Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nederland: JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

    Korting op 420shop
    TILBURG - Laat Tilburgers thuis wiet telen en verkopen. Dat bepleit de JOVD Hart van Brabant.
    De jonge liberalen denken zo het drugsprobleem in en rond Tilburg te kunnen oplossen.

    "Door het gedogen van de eigen wietteelt en de verkoop ervan wordt het drugsoverlastprobleem in Tilburg en omgeving beheersbaar.
    Op deze manier wordt de handel van de zwarte markt weggehaald en krijgt de gemeente een beter zicht op de hennepteelt", zegt voorzitter Inigo Beeker.

    Zwarte markt.
    Omdat alleen de thuisteelt wordt gedoogd en niet de verkoop, kan de zwarte markt welig tieren, aldus Beeker.
    Door ook de verkoop te gedogen kan de overheid grip krijgen op de problemen: "Coffeeshops hoeven niet meer aan te kloppen bij illegale wiettelers, maar kunnen simpelweg gecontroleerd via de Tilburger zelf hun waar inkopen."
    De JOVD Hart van Brabant gaat hiermee in tegen de lijn van moederpartij VVD.
    Minister Opstelten van Justitie is juist voorstander van een harde aanpak van de wietteelt en -handel.

    [Bron: Telegraaf.nl]
    ---

    De JOVD (Jongerenorganisatie Vrijheid en Democratie) is een liberale politieke jongerenorganisatie en bestaat al sinds 1949.
    Sinds het jaar 2000 zijn wij officieel gelieerd aan de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie.
    In politiek opzicht is de JOVD echter volledig onafhankelijk, wat betekent dat wij onze eigen standpunten mogen bepalen.
    Zo is de JOVD bijvoorbeeld voor de legalisering van softdrugs, in tegenstelling tot de VVD.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    #2
    Re: JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

    Dus door de zwarte markt open te gooien lossen ze het probleem van de zwarte markt op?

    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #3
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

        het blijft naar mijn idee een utopie dat thuisteelt en verkoop vrij gegeven zullen worden terwijl ik nog leef
        https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

        Comment


          #5
          Re: JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Yea, maak de zwarte markt wit, en het probleem is weg.
          Welk probleem is weg dan? Ik dacht dat het probleem was dat thuis (brood)kwekers onveilig en onhygienisch werken. Met voor de buurt stankoverlast en branden tot gevolg. Dat wordt dan toch juist alleen maar erger als iedereen zomaar mag gaan kweken en verkopen ook nog?

          Ik zou toch liever een systeem van vergunningen zien of dat er op zijn minst dezelfde soort controles als die er zijn op andere waren die mensen nuttigen.

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

            Alleen mensen die er vet geld aan verdienen willen dat het illegaal blijft ieder mens met gezond verstand weet dat vrijgeven/legaliseren wel degelijk de zwarte markt om zeep helpt, maar aangezien deze regering zelf wiet kweekt en exporteert naar het buitenland (via Bredocan en nog een paar van dat soort bedrijven) willen ze dat niet hebben want dan verliezen ze zelf het geld wat natuurlijk "ongewenst" is!

            Comment


              #7
              Re: JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

              Oorspronkelijk geplaatst door THC Dude View Post
              ieder mens met gezond verstand weet dat vrijgeven/legaliseren wel degelijk de zwarte markt om zeep helpt
              Ieder mens met gezond verstand weet dat dat het probleem niet is. Afbrandende huizen, troep op de wiet en andere vervelende/gevaarlijke toestanden wel. Dat gaat er echt niet beter op worden als je zegt dat iedereen vrij wiet mag kweken en verkopen.

              In de VS verdienen mensen er ook legaal geld mee. De wiet prijzen zijn daar toch vergelijkbaar met die hier.

              De criminelen hebben hier nu wel een monopolie uiteraard. Ze zullen er wellicht ook niet direct op zitten te wachten om dat te verliezen, maar Klaas Bruinsma hoopte toch ook al dat wiet legaal werd zodat hij zonder gevaar zijn geld konden verdienen. Niet alleen van justitie (daar hebben die grote criminelen toch weinig van te vrezen), maar vooral van de geweldadige concurrenten.

              De overheid kan er ook meer aan verdienen als ze volledig belastingen (en accijns) kunnen heffen over wiet. Daar verdienen ze echt wel meer aan dan dat beetje wat Bedrocan kan produceren (max 400kg per jaar). Als de staat daar uberhaupt al wat van over houdt.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

                Afbrandende huizen komt door broodkwekers, niet door hobby kwekers! De troep over de wiet wordt gedaan door broodkwekers, niet door hobbykwekers. Gevaarlijke omstandigheden worden veroorzaakt door broodkwekers, niet door hobby kwekers.

                Maar het is duidelijk dat je je erg aangesproken voelt en dat je je, bijna wanhopig, verdedigd......

                Zoals eerder gezegd, alleen BROODKWEKERS willen niet dat het legaal wordt!!!!

                Comment


                  #9
                  Re: JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

                  Thuiskwekers die verkopen zijn ... broodkwekers...

                  Ik zeg bovendien dat ik het graag gereguleerd wil zien.

                  Oh, en doe niet zo hysterisch.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

                    Klopt, alleen heeft justitie een heel andere gedachte over de definitie van professionele kwekers.
                    Of je het verkoopt hoeft -opmerkelijk genoeg- niet bewezen te worden maar dat bepalen ze aan de omstandigheden.
                    Met 2 plantjes in een tentje ben je in theorie professioneel kweker. (broodkweker)

                    Gereguleerd = gecontroleerd.
                    Van mij hoeft het niet en ik kweek echt voor mezelf.
                    Laat mij lekker met rust.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

                      Houd het leuk met elkaar, dan blijft het leuk voor iedereen!


                      Comment


                        #12
                        Re: JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

                        Zou inderdaad het mooiste zijn als een klein aantal planten voor thuisgebruik vrij laten, maar zoals het voorstel van de JOVD nu geformuleerd wordt dan willen ze het compleet vrijgeven. Dat lijkt me onwerkbaar en gevaarlijk, maar wellicht is het volledige voorstel wel realistischer.

                        Ik ben overigens bang dat het er voor ons alleen maar slechter op wordt. Als wat de gemeentes willen doorgang krijgt dan gaan zij zelf (laten) kweken. Als ze er dan zelf geld mee kunnen vangen dan weet je helemaal zeker dat ze als een dolle op thuiskwekers gaan jagen.

                        Al werkt dat wat ze in Uruguay doen wellicht ook wel. Daar is het ook (tot op zeker hoogte) vrij gegeven, maar daar overspoelt de staat de markt met bijna gratis buitenwiet. Het heeft dan niet zoveel zin om zelf nog gevaarlijke toestanden uit te halen om binnen in je huis op "grote schaal" te kweken. Maar dan nog, je zal zo'n veld met 99 wietplanten naast je hebben.

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          #13
                          Re: JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

                          Om iets te verkopen heb je een vergunning nodig. Wil je kweken om te verkopen moet je gecontroleerd worden. Aangezien je dit professioneel gaat aanpakken en je producten verkoopt.

                          Kweek je voor jezelf moet je je eigen boeren verstand gebruiken en geen onveilige installaties zelf in elkaar knutselen. Maar aangezien dit dan legaal is kan je gewoon de elektricien en loodgieter inschakelen. Meer dan 10 planten lijkt me overbodig voor thuisgebruik.

                          Ik zie geen problemen.

                          Comment


                            #14
                            Re: JOVD : Gedoog thuisteelt en verkoop wiet

                            Waar reageer je op dan?

                            Geen problemen als aan een hele waslijst voorwaarden zou worden voldaan inderdaad, maar dat is het punt nou juist. JOVD noemt al die voorwaarden niet en ze willen juist dat mensen thuis de wiet gaan kweken voor de coffeeshops. Dan hebben we het dus niet over eigen gebruik dus.

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              #15
                              Je hebt gelijk wietefras. Wat ik zei was meer hoe ik het zie. Zoals die partij het voorsteld is niet de manier.
                              Het is jammer dat er ook zo weinig partijen voor legalisering zijn. Hierdoor heb je weinig keus en minder kans op een succes. Zonde als de legalisering verkeerd uitpakt door niet goed doordachte aanpak. Beter eerst goed naar andere landen kijken en daarvan de beste keuze maken zodat Nederland weer voorop loopt met hun beleid.

                              Comment

                              Bezig...
                              X