Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Woningbouw akkoord met 5 planten !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: Woningbouw akkoord met 5 planten !

    Korting op 420shop
    “Woningbouw akkoord met 5 planten”

    Vanuit Holland – specifieker worden we even niet – stuurde Evelien (54 jaar) ons een mooi verhaal met foto’s.
    Over haar artrose, het medicijn – jawel, 5 wietplanten – de dreigende huisuitzetting door haar woningbouwvereniging en hoe het uiteindelijk toch allemaal goedkomt…

    Wietplanten tegen mijn artrose.
    De plantjes en het medicijn van Evelien, waarvoor ze met huisuitzetting werd bedreigd. (foto)

    “Ongeveer een half jaar geleden is er bij mij artrose in mijn handen vastgesteld.
    Hiervoor kreeg ik pijnstillers, waarvan ik problemen kreeg met mijn maag. Dus raadde mijn huisarts maagbeschermers aan.
    Nu heb ik al medicijnen voor mijn schildklier en ik was daar niet zo blij mee. Nog meer medicijnen… en ik hou er al niet van om een aspirine in te nemen.
    Ik sprak hierover met mijn ex-buurman. Die werkt bij een groot zadenbedrijf en hij weet dat ik wel eens een joint rook.
    Hij vertelde mij dat bepaalde wiet goed werkt bij artrose en wilde mij wel een paar zaadjes sturen.
    Een paar dagen later kwam er een envelop met 5 zaadjes die ik direct heb laten ontkiemen.
    Nu had ik gehoord dat waarschijnlijk niet alle zaadjes een plantje zouden worden, maar het zijn allemaal mooie plantjes geworden die lekker buiten in de tuin van het zonnetje stonden te genieten en alsmaar groter werden.

    Twee weken geleden kwam er een medewerker van de woningbouwvereniging langs en die vertelde mij dat ik de planten weg moest doen anders moest ik mijn huis verlaten.
    Nou daar schrok ik toch wel van, Nu wil het geval dat mijn partner 6 jaar aan de Prozac is geweest en sinds hij wiet rookt is hij daar helemaal van af.
    Ik ben met mijn en zijn verhaal bij mijn huisarts langs gegaan en hij zei dat het in het geval van mijn partner inderdaad kon werken omdat je er rustig van wordt in je hoofd en dat het voor mij inderdaad een goede pijn bestrijding was.
    Dus vroeg ik of ik het op recept kon krijgen, maar dat kon niet omdat mijn artrose nog niet erg genoeg was en het ziekenfonds het in mijn geval niet zou vergoeden.



    In de tussentijd groeiden de plantjes vrolijk verder en mijn hart brak bij de gedachte dat ik ze moest omhakken.
    Na veel te hebben gelezen op internet over het politiebeleid ten opzichte van wietplanten buiten, kwam ik tot de conclusie dat 5 planten worden getolereerd mits je buren niet klagen.
    Dus heeft mijn partner een brief opgesteld met de vraag of mijn buren er geen problemen mee hadden dat ik wietplanten in de tuin had.
    Daar ben ik mee naar ze toe gegaan met de vraag of ze het wilden ondertekenen en dat hebben ze gedaan.

    5 buitenplanten mag, zolang je niet dealt

    Toen een afspraak gemaakt met de woningbouw en net een paar dagen voor de afspraak kwam er een boekje binnen van de woningbouwvereniging dat ze een 0-tolerantie beleid voerden tegen wietplanten BINNEN.
    Met de politie- en medische info, de handtekeningen en het boekje van de woningbouw naar de afspraak gegaan.
    Ze hebben alles doorgelezen en zijn tot de conclusie gekomen dat ik mijn planten mag behouden als ik er maar niet mee deal.
    Helemaal blij ging ik naar huis en vertelde het mijn ex-buurman.
    Die mij toen vroeg of ik het hele verhaal wilde opschrijven en dan naar de RollingStoned wilde sturen… dus dit is mijn verhaal met een happy end.”

    Evelien, 21 juli 2014

    (Bron: Rollingstoned)
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Re: Woningbouw akkoord met 5 planten !

    Ha, is de woningbouw het er wel mee eens, maar de wet dicteert nog steeds dat de politie ze mag ruimen wanneer ze zin hebben. Een kleine overwinning natuurlijk, maar we zijn er nog niet!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      #3
      Re: Woningbouw akkoord met 5 planten !

      Positief bericht, hoop dat Evelien het ook op schrift heeft gekregen ?
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment


        #4
        Re: Woningbouw akkoord met 5 planten !

        Mooi vooral voor Evelien.


        Die woningbouw vind ik echter wel een stelletje zeikerds.
        Maar misschien heb ik mazzel dat ik in Amsterdam woon ?

        Als ze in mijn stadsdeel mensen met een wiet plant in de tuin aan gaan pakken, dan krijgen ze het nog druk, en zou ook nog wel een de pleuris uit kunnen breken.
        Ik weet zeker dat er namelijk ook wel een paar bewoners die niet blowen aan de politie gaan vragen, of ze niks beters te doen hebben.

        Verder had ik twee weken terug een man van de woningbouw over de vloer.
        En toen we in me tuin stonden, vroeg ik wat hij van me plant vond.

        ( laat wel duidelijk zijn, dat als die man binnen planten gezien had ( lampen), ik zeer waarschijnlijk uit me huis geflikkerd word, met namens de woningbouw alvast 5000euro boete. Modern huurcontract )
        Lets not criticize but legalize

        Comment


          #5
          Re: Woningbouw akkoord met 5 planten !

          mooi verhaal en goed voor die evelien.

          ik zij dit laats ook al dat 5planteb buiten in een huurhuis,geen paniek en zorgen zijn.
          het is net zoon kromme wet als de shop inkoop/verkoop.
          wat voor veel mensen een enorme verwarring is.

          buiten is geen ramp binnen wel, al gebruik je 1spaarlamp of tl.

          succes voor iedereen,en hoop dat dit stukje ook wat geruststelder is ivm de buitenkwekers.

          gr staff

          Comment


            #6
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Woningbouw akkoord met 5 planten !

              nouja, zover dacht ik 2jaar ook niet.
              had een leiding lek in de tuin, dus de woningbouw bellen.
              die stuurde iemand en me dames stonden mooi in de zon,
              niet eens bij nagedacht,en die meneer & zijn collega zij plots mooie plantjes.
              waarop 1 erachteraan zij,die heb ik ook elk jaar, nou nog leuk gesprek gevoerd ook.

              het probleem is dat je soms gewoon even vergeet dat het niet mag.
              je gewend er ook aan en begint het normaal te vinden,waarbij je even je focus vergeet dat het eigenlijk niet mag.

              Comment


                #8
                Re: Woningbouw akkoord met 5 planten !

                Handen in de lucht en groeten aan je tante...

                Comment


                  #9
                  Re: Woningbouw akkoord met 5 planten !

                  geweldig!! mooi verhaal! gefeliciteerd met je overwinning

                  Comment


                    #10
                    Re: Woningbouw akkoord met 5 planten !

                    yeeaaaahhhhh, Dat is geweldig nieuws.

                    Dus als we onze wiethok naar de tuin verplaatsen en de buren er geen last van hebben (praxis houten schuur omheen),
                    dan mag t dus wel

                    Comment


                      #11
                      Re: Woningbouw akkoord met 5 planten !

                      Als ik naar dit forum kijk, begin ik me af te vragen of ik op dit punt mazzel heb dat ik in Amsterdam woon.
                      Ik heb een man van de woningbouw en 5 man van een bouwbedrijf over de vloer gehad.

                      Die hebben allemaal gezien dat ik 4 planten in me tuin heb.
                      Het bouwbedrijf zei oa, dat ze wel een zakje aarde voor me mee hadden kunnen nemen. Waarop ik natuurlijk zei, daar kom je nu mee ?

                      Toen de man van de woningbouw weer langs kwam, vroeg hij ook waar me plant was.
                      De eerste keer dat hij er was, stond er nog een plant van twee meter plus.
                      Dus ik vertelde dat het mis gegaan was, (zaad aangemaakt)
                      Waarop hij zei maar je hebt er nog drie.

                      Politie is nog niet langs geweest.

                      Ik denk ook dat de politie in Amsterdam geen zin heeft om op wiet planten jacht in tuintjes te gaan.
                      Er vliegt hier regelmatig een politie helikopter over.

                      Als ze alleen maar kijken zien ze in mijn wijk al meerdere hobby kwekers.
                      Maar zolang de buren niet klagen, zit je in Amsterdam wel goed.
                      Lets not criticize but legalize

                      Comment


                        #12
                        Re: Woningbouw akkoord met 5 planten !

                        Amsterdam wilt de politie niet al dat papierwerk hebben om een paar plantjes.
                        Heb een vriend waarbij de politie langs kwam.
                        2 lampen en 5 of 9 plantjes, nou ze kregen te horen van hun baas t te laten en weer weg te gaan.

                        thats amsterdam blijkbaar.

                        Maar ze willen gewoon geen huis vol met lampen en bedrading en goedkoop electra.
                        Dat is niet veillig voor de buren en jezelf en kweek je nog eens om geldt.
                        Denk dat ze daar t verschil in maken

                        Zoals je zegt gps, zolang de buren maar niet klagen!

                        Comment


                          #13
                          Re: Woningbouw akkoord met 5 planten !

                          Zijn er gevallen bekend dat de politie planten weghaalt vanwege "klachten van de buren" terwijl de buren niet geklaagd hadden?
                          Daar ben ik het meest bang voor en het zou bemoedigend en geruststellend zijn als het eigenlijk nooit gebeurt.

                          Comment


                            #14
                            Re: Woningbouw akkoord met 5 planten !

                            Voor die vraag kun je misschien beter een nieuw topic aanmaken, mede omdat het niets met de originele post te maken heeft.

                            Bij deze, topic gesloten tot nader order
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...
                            X