijn geweest.

                            Denk dat de onervaren agent onbewust toch een soort van smoesje verzon om je over te halen mee te werken.
                            Dat zie je wel vaker bij jonge agenten, die zijn snel onzeker.
                            Urban, waar zit je ? Geef eens commentaar ? (vroeger zat-ie nog wel eens serieus op het forum spank-1.gif
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Tegengehouden aan de growshop...

                              Ja, ongetwijfeld weten ze dat dat een growshop is... maar daarom ga ik dat niet expliciet bevestigen.

                              Ben daarna ook even terug binnen gegaan om 'verslag' uit te brengen...

                              Comment

                              Bezig...
                              X