Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slechte buurt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Algemeen: Slechte buurt

    Korting op 420shop
    Ik woon niet in de meest geweldige buurt. Nu had ik laatst gelezen dat er bij mij in de straat (straatnaam werd benoemd, kleine straat dus kunnen maar een paar buren zijn geweest...) was opgepakt, omdat die harddrugs vanuit zijn woning werd verkocht. Die hielden ze blijkbaar al even in de gaten, en dat klopt ook wel omdat ik wel vaker een politie auto zag staan.

    Ook heb ik wel wat buren die hobbymatig (als ik naar de kwaliteit van de planten en de aantallen kijk) wat planten buiten hebben staan. Nog een paar andere kleine dingetjes, maar er komt hier dus nogal eens iemand met een pet langs.

    Zelf heb ik dus, voor zover ik weet, hier op de buurt de meest "professionele" kweekopstelling staan. (punten systeem) Ik verkoop totaal niet vanuit mijn woning oid, geur bestrijding enzo is ook helemaal op orde. Er hangt regelmatig een joint lucht in de buurt, en dat ben ik niet. Nog beter zelfs, ik heb nooit een wiet/joint lucht om mij heen wanneer ik buiten kom, en mocht er een luchtje zijn, dan is het een niet opgeruimde woning geur...

    Nu vraag ik mij af: hoe groot is de kans dat ze nu bij mij langs gaan. Kan ik nog wel goederen via internet bestellen. Kan ik nog wel langs lokale growshops. Welke rechten heb ik als er iemand voor mijn deur staat. Waar moet ik toestemming voor geven, en wat mogen zij, en vooral ook wanneer.

    Voorkomen is beter dan genezen, dus ik doe mijn best om niet gevonden te worden. Maar als er een verdenking is, wat kan ik dan nog doen? Of wat wanneer er een routine controle is? (3 maand geleden ofzo, kwam er nog iemand namens nuon/essent de meters inspecteren, die ik buiten hield omdat ik gewoon een andere energie leverancier heb... Heb niet geknoeid met de meters, maar dat metertje draait toch wel vrij rap door...)
    Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

    #2
    Re: Slechte buurt

    Als je aandacht vraagt, dan krijg je dat, volgens Koos.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Slechte buurt

      Nu vraag ik mij af: hoe groot is de kans dat ze nu bij mij langs gaan. Kan ik nog wel goederen via internet bestellen. Kan ik nog wel langs lokale growshops. Welke rechten heb ik als er iemand voor mijn deur staat. Waar moet ik toestemming voor geven, en wat mogen zij, en vooral ook wanneer.
      In NL mogen ze zonder huiszoekingsbevel niet zomaar binnenkomen, tenzij jij daar zelf toestemming voor geeft.

      Wat in de practijk gebeurt is dat de bel gaat, de petten er staan en zeggen goedemiddag meneer huppeldepup mogen we even binnenkomen en dan stappen ze doorgaans al je drempel over en staan dus al binnen, dan zeg je al snel ja kom maar door. Dit is puur tactiek om binnen te komen zonder bevel. Als men eenmaal , met toestemming binnen is, en men constateert dan illegale activiteiten mogen ze wel handelen.

      Dus als eerste zeg je neen u mag niet zomaar binnenkomen, kunt u zich legitimeren. Dit geef je al wat tijd en hun bluff heb je dan doorbroken. Op dat moment stap je zelf naar buiten en doet de deur achter je dicht en handelt verder alles buiten of in het portaal af. En huiszoekingsbevel moet eerst via de rechter en dan moeten er zwaarwegende verdenkingen of bewijzen en dossieropbouw hebben plaatsgevonden.

      Bij lokale growschops kan door een overijverige wijkagent wel je nummerbord genoteerd worden. Dat is dan geen direct bewijs maar ze kunnen je gewoon narijden naar je woning dan weten ze reeds dat men je in de gaten moet houden en jaagt men op wel wettelijk geldige bewijzen, even de cannasnuffelaar door je brievenbus bijvoorbeeld. Dus parkeer altijd een straatje verder.

      Comment


        #4
        Re: Slechte buurt

        Dankje voor je duidelijke uitleg flintstoned! Hier heb ik wel wat aan denk ik.

        Ik laat nooit iemand mijn woning binnen, tenzij ik ruim 24 uur van tevoren weet dat ik bezoek krijg. Deze "regel" heb ik al zeer lang, ook voordat ik begon met kweken. Dus vanuit automatisme zal ik de toegang al weigeren. Maar als ze voordat ze mijn antwoord hebben gekregen op de vraag of ze binnen mogen, al een voet over de drempel zetten... Zijn ze dan zelf al illegaal bezig? (vanuit mijn gang is er niets verkeerds te zien, kweek/wiet gerelateerd, ook niet te ruiken)

        Ik neem aan dat er geen manier is om te achterhalen of er een dossier opbouw plaats vind?

        Ik doe alles wandelend/op de fiets. En dan let ik wel op de omgeving, en of er niet 10x dezelfde auto mij inhaalt. Mochten er andere fietsers zijn, dan pas ik mijn fietssnelheid aan zodat ik voor ze weg fiets, of zij mij voorbij moeten. En op de brievenbus snuffelaar... Ik woon in een flat, en heb geen brievenbus in mijn deur.

        Als ik het goed begrijp, hoef ik dus niet direct bang te zijn, dat ik in een "slechte buurt" woon, en dat er eerst goede redenen moeten zijn willen ze mij ontdekken/oppakken?
        Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

        Comment


          #5
          Re: Slechte buurt

          Bohica, er is niets mis met gezonde achterdocht
          maar wordt niet paranoia !

          Straks gedraag je je zo 'onopvallend' dat het juist opvallend wordt .
          Stemma doet het forum, stout 2017

          Stemma doet stout (2016)
          Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

          Comment


            #6
            Re: Slechte buurt

            met 'n professionele kwekerij is het gewoon wachten tot ze je verraden!
            mensen zijn niet blind
            niet aan huis verkopen,...... maar wel je oogst ineens doorduwen?
            hoe meer mensen iets weten hoe eerder ze weten dat er in jouw huisje word gekweekt
            neem dat maar van me aan
            al denk je dat niemand iets ziet, er is altijd 'n buur die met je meekijkt
            HOE MOET IK ONTKIEMEN
            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

            Comment


              #7
              Re: Slechte buurt

              Met "meest professionele kweekopstelling" bedoel ik het puntensysteem voor binnenkweek. Tent, lamp, afzuiging, filter, weten welke soort je hebt staan, voeding, luchtbevochtiger... Buren die kweken, doen het met buiten plantjes.

              Ik snap niet waar je het "doorduwen" vandaan haalt en/of wat je ermee bedoelt. En ik ben alleen online (en anoniem) open over mijn gekweek. Voor de rest weet niemand het. En mee kijkende buren, dat wordt erg lastig.
              Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

              Comment


                #8
                Re: Slechte buurt

                Bohica, hier op de chat vertelde je dat je kweekte voor vrienden en dat je door het niet nakomen van afspraken door je vrienden je nu met een hele oogst blijft zitten. Er zijn dus al een aantal 'vrienden' die nu wat minder vriend blijken te zijn die van je kweken af weten.
                Stemma doet het forum, stout 2017

                Stemma doet stout (2016)
                Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                Comment


                  #9
                  Re: Slechte buurt

                  Mja, mee eens. Maar dat is niet verkoop. (heb op de chat ook uitgelegd hoe het inelkaar zat) En mja, ik moet het misschien anders zeggen. Niemand weet dat ik kweek, op een par mensen na die op 1 hand te tellen zijn, waarbij zij ook het bokje zijn als ze gaan klikken.

                  Maargoed, vraag is beantwoord. Het is duidelijk, en wat mij betreft mag er een slotje op.
                  Still learning... Respect, ook voor de mensen die tegen beter weten in hun eigen koers trekken.

                  Comment


                    #10
                    Re: Slechte buurt

                    Over het binnentreden: daar is een oplossing voor gevonden. Agent A belt naar het bureau met een "anonieme tip" over het huisvesten van illegalen. Agent B neemt dat op, en vervolgens mogen agent A en B gewoon wettelijk - zonder huiszoekingsbevel - naar binnen. Dat is sinds kort zo geregeld in de wet; op verdenking(!) van het huisvesten van illegalen mag de polies zonder waarschuwing en/of huiszoekingsbevel jouw huis binnenstormen.Als iemand dus een vermoeden heeft, is dat de ultieme workaround. Daarom: mond houden tegen iedereen.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                      #11
                      Re: Slechte buurt

                      Die paar vrienden kunnen ook anoniem jou een loer draaien... Niemand mag het weten, vooral als je al in een buurt woont waar de politie kind aan huis is...

                      Laat die paar vrienden weten dat je de spullen kon verkopen voor een mooi prijsje, wacht een paar weken voor je de spullen aan zet en gaat draaien. Belangrijker nog: geef ze ook geen kruimeltje van je eigen gekweekte product: totaly stealth modus is belangrijk!

                      Comment


                        #12
                        Re: Slechte buurt

                        Niet verkopen,niks weggeven,niet stoefen,200% discreet blijven,het is weinigen gegeven.
                        Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                        Comment


                          #13
                          Re: Slechte buurt

                          juist en dan heb je blaren

                          Comment


                            #14
                            Re: Slechte buurt

                            Laten we wel zijn, de kans dat je gepakt wordt, is te verwaarlozen.
                            Op voorwaarde uiteraard dat je je bek houdt.
                            Je draait een ronde per jaar met een 600 watter: de extra stroomkosten zullen ongeveer € 250 zijn.
                            Dat valt echt niet op.

                            Wil je compleet buiten beeld blijven?
                            Ga dan niet met eigen auto naar een growshop: er hangen wellicht camera's.
                            Vraag een neefje of een kennis op zijn naam een auto te huren en ga daar mee op pad.

                            Wees verder nooit zo stom om wiet op de vensterbank te kweken: de opbrengst daarvan is te verwaarlozen, maar het risicoprofiel is levensgroot.
                            Dat heb ik zelf door schade en schande ondervonden:een paar jaar geleden kreeg ik van een kennis wat NLX-en voor mijn tuinkas halverwege maart.
                            Ik zette de stekken op de vensterbank van een ongebruikte kamer op de begane grond en na een week of twee meurde ons hele huis naar wiet.
                            Die krengen gingen gelijk in de bloei.
                            [COLOR=#000080][I]Wie ik ben, is mijn persoonlijkheid,
                            mijn houding richting jou is afhankelijk van hoe jij bent.[/I][/COLOR]

                            Comment


                              #15
                              Re: Slechte buurt

                              Helemaal met Kwasimodo eens, totaly stealth = de key. Investeer ook om dat te bereiken.

                              Comment

                              Bezig...
                              X