Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ik voel me bedrogen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Ik voel me bedrogen!

Oorspronkelijk geplaatst door thomassurvivor View Post
    Maar dat komt dan niet door de cannabis, maar door de kanker. En dit filmpje toont ook nog eens aan dat cannabis effectief een geneesmiddel (het geneesmiddel?) tegen kanker is: simpelweg omdat lichaamseigen cannabinoïdes al triljoenen jaren tumoren laten inkrimpen en zichzelf opeten door ons endocannabinoïdensysteem. Maar je gaat nu eenmaal vaak dood aan kanker, no matter what drug you're using. Dat wil daarom niet zeggen dat cannabis dan "maar niet werkt" of dat je er ook maar geen rekening meer moet houden of dat die mensen geen gelijk hadden om te vertrouwen op cannabis. En sommige mensen reageren niet optimaal op canna, net zoals 1/4 mensen niet goed reageert op chemische medicatie.

Dat er nu meer kankers en andere "beschavingsziektes" zijn, komt simpelweg omdat ons natuurlijk endocannabinoiden systeem overbelast is door een ongekend bombardement aan toxines, overdadigheid, gemakzucht en stressgerelateerde ziektes die we in onze huidige "maatschappij" er maar "bij nemen". Cannabis helpt tegen zoveel ziektes en symptomen, simpelweg omdat het ons eigen natuurlijke sytsteem aanvult en versterkt. De cannabisplant is de beste vriend van de mens. En de hond heeft trouwens ook zo'n endocannabinoiden systeem.

Ik zeg ook niet dat het niet werkt, ik zeg dat je er voorzichtig mee moet zijn om te geloven wat je leest.
    Ik heb meer dan 900 uur zitten bladeren in de medische documenten en databases, en ik heb wel een vrij duidelijk beeld van 'hoe het werkt'. Het vult ons systeem niet aan, en het versterkt het ook niet. Het verandert het systeem tijdelijk, en soms zelfs de complete bedrading. Ons natuurlijke systeem is prima in orde, en cannabis kan daar een aanvulling op zijn. Maar het is niet zo dat ons 'natuurlijke systeem' in den beginne incompleet zou zijn. De beschavingsziektes zijn eeuwenoud, alleen nu vinden we het treurig als iemand op zijn 30e overlijdt, terwijl dat - in geschiedkundig perspectief - vrij normaal is.
    Het zijn niet de toxines, de overdadigheid en gemakzucht, het zijn gewoon cellen die zich 40 jaar langer gaan vermenigvuldigen dan we eigenlijk geprogrammeerd zijn. Mensen worden als sinds den beginne blootgesteld aan toxines, giftige dampen, gevaarlijke bacteriën en schimmels, lood, koper, kwik, bizarre suikerverbindingen, ehtyleengassen, en nog meer rommel (meet maar eens wat er uit een kampvuur opstijgt; dat is net zo vervuild als een gemiddelde snelweg. Hang daar wat te eten boven en je krijgt het vanzelf binnen). En die mensen werden niet oud. Wij wel, dan krijg je vanzelf 'welvaarts'-problemen.
    Een van de redenen waarom er zo weinig welvaartsziekten zijn in Afrika, is omdat de mensen daar gewoonweg niet oud worden. Dan is het vrij logisch dat de cellen niet foutief kopiëren en kanker ontwikkelen, als ze 40 jaar minder kopietjes hoeven maken. Dat heeft weinig met het cannabinoïdesysteem te maken.

Ongeveer alle zoogdieren hebben een cannabinoïden systeem, het zit in de basis van ieder organisme tot aan de zeekomkommer. Toch lukt het heel veel dieren om kankervrij te blijven zonder cannabis.

Toen bedrocan begon met haar eerste tests, kregen alle proefdieren epileptische aanvallen met de dood tot gevolg. Dankzij cannabis. Dat betekent dat het lang niet altijd een gewenste aanvulling is.
    Veel soorten kanker en andere ziektes zijn helemaal niet te verhelpen of te bestrijden met cannabis, terwijl dat vaak geimpliceerd wordt. Ik vind dat mensen daar mee moeten oppassen. Je vind honderden succesverhalen, natuurlijk, maar die kun je over alles vinden als je goed genoeg zoekt. Het feelgood niveau is veel te hoog naar mijn inzien. Voor sommige gevallen werkt het, voor de meeste gevallen niet. Dat is niet anders als met reguliere medicijnen. Als het werkt, dan is dat geweldig. Maar als het niet werkt, dan vind ik ook dat we dat ruimhartig toe mogen geven. Maar blijkbaar kunnen sommige mensen het niet verkroppen dat hun 'heilige' plantje een keer níet de oplossing is. Het valt bijna onder religueze gekte. Want als je googled op hoe vaak god mensen genezen zou hebben, dan is dat nog steeds 100x vaker dan cannabis. Moet je dan maar geloven dat God de oplossing tot alles is? Ik vind van niet. En met die nuchtere blik kijk ik ook naar cannabis. De getallen spreken voor zich.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Ongeveer alle zoogdieren hebben een cannabinoïden systeem, ... Toch lukt het heel veel dieren om kankervrij te blijven zonder cannabis.

Het feelgood niveau is veel te hoog naar mijn inzien. Voor sommige gevallen werkt het, voor de meeste gevallen niet. Dat is niet anders als met reguliere medicijnen. Als het werkt, dan is dat geweldig. Maar als het niet werkt, dan vind ik ook dat we dat ruimhartig toe mogen geven. Maar blijkbaar kunnen sommige mensen het niet verkroppen dat hun 'heilige' plantje een keer níet de oplossing is. Het valt bijna onder religueze gekte. Want als je googled op hoe vaak god mensen genezen zou hebben, dan is dat nog steeds 100x vaker dan cannabis. Moet je dan maar geloven dat God de oplossing tot alles is? Ik vind van niet. En met die nuchtere blik kijk ik ook naar cannabis. De getallen spreken voor zich.
      Alle gewervelde diersoorten hebben een endocannabinoïdesysteem. En niet dat ik je 100den documenten literatuur niet vertrouw, maar ik zeg maar dat er in de laatste 2-3 jaar enorme ontdekkingen gedaan zijn. http://www.cannabisonderzoek.nl/

En ik wil zeker niet een heilig huisje oprichten rond cannabis. T'is een plant. En het klopt dat er nogal wat "frustratie" leeft rond de criminalisering er van en daar kan ik ook best een boompje over opzetten (get it ), maar ik zeg ook niet dat cannabis hét wondermiddel is. Zoals gezegd, sommige mensen reageren er niet goed op, net zoals sommigen niet goed op chemische medicatie reageren. Maar het gaat nog verder dan dat: ik zeg ook niet dat je nu plots moet beginnen kiezen tussen canna of chemie, maar een optie om beide te doen lijkt me toch niet zo erg, of wel dan? Ik weet dat ik dagelijks canna gebruik voor een resem aan redenen en dat dat - voor mij - de voorkeur heeft over dagdagelijks gebruik van chemische medicatie.

Maar als we het dan toch gewoon nuchter bekijken dan kan er door niemand ontkend worden dat er in cannabis vanuit de natuur sowieso al erg waardevolle, niet schadelijke, natuureigen stoffen zitten die wetenschappelijk bewezen echt wel invloed hebben op bepaalde ziektebeelden.

Ook ga ik niet akkoord met je stelling dat de beschavingsziektes al eeuwenoud zijn en dat het gewoon een kwestie is van perceptie. Het is bewezen dat onze huidige geïndustrialiseerde levensstijl veel meer astma's / allergieën / stress en stressgerelateerde ziektes enz. veroorzaakt dan pakweg 200 jaar geleden, waar er nog geen auto's waren om onze lucht in deze mate te vervuilen - bijvoorbeeld. Dat het endocannabinoïdesysteem die pas de laatste 3 jaar echt ontdekt geweest is, nu ook gewoon de toevloed van toxines en zo niet aankan is maar logisch.

Ik voorspel dat we binnen 10 jaar allemaal verplicht CBD Olië of een veel te duur maar gepatenteerde chemische kopie van het spul, verplicht onder de schoolmaaltijden van onze kinds mengen.

Als laatste: genezingen door God zijn nog nooit wetenschappelijk vastgesteld dacht ik. De medische studies met cannabis zijn dat echter wel.

Greetz,
      T.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thomassurvivor View Post
        ...Maar je gaat nu eenmaal vaak dood aan kanker, no matter what drug you're using. Dat wil daarom niet zeggen dat cannabis dan "maar niet werkt"...
        Uhm..ja, in dat geval wil dat wel zeggen dat het niet gewerkt heeft.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

We hoeven het ook niet over alles eens te zijn Thomassurvivor.
          Een van de oplossingen tegen astma en nog wat van die ziektes, is een simpele lintworm. Ik denk dat je dat misschien wel interessant zou vinden. Google er eens naar, als je wilt.
          Dat wetenschappelijke feit, laat mij sterk vermoeden dat het niet alleen komt door de omstandigheden waarin we leven. Maar eerder de hygiëne die daarbij komt kijken. Dat is de omgekeerde wereld; niet de blootstelling, maar juist het gebrek daar aan is het probleem. Maar welvaartsziekten en de oorzaak daarvan zijn een ander topic.

In grote lijnen zijn we het met elkaar eens; cannabis heeft potentie op veel vlakken, maar het is niet zonder meer het antwoord op alles.

Veel van de mirakuleuze cannabisgenezingen zijn overigens net zo wetenschappelijk als de goddelijke. Gelukkig wordt die eerste steeds meer onderzocht door echte wetenschappers. Hopelijk kunnen we in de komende 10 jaar met harde feiten komen, in plaats van youtube-feelgood-filmpjes.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ze zijn nog maar een jaar of 8 echt bezig met onderzoek, dus er is nog zoveel te ontdekken!
            Charlotte's web is daar het mooiste voorbeeld van, de eerste wietsoort ontwikkeld voor het behandelen van kinderen met zware epilepsie.

Voor mij persoonlijk is het een zoektocht die nooit eindigt, en de ene wiet helpt me al wat beter dan de andere. Ik kies altijd voor een lage THC voor tijdens de dag en een Hoge THC als ik de sofa opzoek.

Ik vind de Docu series van CNN 'WEED' toch wel super interessant alsook een paar andere zoals 'American weed'.

Comment

Bezig...
            X